check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części
Piaggio TPH 50 Typhoon

Na co warto zwrócić uwagę przy napędzie skuterowym? 

Choć napęd skuterowy należy do stosunkowo prostych układów, także i on ma swoje wymagania. Dotyczy to zarówno samego użytkowania, jak i reakcji na nieprawidłowe działanie.

Zadbaj o dopasowane elementy napędu

Napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów. Nieodpowiednie rolki wariatora, sprężyny szczęk czy pasek zaburzają pracę przekładni i nie pozwolą ci sprawnie przenieść osiągów silnika na koło. W niejednym przypadku, błąd w doborze przyśpieszy zużycie elementów, a nawet doprowadzi do ich uszkodzenia i uniemożliwi przeniesienie napędu na koło.

Kontroluj zużycie kluczowych części układu

Ze względu na ich funkcję i pracę, elementy napędu skutera z czasem ulegną zużyciu. Zwróć uwagę na stan paska, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła i to, czy po jakimś czasie nie straciły swoich pierwotnych właściwości. W większości przypadków odczujesz to także po coraz gorszej pracy sprzęgła czy wariatora. Rzadziej dojdzie tu do nagłego uszkodzenia i awarii, jednak skutki takiej sytuacji mogą być już bardzo poważne.

Dbaj o czystość i sprawny ruch elementów napędu

Nawet odpowiednio chroniony napęd do skutera jest narażony na rozmaite zabrudzenie. Regularnie sprawdzaj więc to, czy przy pasku, rolkach i innych elementach ruchomych nie pojawił się brud utrudniający ich ruch, i czy nie ubyło tam wymaganego smaru.

Jak zmodyfikować osiągi skutera?

Jedną z popularnych modyfikacji skutera jest zmiana pracy jego napędu. Nietypowe rolki, sprężyny czy nawet całe sprzęgła rzeczywiście poprawią parametry pojazdu, o ile zostają odpowiednio dobrane i zamontowane. 

Zacznij od serwisu skutera

Choć skutery można zmodyfikować w rozmaity sposób, najprościej jest… usunąć wszelkie zaburzenia. Zużyty pasek, sprężyny czy tarcze mogą wyraźnie pogorszyć osiągi. Przed zakupem niestandardowych elementów zadbaj o stan tych obecnych, w tym ich czystość i smarowanie.

Jak poprawić osiągi skutera?

Do najprostszych sposobów na poprawę osiągów skutera należy wymiana rolek i sprężyn. Lżejsze rolki później zareagują na obroty silnika, dzięki czemu skuter ruszy z wyższych obrotów. Podobny efekt dadzą ci twardsze sprężyny dociskowe. Takie zmiany są zalecane także w przypadku większego obciążenia. 

Czy warto kupić tuningowy element do napędu?

Osiągi skutera możesz zwiększyć także przez wymianę całego sprzęgła lub wariatora. Już sama konstrukcja tuningowego wariatora poprawia przyspieszenie i zwiększa prędkość maksymalną. Tuningowe elementy napędu zwykle będą też bardziej wytrzymałe. Ale uwaga! Wymiana tylko jednej części napędu wpłynie tu także na działanie pozostałych. W efekcie, szybciej zużyjesz pasek napędowy, standardowe sprzęgło czy wariator.

Jak upłynnić jazdę skuterem?

Rolki i sprężyny można też zamienić na takie, które przyspieszą załączenie sprzęgła. Cięższe rolki i miękkie sprężyny zmniejszą osiągi skutera, ale też pozwolą ci ruszyć przy niższych obrotach silnika. Taka zmiana przydaje się głównie w mieście, gdzie osiągi nie są tak ważne, jak parametry jazdy.

Ostrożnie dobieraj elementy modyfikujące układ

Rolki o nietypowej masie, mocniejsze sprężyny i inne elementy tuningowe mogą poprawić osiągi lub zwiększyć wytrzymałość względem agresywnej jazdy. Pamiętaj jednak, by odpowiednio dobrać elementy do układu. Szczególnie te do agresywnej jazdy muszą być wytrzymałe i odporne na duże siły. Elementy źle dobrane lub niskiej jakości narażą cały układ na uszkodzenie.

