Opony cross i enduro

Bez względu na to czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z motocyklem crossowym lub enduro, czy jesteś już offroadowym wymiataczem potrzebujesz odpowiednich opon. Nawet najlepszy motocykl to dopiero połowa sukcesu. Ta druga połowa to właśnie dobrze dopasowane do podłoża gumy. Opony typu corss/enduro są zróżnicowane pod względem terenu po jakim chcesz jeździć. W zależności czy zdecydujesz się na piasek, błotniste ścieżki, czy kamieniste zbocza, masz do dyspozycji opony od... czytaj dalej
Producent
Przedział cenowy
Średnica
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Szerokość opony
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Profil opony
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

Niestety, nie udało się dopasować żadnych produktów.

W kategorii "Cross/Enduro" posiadamy 754 produktów, które mogą być odpowiednie.

Spróbuj zmienić kryteria wyszukiwania, np. cenę lub producenta.

Opony w teren, ale jaki?

Bez względu na to czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z motocyklem crossowym lub enduro, czy jesteś już offroadowym wymiataczem potrzebujesz odpowiednich opon. Nawet najlepszy motocykl to dopiero połowa sukcesu. Ta druga połowa to właśnie dobrze dopasowane do podłoża gumy. Opony typu corss/enduro są zróżnicowane pod względem terenu po jakim chcesz jeździć. W zależności czy zdecydujesz się na piasek, błotniste ścieżki, czy kamieniste zbocza, masz do dyspozycji opony od miękkich, przez średnio miękkie i średnio twarde, aż po twarde. Jako że sami też śmigamy na crossach doskonale wiemy jak ważne są dobrze dobrane opony, by w stu procentach czerpać przyjemność z jazdy. Opony offroad z naszego sklepu motocyklowego to wyłącznie sprawdzone modele pochodzące od znanych na całym świecie producentów. Produkowane przy zastosowaniu najnowszych technologii i w oparciu o wieloletnie doświadczenia, stanowią doskonały wybór dla każdego kto ceni sobie jakość i nie lubi niespodzianek w postaci przedziurawionej opony.

Wyprawa w teren zawsze wymaga odpowiedniego sprzętu. W przypadku jednośladów, nie wystarczy sam cross czy nieco bardziej cywilizowany enduro. Potrzebne są także elementy, które pomogą nam pokonać bezdroża bez obawy o bezpieczeństwo i utratę przyjemności z jazdy. A najważniejszym z nich bezsprzecznie są dobre opony, przygotowane specjalnie do pokonywania przeszkód nieobecnych na drogach publicznych.

Możliwość regularnej jazdy w terenie to zasadnicza cecha różniąca opony cross i enduro od terenowych opon uniwersalnych. Tymi ostatnimi można spokojnie wyjechać na asfalt, mając przyczepność oraz wytrzymałość wystarczającą do spokojnej, a nawet nieco szybszej jazdy. Terenówki tej gwarancji już nie dają, niektóre są wręcz jasno określone jako opony do jazdy w terenie, bez homologacji do jazdy po drogach publicznych. Tam są one zupełnie niepraktyczne, zarówno pod kątem komfortu, wytrzymałości, jak i bezpieczeństwa. Prawdziwe walory opon terenowych poznamy dopiero, gdy swoim motocyklem wyjedziemy na bezdroża, i to taka jazda powinna być głównym czynnikiem, dla którego wybór padnie właśnie na opony cross i enduro.

Ale to dopiero początek. Teren to mianowicie określenie bardzo szerokie, zawierające wiele różnych rodzajów przeszkód, które można spotkać. Kamienie, piasek czy błoto wymagają różnych, nierzadko sprzecznych ze sobą konstrukcji opony. Wiedza o terenie, w jakim jeździć będzie nasz jednoślad, jest tu bardzo przydatna, gdyż pozwoli dobrać odpowiednie kapcie i czerpać przyjemność z jazdy bez niespodziewanych, bezsensownych przygód.

Konstrukcja, a więc twardość mieszanki i układ kostek i bieżnika, są najważniejszymi czynnikami decydującymi przy doborze opony motocykla. Mają one duże znaczenie przy wielu aspektach jazdy, przede wszystkim przyczepności i żywotności opony. Twardość i ułożenie kostek zwykle są ze sobą ściśle związane, obie cechy różniąc się w zależności od typu terenu. Podobny związek ma również odpowiednie ciśnienie w oponach, ważne dla uzyskania pełni walorów danego kształtu kapcia.

