Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

14,99 zł
Oś koła tył Romet ZK Zetka 50

33,00 zł
Oś koła tył Zipp Pro 50

22,00 zł
Oś koła tył Junak 901 Sport

49,99 zł
Oś zębatki tył krótka MZ ETZ 150

22,31 zł
Oś koła tył Junak 905

60,64 zł
Oś koła tylnego Barton Fighter 2

61,59 zł
Oś koła tył MZA m12x151 Simson

15,99 zł
Oś zębatki tył Shineray 50Q-2E

23,92 zł
Oś koła tył Shineray XY150-17

29,35 zł
Oś koła tylnego 12mm Puch Maxi

166,15 zł
Wałek koła 126mm Piaggio Gilera

22,31 zł
Oś koła tył Junak 904

387,45 zł
Osłona osi tył Cult Werk

479,49 zł
Osłona osi tył Cult Werk

411,71 zł
Osłona osi tył Cult Werk

851,64 zł
Oś napędowa Barton Tres

363,26 zł
Osłona osi tył Cult Werk

93,18 zł
Wałek Simson S50

155,60 zł
Oś koła tylnego RMS

54,24 zł
Kompletna tylna oś Tomos A35

22,99 zł
Oś koła tył Shineray XY125-10D
Oś koła tylnego do Najpopularniejszych motocykli
Oś koła tylnego podstawą ruchu koła napędowego względem ramy
Oś tylnego koła to element łączący nieobrotowe zawieszenie motocykla z wykonującym ruch obrotowy kołem. Wykorzystując odpowiednio dobraną oś tylnego koła skuter czy motocykl może utrzymać koło napędowe w określonej pozycji względem ramy i skutecznie przenieść napęd z silnika. Uszkodzona oś tylnego koła grozi problemami z pracą układu napędowego i zawieszenia, a także wyraźnie pogarsza komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Oś koła tylnego ważna dla zawieszenia i napędu motocykla
Ze względu na konstrukcję układu napędowego motocykla, jedną z podstaw bezproblemowego przeniesienia napędu na koło jest odpowiednie umiejscowienie tylnego koła w stosunku do ramy. Choć w dużej mierze decydują o tym ruchome elementy zawieszenia takie, jak wahacze, niewiele mniej ważny jest element stanowiący podstawę montażu koła. Jak zresztą wskazuje sama nazwa, oś koła tylnego stanowi oś ruchu obrotowego koła napędowego motocykla.
Oś tylnego koła wymaga przede wszystkim montażu prostopadle do osi wzdłużnej motocykla. Błąd w tym zakresie zwykle widać już po nieodpowiedniej pozycji koła względem ramy, a jego skutki łatwo też odczuć po wyraźnym pogorszeniu komfortu jazdy. Podobne skutki przyniosą odkształcenia czy pęknięcia osi, utrudniające także ruch obrotowy samego koła. Uszkodzoną oś koła tylnego należy wymienić także dlatego, że jakiekolwiek próby jej wyprostowania nigdy nie przyniosą efektu przyrównującego ją do fabrycznie nowej osi.
Osobnym problemem mogą być luzy na tylnym kole. Ich powodem może być czynność tak prosta, jak niedokręcenie tylnej osi. Wówczas wystarczy dokręcić nakrętkę tylnej osi odpowiednim momentem. Taka sytuacja jest jednak dość rzadka, dużo częściej jest to skutek luzów obecnych na łożyskach tylnego koła.
Nowe osie tylnych kół do rozmaitych motocykli i skuterów w Gmoto.pl
U nas znajdziesz osie tylnego koła do wielu modeli motocykli i skuterów. Oferujemy prostą oś koła tylnego WSK, Romet czy Simson, jak również osie tylnego koła do dużych i ciężkich jednośladów oraz osobne elementy skutecznie zastępujące fabryczne części osi. Cechy i parametry charakteryzujące daną oś koła tylnego są dostępne po kliknięciu na produkt.