Pamiętaj o ograniczeniach prawnych związanych ze skuterami

Jeśli zamierzasz wyjeżdżać zmodyfikowanym skuterem na drogę publiczną, sprawdź czy nowe parametry skutera pozwalają ci nim jeździć. W przypadku skuterów z silnikiem 50 cm3, tych ograniczeń jest sporo. Konsekwencje ich przekroczenia mogą być poważne, szczególnie, gdy nawet niechcący będziesz uczestniczył w incydencie na drodze.

 

Napęd skuterowy to tani, prosty i praktyczny typ przeniesienia napędu na tylne koło. Choć Piaggio TPH 50 Typhoon nie da ci tego, co dałby duży, mocny jednoślad, i tu możesz poczuć frajdę z jazdy. Wystarczy, byś odpowiednio zadbał o układ, od paska, przez rolki i sprężyny, po stan wariatora i sprzęgła. Zależnie od twoich preferencji, Piaggio TPH 50 Typhoon odwdzięczy ci się sprawną pracą i żwawym przeniesieniem napędu na koło lub spokojnym działaniem połączonym z minimalnym zużyciem paliwa.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 772
Rolki wariatora 16x13 5,0g - 60293
Sprężyny sprzęgła 9 szt Top Racing 107mm 2T
Rolki wariatora 16x13 4,5g - 60292
Rolki wariatora 16x13 6,0g Honda - 60294
Rolki wariatora 16X13 3,5g - 60290
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 7,0 g (6 sztuk)
Rolki wariatora 16X13 7,0g - 60295
Rolki wariatora 16x13 4,0g - 60291
Rolki wariatora 16x13 8,0g - 60297
Rolki wariatora 16X13 7,5g - 60296
Rolki wariatora 16x13 6,0g kształt D - 85281
Rolki wariatora 16x13 6,5g - 202685
Rolki wariatora 16x13 8,5g - 60298
Rolki wariatora 19x15,5 mm 5,5g - 76530
Rolki wariatora kształcie D 16x13 5,5g - 77197
Rolki wariatora 16x13 9.5g - 60299
Rolki wariatora 19x15,5 mm 7,5g - 77196
Rolki wariatora 19x15,5 mm 6,5g - 77180
Wiatrak wariatora

18,06 zł

Wiatrak wariatora

stars    (2)
Rolki wariatora 16x13 10g - 202684
Wariator tuning Piaggio Gilera - 81477
Pasek 804x17,5 Italjet Piaggio - 81248
Pasek napędowy standardowy Dayco 18,5x811 - 8101
Sprzęgło tył 2T Piaggio - 337478
Rolki wariatora Top Racing 5g 19X15,5mm - ROJ6070454
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 5,5 g (6 sztuk)
Ślizg wariatora 3 szt
Nakrętka sprzęgła M28 x 1 czarne 34MM
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 6,5 g (6 sztuk)
Wariator tuning Piaggio Gilera 50 2T - PF 10 032 0029
Pasek napędowy ATHENA 18,5x814 - S410000350015 -10%

45,94 zł

51,04 zł

Najniższa cena: 51,04 zł

Pasek napędowy ATHENA 18,5x814 - S410000350015

Rolki wariatora JMT 16x13 mm 8,5 g (6 sztuk)
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 6,2 g (6 sztuk)
Rolki wariatora JMT 16x13 mm 5,0 g (6 sztuk)

Posiadamy Napęd skutera - części do Piaggio TPH 50 Typhoon

  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1995
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 2008
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 2009
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali 2015
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 2 2016
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 4 2018
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2002
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1995
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1996
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1997
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali 2012
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali 2013
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali 2014
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 2 2017
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 2 2018
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 4 2019
  • Piaggio TPH 50 X Typhoon 1999
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 12 cali Euro 4 2020
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1994
  • Piaggio TPH 50 X Typhoon 1998
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2000
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2003
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2004
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2005
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 14 cali Euro 4 2021
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1993
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1998
  • Piaggio TPH 50 Typhoon 1999
  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1994
  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1996
  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1997
  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1998
  • Piaggio TPH 50 Typhoon z katalizatorem 1999
  • Piaggio TPH 50 X Typhoon 2000
  • Piaggio TPH 50 X-R Typhoon 2010