Najtwardsze opony są przeznaczone do jazdy w piasku czy błocie. Tam twarda mieszanka oraz wysoka i szeroko rozstawiona kostka wbije się w teren, łapiąc przyczepność, a potem „wyrzucając” z siebie pozostające piasek czy błoto. Warto przy tym zauważyć, że twarda nie jest cała opona, ale jej główne, środkowe segmenty. Boczne ścianki są bardziej miękkie, dzięki czemu środek opony ułoży się na podłożu całą szerokością, a nie tylko częścią. W odpowiednim ułożeniu się środka pomaga również niskie ciśnienie, w przypadku jazdy po miękkim podłożu zalecane w granicach od 0,5 do 0,8 bara. Po drugiej stronie są opony z miękkim środkiem, przygotowane do jazdy po twardych podłożach. Efekty takiej twardości są analogiczne do efektów miękkich opon szosowych, a więc przede wszystkim dobre przyleganie do twardego terenu. Miękkości wtóruje ścisłe ułożenie kostek, podchodzące już pod terenowe opony turystyczne. To wrażenie jest jednak bardzo złudne, gdyż motocykle enduro, a już szczególnie cross są konstrukcjami dużo lżejszymi od turystyków. Montaż takiej opony do turystyka może więc zakończyć się bardzo szybko i nieprzyjemnie. Także ciśnienie w takiej oponie jest najbliższe temu stosowanemu w oponach szosowych i wynosi w granicach 0,9-1,3 bara.

Zarówno w kwestii twardości, jak i konstrukcji kostek i ciśnienia, między tymi dwoma typami widnieje klasa średnia. Najważniejszą cechą takich terenowych opon motocyklowych jest ich trwałość. Tą zapewnia względne przystosowanie zarówno do jazdy w terenie dość miękkim, jak i dość twardym, do którego można dodatkowo przystosować ciśnienie. To sugerowane jest w granicach 0,8-1,1 bara. Wychodząc naprzeciw miłośnikom takich jednośladów, producenci poszli w klasie średniej krok dalej, tworząc opony „skierowane” w stronę danej kategorii. Dzięki temu, niektóre „średnie” kapcie pozwalają wybrać się w miękki teren, zachowując swoje właściwości, inne natomiast są przygotowane pod wypady także w teren twardy.

Parametrem, który przyda się wziąć pod uwagę przy wyborze opony jest także jej szerokość. Zwykle ta liczba jest zasugerowana przez producenta motocykla, jednak jej zmiana może przynieść pewne zyski. Nieco szersza opona to mianowicie większa jej przyczepność i trwałość, przydatna na twardszych podłożach. Mniejsza szerokość może natomiast poprawić kontrolę nad motocyklem i jego zwrotność. Przyda się to w jeździe w głębokim terenie, koleinami czy na torze motocrossowym, gdzie potrzeba kontroli nad motocyklem zdecydowanie góruje nad perspektywą zużycia kapcia.

W przypadku opon terenowych, dostępne jest także ogumienie przeznaczone na zimę. Ich główną cechą są kilkumilimetrowe kolce umieszczone w twardych kostkach. Dzięki kolcom motocyklista może utrzymać stabilność jednośladu podczas jazdy śniegu czy lodzie. Zimowe opony terenowe są jednak przeznaczone jedynie do jazdy tylko w tych, określonych warunkach. Kolce wbijają się w powierzchnię bardzo łatwo, co jest szczególnie niebezpieczne podczas jazdy po zmarzniętej glebie. Jeszcze bardziej niebezpieczna jest jazda z zimowymi oponami motocyklowymi po asfalcie, gdyż tam minimalny styk z nawierzchnią grozi łatwym poślizgiem. Z tych powodów, w Polsce zimowe opony motocyklowe nie są dopuszczone do ruchu drogowego.

W naszej ofercie dostępne są opony terenowe wielu typów. Oferujemy zarówno twarde ogumienie terenowe przygotowane do jazdy po wyjątkowo trudnym terenie, jak i bardziej miękkie opony przeznaczone do twardszych terenów, umożliwiające jazdę także po drogach publicznych. Typ, parametry i cechy opony są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
infolinia czynna:
Poniedziałek - Piątek
9:00 - 19:00


Napisz wiadomośćMapa dojazduDane kontaktowe