check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Oleje silnikowe półsyntetyczne 2T

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 81
Olej silnikowy Orlen 2T półsyntetyczny 1l - 81999
Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 1l - 104028 -15%

39,34 zł

46,28 zł

Najniższa cena: 46,28 zł

Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 1l - 104028

stars    (4)
Olej silnikowy Motul Scooter 2T Expert Półsyntetyczny 1l - 105880 -15%

40,29 zł

47,40 zł

Najniższa cena: 47,40 zł

Olej silnikowy Motul Scooter 2T Expert Półsyntetyczny 1l - 105880

stars    (5)
Olej silnikowy Motul 5100 4T 10W50 Półsyntetyczny 4l - 104076 -15%

198,65 zł

233,70 zł

Najniższa cena: 233,70 zł

Olej silnikowy Motul 5100 4T 10W50 Półsyntetyczny 4l - 104076

stars    (162)
Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 4l - 104030 -15%

135,04 zł

158,87 zł

Najniższa cena: 158,87 zł

Olej silnikowy Motul 510 2T Półsyntetyczny 4l - 104030

stars    (4)
Olej silnikowy Motul Snowpower 2T Półsyntetyczny HC-Synthese 4l - 105888 -15%

153,52 zł

180,61 zł

Najniższa cena: 180,61 zł

Olej silnikowy Motul Snowpower 2T Półsyntetyczny HC-Synthese 4l - 105888

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej Tourmax MSB-109 - MSB-109 -5%

96,77 zł

101,86 zł

Najniższa cena: 101,86 zł

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej Tourmax MSB-109 - MSB-109

Przeglądaj według producenta

Olej półsyntetyczny do motocykla 2t łączy zalety bazy mineralnej i syntetycznej

Olej półsyntetyczny do motocykla 2t to olej do silnika dwusuwowego, którego baza stanowi mieszankę mineralną i syntetyczną. Dzięki przeważającej bazie mineralnej oleje półsyntetyczne są tańsze od substancji syntetycznych, a przy tym właściwości olejów półsyntetycznych nie ustępują syntetykom w tak dużym stopniu, jak właściwości olejów mineralnych. Olej półsyntetyczny 2t to obecnie popularny produkt w jednośladach wykorzystywanych nie wyczynowo.

Oleje półsyntetyczne to zwykle połączenie bazy mineralnej z syntetyczną

Oleje silnikowe można w teorii podzielić na dwie grupy. Podział zależy od ich bazy, a konkretnie tego, skąd i jak jest ona wytwarzana. Baza olejów mineralnych powstaje w wyniku destylacji ropy naftowej, natomiast baza olejów syntetycznych jest wytwarzana przez łączenie, czyli syntezę poszczególnych składników. W niektórych krajach, do olejów syntetycznych należą także te uzyskiwane z destylacji ropy, ale poddawane wielu dodatkowym procesom oczyszczającym i wzbogacającym. I właśnie te ostatnie są nierzadko określane jako oleje półsyntetyczne. W praktyce jednak, olej silnikowy półsyntetyczny jest połączeniem olejów silnikowych z obu tych grup, zwykle z przewagą rzędu 70% oleju mineralnego.

Dzięki bazie syntetycznej, olej półsyntetyczny lepiej wytrzymuje ciężkie warunki pracy

Pojawienie się bazy syntetycznej w oleju mineralnym ma duży wpływ na właściwości oleju. Oleje silnikowe półsyntetyczne znacznie lepiej opierają się czynnikom wpływającym na lepkość oleju niż typowe oleje mineralne. Mowa tu przede wszystkim o odporności na niską i wysoką temperaturę. Olej półsyntetyczny ma także wyraźnie większą wydajność. W przeciwieństwie do olejów mineralnych, oleje półsyntetyczne mogą pracować przy bardziej agresywnym wykorzystaniu silnika motocyklowego, nie narażając go na niepożądane tarcie czy utrzymanie się brudu.

