check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
CPI Aragon 50

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć CPI Aragon 50 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, CPI Aragon 50 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 119
Ślizgi wariatora Top Racing SV1 2T 4T - 6044001
Plastiki wariatora 2T 3 szt. - 80954
Pasek napędowy JT 16,6x797 - JTB8005 -10%

42,06 zł

46,73 zł

Najniższa cena: 46,73 zł

Pasek napędowy JT 16,6x797 - JTB8005

Wiatrak wariatora wentylator
Sprzęgło Evo Racing regulowane 105mm
Pasek napędowy JT 17,0x788 - JTB8004 -10%

45,35 zł

50,39 zł

Najniższa cena: 50,39 zł

Pasek napędowy JT 17,0x788 - JTB8004

Pasek napędowy Naraku Minarelli    - NK900.04
Komplet sprężyn wariatora Naraku 3 sztuki
Sprzęgło 107mm 101 Octane - BT13111
Wariator Naraku Racing 16mm CPI Keeway China 2T - NK900.79
Sprzęgło Polini 3G d.105mm Minarelli - U249.047
Sprężyny sprzęgła Malossi
Sprzęgło Racing 105mm Minarelli
Pasek napędowy Gates Boost - 9802-21303
Szczęki sprzęgła Naraku - NK950.02

321,33 zł

dostawa 0 zł

Szczęki sprzęgła Naraku - NK950.02

Sprzęgło odśrodkowe

520,77 zł

dostawa 0 zł

Sprzęgło odśrodkowe

Posiadamy Napęd skutera - części do CPI Aragon 50

  • CPI Aragon 50 GP AC 2011
  • CPI Aragon 50 AC Club 2011
  • CPI Aragon 50 GP AC 2010
  • CPI Aragon 50 AC Club 2012
  • CPI Aragon 50 AC S-Line 2012
  • CPI Aragon 50 AC S-Line 2010
  • CPI Aragon 50 AC 2007
  • CPI Aragon 50 GP AC 2007
  • CPI Aragon 50 AC 2008
  • CPI Aragon 50 GP AC 2008
  • CPI Aragon 50 AC Club 2009
  • CPI Aragon 50 AC Club 2010
  • CPI Aragon 50 GP AC 2009
  • CPI Aragon 50 GP Paddock 2009
  • CPI Aragon 50 GP Paddock 2010
  • CPI Aragon 50 2008
  • CPI Aragon 50 Club 2011
  • CPI Aragon 50 S-Line 2011
  • CPI Aragon 50 Club 2012
  • CPI Aragon 50 S-Line 2012
  • CPI Aragon 50 S-Line 2013
  • CPI Aragon 50 S-Line 2014
  • CPI Aragon 50 GP 2008
  • CPI Aragon 50 GP 2009
  • CPI Aragon 50 GP 2011
  • CPI Aragon 50 GP Paddock 2011
  • CPI Aragon 50 GP 2012
  • CPI Aragon 50 GP 2013
  • CPI Aragon 50 GP 2014
  • CPI Aragon 50 GP 2006
  • CPI Aragon 50 2006
  • CPI Aragon 50 Freaky 2006
  • CPI Aragon 50 Freaky 2007
  • CPI Aragon 50 Freaky 2008
  • CPI Aragon 50 Freaky 2009
  • CPI Aragon 50 2009
  • CPI Aragon 50 Freaky 2010
  • CPI Aragon 50 2010
  • CPI Aragon 50 2011
  • CPI Aragon 50 Freaky 2011
  • CPI Aragon 50 Freaky 2012
  • CPI Aragon 50 2012