Menu

Oś koła tylnego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 172

Oś koła tył na łożyska Romet

16,99 zł

Oś koła tył na łożyska Romet

            (47)

Oś koła tył wianki Romet

21,90 zł

Oś koła tył wianki Romet

            (19)

Oś koła tył WSK 125 175

49,99 zł

Oś koła tył WSK 125 175

            (11)

Oś koła tył Simson S51 SR50

34,00 zł

Oś koła tył Simson S51 SR50

            (7)

Oś krótka zębatki tył Simson

21,90 zł

Oś krótka zębatki tył Simson

            (11)

Oś koła tylnego długa WSK 175

36,99 zł

Oś koła tylnego długa WSK 175

            (7)

Oś koła tył M14x260

19,00 zł

Oś koła tył M14x260

            (8)

Oś koła tył krótka + długa MZ ETZ 250

75,90 zł

Oś koła tył krótka + długa MZ ETZ 250

            (1)

Półośka zębatki tył Jawa 50

45,00 zł

Półośka zębatki tył Jawa 50

            (1)

Oś koła tył Junak 901 902

22,00 zł

Oś koła tył Junak 901 902

            (1)

Oś zębatki tył krótka MZ ETZ 250

49,90 zł

Oś zębatki tył krótka MZ ETZ 250

            (1)

Oś koła tylnego do Najpopularniejszych motocykli

Oś koła tylnego podstawą ruchu koła napędowego względem ramy

Oś tylnego koła to element łączący nieobrotowe zawieszenie motocykla z wykonującym ruch obrotowy kołem. Wykorzystując odpowiednio dobraną oś tylnego koła skuter czy motocykl może utrzymać koło napędowe w określonej pozycji względem ramy i skutecznie przenieść napęd z silnika. Uszkodzona oś tylnego koła grozi problemami z pracą układu napędowego i zawieszenia, a także wyraźnie pogarsza komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Oś koła tylnego ważna dla zawieszenia i napędu motocykla

Ze względu na konstrukcję układu napędowego motocykla, jedną z podstaw bezproblemowego przeniesienia napędu na koło jest odpowiednie umiejscowienie tylnego koła w stosunku do ramy. Choć w dużej mierze decydują o tym ruchome elementy zawieszenia takie, jak wahacze, niewiele mniej ważny jest element stanowiący podstawę montażu koła. Jak zresztą wskazuje sama nazwa, oś koła tylnego stanowi oś ruchu obrotowego koła napędowego motocykla.

Oś tylnego koła wymaga przede wszystkim montażu prostopadle do osi wzdłużnej motocykla. Błąd w tym zakresie zwykle widać już po nieodpowiedniej pozycji koła względem ramy, a jego skutki łatwo też odczuć po wyraźnym pogorszeniu komfortu jazdy. Podobne skutki przyniosą odkształcenia czy pęknięcia osi, utrudniające także ruch obrotowy samego koła. Uszkodzoną oś koła tylnego należy wymienić także dlatego, że jakiekolwiek próby jej wyprostowania nigdy nie przyniosą efektu przyrównującego ją do fabrycznie nowej osi.

Osobnym problemem mogą być luzy na tylnym kole. Ich powodem może być czynność tak prosta, jak niedokręcenie tylnej osi. Wówczas wystarczy dokręcić nakrętkę tylnej osi odpowiednim momentem. Taka sytuacja jest jednak dość rzadka, dużo częściej jest to skutek luzów obecnych na łożyskach tylnego koła.

Nowe osie tylnych kół do rozmaitych motocykli i skuterów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz osie tylnego koła do wielu modeli motocykli i skuterów. Oferujemy prostą oś koła tylnego WSK, Romet czy Simson, jak również osie tylnego koła do dużych i ciężkich jednośladów oraz osobne elementy skutecznie zastępujące fabryczne części osi. Cechy i parametry charakteryzujące daną oś koła tylnego są dostępne po kliknięciu na produkt.