check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Oś koła tylnego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 171
Oś koła tył na łożyska Romet - 55878
Oś koła tył wianki Romet - 55876
Oś koła tył WSK 125 175 - 76600
Oś koła tył Simson S51 SR50 - 62079
Oś krótka zębatki tył Simson - 62080
Oś koła tył MZ ETZ - 73474

29,00 zł

Oś koła tył MZ ETZ - 73474

stars    (3)
Oś koła tylnego długa WSK 175 - 58174
Oś koła tył M14x260 - 81017

21,00 zł

Oś koła tył M14x260 - 81017

stars    (8)
Oś koła tył krótka + długa MZ ETZ 250 - 88456
Oś koła tył Zipp Pro 50 - 189921
Oś koła tył krótka + długa MZ ETZ 150 - 88454
Półośka zębatki tył Jawa 50 - 121538
Oś koła tył Junak 901 902 - 110014
Oś zębatki tył krótka MZ ETZ 250 - 76714
Oś koła tył krótka MZ ETZ 251 - 62970
Oś koła tył Junak 901 Sport - 110015
Oś koła tył Junak 905 - 319232
Oś koła tył MZA m12x151 Simson
Oś koła tylnego 12mm Puch Maxi
Oś koła tył Junak 904 - 319163
Wałek koła 143mm komplet Piaggio Vespa 125 150 2T
Oś koła tylnego ATV Quad Barton Mikilon 180  - OKTMIK007
Wałek Simson S50 - 41542
Osłona osi tył Cult Werk - HD-ROD027

410,21 zł

dostawa 0 zł

Osłona osi tył Cult Werk - HD-ROD027

Osłona osi tył Cult Werk - HD-SPO014

384,59 zł

dostawa 0 zł

Osłona osi tył Cult Werk - HD-SPO014

Osłona osi tył Cult Werk - HD-BRO074

558,95 zł

dostawa 0 zł

Osłona osi tył Cult Werk - HD-BRO074

Osłona osi tył Cult Werk - HD-SPS007

435,88 zł

dostawa 0 zł

Osłona osi tył Cult Werk - HD-SPS007

Przeglądaj według producenta

Oś koła tylnego do Najpopularniejszych motocykli

Oś koła tylnego podstawą ruchu koła napędowego względem ramy

Oś tylnego koła to element łączący nieobrotowe zawieszenie motocykla z wykonującym ruch obrotowy kołem. Wykorzystując odpowiednio dobraną oś tylnego koła skuter czy motocykl może utrzymać koło napędowe w określonej pozycji względem ramy i skutecznie przenieść napęd z silnika. Uszkodzona oś tylnego koła grozi problemami z pracą układu napędowego i zawieszenia, a także wyraźnie pogarsza komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Oś koła tylnego ważna dla zawieszenia i napędu motocykla

Ze względu na konstrukcję układu napędowego motocykla, jedną z podstaw bezproblemowego przeniesienia napędu na koło jest odpowiednie umiejscowienie tylnego koła w stosunku do ramy. Choć w dużej mierze decydują o tym ruchome elementy zawieszenia takie, jak wahacze, niewiele mniej ważny jest element stanowiący podstawę montażu koła. Jak zresztą wskazuje sama nazwa, oś koła tylnego stanowi oś ruchu obrotowego koła napędowego motocykla.

Oś tylnego koła wymaga przede wszystkim montażu prostopadle do osi wzdłużnej motocykla. Błąd w tym zakresie zwykle widać już po nieodpowiedniej pozycji koła względem ramy, a jego skutki łatwo też odczuć po wyraźnym pogorszeniu komfortu jazdy. Podobne skutki przyniosą odkształcenia czy pęknięcia osi, utrudniające także ruch obrotowy samego koła. Uszkodzoną oś koła tylnego należy wymienić także dlatego, że jakiekolwiek próby jej wyprostowania nigdy nie przyniosą efektu przyrównującego ją do fabrycznie nowej osi.

Osobnym problemem mogą być luzy na tylnym kole. Ich powodem może być czynność tak prosta, jak niedokręcenie tylnej osi. Wówczas wystarczy dokręcić nakrętkę tylnej osi odpowiednim momentem. Taka sytuacja jest jednak dość rzadka, dużo częściej jest to skutek luzów obecnych na łożyskach tylnego koła.

Nowe osie tylnych kół do rozmaitych motocykli i skuterów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz osie tylnego koła do wielu modeli motocykli i skuterów. Oferujemy prostą oś koła tylnego WSK, Romet czy Simson, jak również osie tylnego koła do dużych i ciężkich jednośladów oraz osobne elementy skutecznie zastępujące fabryczne części osi. Cechy i parametry charakteryzujące daną oś koła tylnego są dostępne po kliknięciu na produkt.