Oleje przekładniowe półsyntetyczne
Półsyntetyczne oleje przekładniowe dla bardziej wysilonych skrzyń
Oleje przekładniowe półsyntetyczne to oleje do motocyklowych skrzyń biegów oparte częściowo na bazie mineralnej. Głęboka modyfikacja i szereg dodatków sprawiają, że w stosunku do standardowych olejów mineralnych, oleje semisyntetyczne są bardziej odporne na naciski i temperatury obecne podczas pracy skrzyni, a także lepiej chronią elementy układu.
Olej półsyntetyczny przekładniowy bliższy syntetykom
Tak, jak oleje silnikowe, olej przekładniowy pierwotnie powstawał w wyniku rafinacji ropy naftowej. Olej przekładniowy mineralny był przez to stosunkowo tani w produkcji, ale miał też szereg wad wynikających z zabrudzeń i niejednolitej struktury. Chcąc zbliżyć parametry oleju w stronę syntetyka przy kosztach bliższych olejom mineralnym, producenci stworzyli półsyntetyczny olej przekładniowy łączący cechy obu typów.
Czym wyróżnia się półsyntetyczny olej przekładniowy?
Bazę oleju półsyntetycznego wciąż stanowi w większości substancja mineralna. Obecność bazy i składników mineralnych sprawia, że olej półsyntetyczny przekładniowy jest budżetowym konkurentem dla produktów na bazie w pełni syntetycznej. Uzyskane wskutek odpowiedniego czyszczenia parametry, skład, a także zastosowane dodatki pozwalają jednak wykorzystać niejeden olej półsyntetyczny przekładniowy nawet w agresywnie wykorzystywanych motocyklach. Wciąż jednak, błędny dobór może szybko doprowadzić do uszkodzeń w skrzyni biegów, dlatego wybierając półsyntetyczny olej przekładniowy należy zwracać uwagę na cechy i skład konkretnego produktu.
Półsyntetyczne oleje przekładniowe cenionych marek w Gmoto.pl
U nas znajdziesz półsyntetyczne oleje przekładniowe do wielu modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości oleje półsyntetyczne przekładniowe do motocykli standardowych i jednośladów sportowych oraz wyczynowych. Cechy i parametry danego oleju przekładniowego są dostępne po kliknięciu na produkt.