check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Peugeot Jet Force 50

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Peugeot Jet Force 50 nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Peugeot Jet Force 50 odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 171
Pasek napędowy 765x17.5x30 Buxy Speedfight - 77028
Sprężyny sprzęgła 9 szt Top Racing 107mm 2T
Ślizgi wariatora Top Racing SV1 2T 4T - 6044001
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 7,0 g (6 sztuk)
Pasek napędowy standardowy Dayco 17,5x765 - 7191D
Pasek napędowy kewlarowy Dayco 17,5x765
Pasek napędowy ATHENA 17,5x765 - S410000350010 -10%

43,65 zł

48,50 zł

Najniższa cena: 48,50 zł

Pasek napędowy ATHENA 17,5x765 - S410000350010

Sprzęgło kompletne 101 Octane - BT12279

298,88 zł

dostawa 0 zł

Sprzęgło kompletne 101 Octane - BT12279

stars    (1)
Wariator Naraku Sport Peugeot Honda - NK900.95
Pasek napędowy JT  - JTB6001 -10%

42,44 zł

47,15 zł

Najniższa cena: 47,15 zł

Pasek napędowy JT - JTB6001

Tarcza wariatora - 1702

109,86 zł

Tarcza wariatora - 1702

stars    (1)
Ślizgi wariatora Polini  - 242.029
Komplet sprężyn wariatora Naraku 3 sztuki - NK900.50
Rolki wariatora Naraku HD 16x13mm 4,5g       - NK916.045
Wariator Polini - Peugeot 50 Ludix  - 241.632

355,58 zł

dostawa 0 zł

Wariator Polini - Peugeot 50 Ludix - 241.632

stars    (1)
Kompletne sprzęgło z korektorem 107mm             - NK900.40
Kompletne sprzęgło 105mm Minarelli

Posiadamy Napęd skutera - części do Peugeot Jet Force 50

  • Peugeot Jet Force 50 H2i 2011-2012
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI SBC 2004
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI 2006
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI SBC 2005
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI SBC 2006
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI 2003
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2005
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Rally Victories 2006
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2007
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI 2007
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech R-Cup 2007
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2008
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2010
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2010
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2013
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2013
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2013
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2014
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2015
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2006
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Rally Victories 2007
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech R-Cup 2008
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech R-Cup 2009
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2009
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2009
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2010
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2011
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2011
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2012
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2014
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2014
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2015
  • Peugeot Jet Force 50 Darkside 2015
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI SBC 2003
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI 2004
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI 2005
  • Peugeot Jet Force 50 TSDI SBC 2007
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Darkside 2008
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Iceblade 2009
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Iceblade 2011
  • Peugeot Jet Force 50 H2i 2011
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2012
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Iceblade 2012
  • Peugeot Jet Force 50 H2i 2012
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech 2016
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Darkside 2016
  • Peugeot Jet Force 50 C-Tech Iceblade 2016
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2011
  • Peugeot Jet Force 50 Iceblade 2012