Olej półsyntetyczny do amortyzatora to kompromis w zawieszeniu
Oleje półsyntetyczne do amortyzatorów to oleje do zawieszenia motocykli, które łączą niektóre zalety olejów syntetycznych z niższą ceną olejów mineralnych. Dzięki łączeniu bazy mineralnej z rozmaitymi modyfikacjami i dodatkami, półsyntetyczny olej do amortyzatora ma lepsze właściwości od oleju mineralnego przy kosztach produkcji i cenie niższej od typowego oleju syntetycznego. Olej półsyntetyczny do amortyzatorów sprawdza się zarówno przy typowej jeździe motocyklem, jak i przy bardziej agresywnym wykorzystaniu jednośladu w terenie.
Olej do amortyzatora kluczowy dla poprawnej pracy zawieszenia
Olej do amortyzatora pełni kluczową rolę w pracy typowego przedniego i tylnego amortyzatora. Obok tłumienia drgań, oleje do amortyzatorów eliminują tarcie między elementami ruchomymi i pomagają chłodzić trące elementy. Początkowo, typowym motocyklom wystarczały do tego oleje wytwarzane na bazie mineralnej. Z czasem, agresywne wykorzystanie jednośladu i jego zawieszenia w terenie zmusiło producentów do poprawienia cech oleju i jego odporności na rozmaite czynniki. Wadą olejów syntetycznych były jednak wysokie koszty ich produkcji, przez co producenci postanowili stworzyć produkty, które uzyskiwałyby przynajmniej część cech syntetyków przy kosztach produkcji typowych dla olejów mineralnych.
Mimo podobieństw, półsyntetyczny olej różni się od mineralnego
Podobnie jak w przypadku oleju silnikowego, olej półsyntetyczny do amortyzatora jest oparty głównie na bazie mineralnej. Baza ta przechodzi jednak szereg procesów modyfikujących jej strukturę i właściwości, a także jest urozmaicona dodatkami poprawiającymi właściwości oleju. W efekcie, półsyntetyczny olej do amortyzatora ma większy zakres temperatury skutecznej pracy, a także większą odporność na czynniki zewnętrzne i na pienienie, nawet przy intensywnym użytkowaniu zawieszenia motocykla.
Olej półsyntetyczny do amortyzatora tańszym zamiennikiem syntetyków
Mimo całego szeregu procesów, wykorzystanie bazy mineralnej sprawia, że oleje semisyntetyczne do amortyzatorów motocyklowych są wciąż tańsze od olejów syntetycznych wytwarzanych laboratoryjnie. Kolejną zaletą wykorzystania bazy mineralnej jest fakt, że olej półsyntetyczny do amortyzatora może być zmieszany z olejem mineralnym bez obawy o wyraźną utratę jego właściwości. Głównie tych powodów, oleje półsyntetyczne do amortyzatorów są popularnym, tańszym zamiennikiem dla olejów syntetycznych, obecnie wykorzystywanym nawet w przypadku bardziej agresywnej jazdy w terenie.
Półsyntetyczny olej do amortyzatora wymaga regularnej kontroli i wymiany
Choć półsyntetyczny olej do amortyzatora jest bardziej odporny na rozmaite czynniki zewnętrzne, wciąż wymaga on regularnej kontroli i wymiany okresowej oraz w razie zabrudzenia. Nawet najlepszy, dobrany olej półsyntetyczny do amortyzatorów nie spełni swojej funkcji, jeśli będzie on zużyty i zabrudzony szeregiem substancji pogarszających jego właściwości. Kwestią użytkownika motocykla pozostaje też dobór oleju do danego zawieszenia. W przypadku amortyzatorów, lepkość oleju ma kluczowe znaczenie dla pracy tego elementu zawieszenia. Odejście od lepkości sugerowanej przez producenta amortyzatora ma odczuwalne skutki podczas jazdy i przyśpieszy zużycie amortyzatora. Pod tym kątem należy uwzględniać przede wszystkim współczynnik lepkości kinematycznej, który określa, jak oleje do amortyzatorów będą pracować przy typowych temperaturach pracy.
Wysokiej jakości oleje półsyntetyczne do amortyzatorów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wysokiej jakości oleje półsyntetyczne do amortyzatorów cenionych producentów olejów do motocykli, w tym Bel-Ray, Ipone czy Motul. Oferujemy oleje półsyntetyczne do amortyzatorów o różnych parametrach, tym lepkości, w opakowaniach różnej objętości. Cechy i parametry danego oleju są dostępne po kliknięciu na produkt.