Olej silnikowy półsyntetyk nie traci cech przypisanych olejom mineralnym

Z drugiej strony, olej silnikowy półsyntetyk lepiej sprawdzi się w silniku motocykla historycznego, niż olej syntetyczny. Składniki z przewagą bazy mineralnej sprawiają, że olej półsyntetyczny 2t nie usuwa warstwy osadu branej pod uwagę przy projektowaniu motocykla sprzed lat i nie doprowadzi do nadmiernego poluzowania elementów silnika. Olej półsyntetyczny nie będzie też wyraźnie obciążał uszczelnień silnika. Przy zachowaniu wymaganych właściwości smarnych, oleje silnikowe półsyntetyczne będą więc optymalnym rozwiązaniem dla częściej użytkowanych jednośladów historycznych.

Olej półsyntetyczny do motocykla tańszy od syntetyka przy zachowaniu większości cech

W przypadku nowoczesnych motocykli, olej silnikowy półsyntetyczny wygra natomiast przede wszystkim ceną. Nawet przy obecności oleju syntetycznego, proces wytwarzania takiego oleju jest znacznie mniej kosztowny, niż w przypadku oleju w pełni syntetycznego. Olej półsyntetyczny do motocykla będzie więc tańszy od typowego syntetyka, a przy tym utrzyma parametry smarowania wymagane nawet dla nowoczesnej jednostki napędowej.

Oleje silnikowe półsyntetyczne do mocno wykorzystywanych silników dwusuwowych

Choć oleje półsyntetyczne nie są zalecane do silników wykorzystywanych agresywnie, także i tu można spotkać pewne wyjątki. Taki olej półsyntetyczny do motocykla ma odpowiednio uszlachetnioną, wysokiej jakości bazę mineralną oraz odpowiednio dobraną bazę syntetyczną. Ich dobór i odpowiednie połączenie sprawia, że olej silnikowy półsyntetyczny zachowuje swoje właściwości nawet przy agresywnym wykorzystaniu silnika, a przy tym pozwala nieco zmniejszyć koszty takiej jazdy. Trzeba jednak pamiętać, że będą to oleje półsyntetyczne z górnej półki, w praktyce niewiele tańsze od tych w pełni syntetycznych.

Olej silnikowy półsyntetyczny do wykorzystania nawet tam

Ze względu na swój skład, olej półsyntetyczny do motocykla nie jest zalecany do stosowania w silnikach wykorzystujących oleje motocyklowe syntetyczne. Taka zmiana niemal automatycznie przyniesie pogorszenie pracy jednostki napędowej. Olej półsyntetyczny można jednak ewentualnie wykorzystać w sytuacji, gdzie silnik zaczyna spalać lub tracić olej. Wówczas, przez swoje właściwości związane z bazą mineralną, oleje półsyntetyczne mogą opóźnić tą utratę. W każdym takim przypadku należy jednak dokładnie sprawdzić, co jest powodem utraty oleju. W większości przypadków, tym powodem są uszkodzenia, których olej mineralny nie jest w stanie zredukować.

Olej silnikowy półsyntetyk nie do łączenia z innymi typami olejów motocyklowych

Wbrew pozorom, olej półsyntetyczny jest osobnym produktem, przez co taki olej do motocykla nie można mieszać z innym produktem. Przy wymianie oleju na olej półsyntetyczny, poprzedni olej motocyklowy musi zostać usunięty z silnika. Dobierając olej półsyntetyczny należy uwzględnić jego lepkość zapisaną dla danego silnika, a nie o większej lub mniejszej w oparciu o zużycie silnika lub właściwości samego oleju. Każda taka wymiana oleju wpłynie na funkcje oleju i grozi utratą właściwości oleju, szybszym zużyciem elementów jednostki napędowej, a nawet zatarciem silnika. Oleje półsyntetyczne 2t muszą też być odpowiednio zmieszane z paliwem. To kolejny powód, dla którego olej półsyntetyczny do motocykla należy łączyć ściśle według sugestii producenta.

Rozmaite oleje silnikowe półsyntetyczne 2t cenionych producentów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz rozmaite oleje syntetyczne wysokiej jakości do motocykli z silnikami dwusuwowymi. Oferujemy oleje syntetyczne cenionych producentów środków smarnych, w tym Motul czy Castrol, do zastosowania w motocyklach wykorzystywanych standardowo, jednośladów historycznych, a także specjalne produkty dla motocykli sportowych i wykorzystywanych agresywnie. Cechy i parametry oleju znajdziesz po kliknięciu na produkt.