check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Diverse Parts - Napęd skutera - części

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 44
Przeciwtalerz wariatora PGO nowe
Sprzęgło Evo Racing regulowane 105mm
Kompletne sprzęgło 105mm Minarelli
Rolki wariatora 17x13,5 5,1g
Sprzęgło Racing 105mm Minarelli
Rolki wariatora 17x13,5 7g
Sprzęgło Honda Vision - 24450
Wariator Kymco Agility 125 150 - 28833
Przeciwtalerz wariatora Honda SH 125 150
Sprzęgło Maxi Suzuki Burgman 125 -2006
Rolki wariatora 17x12 5,5g
Tuleja wariatora SYM Mio Peugeot 50 4T
Rolki wariatora 17x13,5 8,4g
Rolki wariatora 17x13,5 9,4g
Rolki wariatora 17x13,5 9g
Rolki wariatora 17x13,5 7,4g
Rolki wariatora 17x13,5 6,6g
Rolki wariatora 17x12 6,5g
Sprzęgło Maxi GY6 125
Rolki wariatora 17x12 6,3g
Rolki wariatora 17x12 8,7g
Rolki wariatora 17x12 6,8g
Rolki wariatora 17x12 7,5g
Rolki wariatora 17x12 6,6g
Rolki wariatora 17x12 6g
Rolki wariatora 17x12 4g
Rolki wariatora 17x12 4,6g
Rolki wariatora 17x12 5,2g
Rolki wariatora 17x12 3,6g
Rolki wariatora 17x12 3g
Talerz wariatora Honda Camino

22,76 zł

Niedostępny

Talerz wariatora Honda Camino

Sprzęgło 120mm 125cm3 Mojito Torpedo Hexagon ET4

273,73 zł

dostawa 0 zł
Niedostępny

Sprzęgło 120mm 125cm3 Mojito Torpedo Hexagon ET4

Rolki wariatora 17x12 7g

37,04 zł

Niedostępny

Rolki wariatora 17x12 7g

Rolki wariatora 17x12 5,8g

31,88 zł

Niedostępny

Rolki wariatora 17x12 5,8g

Rolki wariatora 17x12 8,3g

29,64 zł

Niedostępny

Rolki wariatora 17x12 8,3g

Rolki wariatora 17x12 7,2g

27,92 zł

Niedostępny

Rolki wariatora 17x12 7,2g