Napęd skutera - części
CPI GTR 50
Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym?
Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.
Zadbaj o dopasowane elementy napędu
Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.
Kontroluj zużycie kluczowych części układu
Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.
Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu
Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.
Jak zmodyfikować osiągi skutera?
Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane.
Zacznij od serwisu skutera
Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.
Jak poprawić osiągi skutera?
Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia.
Czy warto kupić tuningowy element do napędu?
Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.
Jak upłynnić jazdę skuterem?
Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.
Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ
Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.
Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami
Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
68,63 zł
Wiatrak wariatora wentylator
166,04 zł
Sprzęgło Evo Racing regulowane 105mm
93,34 zł
Sprzęgło Racing 105mm Minarelli
145,93 zł
Tarcza wariatora
1 418,63 zł
Wariator + szczęki sprzęgła + pasek napędowy Naraku QMB 139 4T 788MM - KIT.A.139QMB.788
516,57 zł
Tarcza korektora momentu obrotowego Malossi Minarelli 105mm CPI - M.618312
Posiadamy Napęd skutera - części do CPI GTR 50
- CPI GTR 50 LC Racing 2011
- CPI GTR 50 LC Racing 2012
- CPI GTR 50 LC Racing 2007
- CPI GTR 50 LC Racing 2008
- CPI GTR 50 LC Racing 2010
- CPI GTR 50 LC 2008
- CPI GTR 50 LC 2009
- CPI GTR 50 LC 2010
- CPI GTR 50 LC 2012
- CPI GTR 50 LC 2013
- CPI GTR 50 LC 2014
- CPI GTR 50 LC 2002
- CPI GTR 50 LC 2003
- CPI GTR 50 LC 2004
- CPI GTR 50 LC 2005
- CPI GTR 50 LC 2006
Inne modele
- CPI GTR 180
- CPI GTR 150
- CPI GTR 25
- CPI GTR 200
- CPI GTR 125
- CPI Hussar 50
- CPI Husar 25
- CPI Formula 50
- CPI Popcorn 25
- CPI Oliver 50
- CPI Oliver 25
- CPI Oliver City 25
- CPI Oliver City 50
- CPI SX 250
- CPI Tennesse 50
- CPI Bingo 50
- CPI SM 250
- CPI Crab 50
- CPI Crab 100
- CPI SM 50
- CPI X-Large 200
- CPI X-Large 125
- CPI SX 50
- CPI SM 125
- CPI Popcorn 50
- CPI Oliver 125
- CPI Hussar 125
- CPI Cross 50
- CPI Aragon 125
- CPI Aragon 50
- CPI XT 50
- CPI XT 100
- CPI XS 250
- CPI X-Large 250
- CPI Vogue 125
- CPI Vogue 50
- CPI Mini RV 70
- CPI Mini RV 25
- CPI XR 125
- CPI SX 125
- CPI Bravo 125
- CPI Sahel 125
- CPI GTS 200
- CPI GTS 50
- CPI GTS 125