check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Paski napędowe do skuterów

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 2078
Pasek napędowy 669 18 30 - 56942
Pasek napędowy 788 x 17 x 28 - 56821
Pasek napędowy 729 x 17.5 x 30 koło 12 cali - 92145
Pasek napędowy Bando 669x18x30 - PAB 23100-GKAK-901
Pasek napędowy 747x16,5x30 - 77551
Pasek napędowy 765x17.5x30 Buxy Speedfight - 77028
Pasek napędowy 729 x 17,7 x 30 - 81531
Pasek napędowy Bando 788 x 17 x 28
Pasek napędowy 842x20x30 ATV 125 150 GY6 - 81529
Pasek napędowy 763x16.5x30 - 77554
Pasek napędowy standardowy Dayco 17,5x765 - 7191D
Pasek napędowy Bando 723x17,5x28
Pasek napędowy 743x20 - 74370

24,99 zł

Pasek napędowy 743x20 - 74370

stars    (2)
Pasek napędowy 691x18x30 - 84518
Pasek napędowy 723x18x30 - 86783
Pasek napędowy Bando kewlar 788-17-28 Japan
Pasek napedowy Bando 728x18x30 Kymco Skuter 4T
Pasek napędowy 700X18X30 - 98536
Pasek napędowy kewlarowy Dayco 16,5x747
Pasek napedowy 729x17.7x30 4T - 190420
Pasek napędowy 751X15,8 - 77561
Pasek napędowy kewlarowy Dayco 17,5x765
Pasek napędowy Bando kewlar 669-18-30 Japan
Wariator + pasek Tuning TGB

148,00 zł

Wariator + pasek Tuning TGB

stars    (5)
Pasek 804x17,5 Italjet Piaggio - 81248
Pasek napędowy standardowy Dayco 18,5x811 - 8101
Pasek napędowy 825x18,5x30 - 83831
Pasek napędowy 724x17,5 Piaggio - 77006
Pasek napędowy ATHENA 17,5x765 - S410000350010 -10%

43,65 zł

48,50 zł

Najniższa cena: 48,50 zł

Pasek napędowy ATHENA 17,5x765 - S410000350010

Pasek napędowy 734-17-30 - 77516
Pasek napędowy ATHENA 22,5x845 - S410000350019 -10%

61,65 zł

68,50 zł

Najniższa cena: 68,50 zł

Pasek napędowy ATHENA 22,5x845 - S410000350019

Przeglądaj według producenta

Paski napędowe do skuterów do Najpopularniejszych motocykli

Paski napędowe do skutera przenoszą napęd w skuterach ze skrzynią bezstopniową

Pasek napędowy do skutera to element, który przenosi napęd z bezstopniowej skrzyni biegów na tylne koło. Elastyczne paski napędowe do skutera dostosowują swój kształt do układów talerzy skrzyni i wariatora. Uszkodzony lub zużyty pasek do skutera wyraźnie utrudni sprawne przeniesienie napędu.

Dlaczego paski napędowe do skuterów są najlepsze w skrzyniach bezstopniowych

W większości skuterów stosuje się bezstopniową skrzynię biegów. Zmiana przełożenia jest tu płynna i polega na zmianie odległości między stożkowymi talerzami wariatora. W efekcie, płynnie zmienia się też średnica okręgu, na której pracuje element przenoszący napęd.

Dla zachowania płynności, element przenoszący napęd musi być elastyczny i ciągle dostosowywać swój kształt do średnicy okręgu. Z tych powodów, stosuje się tu paski napędowe do skuterów. Wykorzystując pasek napędowy skuter może płynnie dostosowywać przełożenie skrzyni do prędkości jednośladu.

Wytrzymały pasek napędowy do skutera standardowy lub wzmocniony

Elastyczny pasek napędowy do skutera musi być odpowiednio wytrzymały. Pod tym kątem, paski napędowe do skuterów dzieli się na dwie kategorie. Standardowy pasek napędu do skutera 4t czy 2t wystarcza do spokojnej, nieagresywnej jazdy typowym skuterem. Metalowe cięgna i wzmocnienia z tkaniny sprawiają, że pasek do skutera nie grozi rozerwaniem bardziej, niż typowy łańcuch.

Wzmocnione, kevlarowe paski napędowe do skutera przydają się natomiast przy większej mocy i bardziej agresywnej jeździe. Taki pasek napędowy do skutera przyśpiesza jednak zużycie tarcz wariatora. Modyfikując skuter warto wzmocnić nie tylko pasek napędowy, ale i tarcze.

Gdy pozostawimy zużyty pasek napędowy skuter będzie wolniejszy

Nawet najlepszy pasek napędu do skutera po pewnym czasie ulegnie zużyciu. Starcia i pęknięcia będą skutkiem tarć między paskiem i talerzami układu. Efektem nie musi być od razu rozerwanie paska. Pozostawiając stary pasek napędowy skuter 2t czy 4t będzie jeździł wolniej. Będzie to efektem zwężenia paska i większej mocy potrzebnej do przyśpieszenia skutera.

Co jeszcze może się stać, gdy pasek do skutera ulegnie zużyciu

Gdy na tarczach pozostanie zużyty pasek napędowy skuter 4t czy 2t może nie tylko zwolnić. Zużyty pasek napędu do skutera przyśpieszy zużycie elementów układu i może doprowadzić do ich uszkodzenia. Podobnie groźne jest samo urwanie się paska. Wymiana paska w terenie będzie trudna ze względu na dużą siłę i narzędzia potrzebne do odkręcenia wariatora. Gdy urwany pasek napędowy uszkodzi układ, skuter może zostać unieruchomiony nawet mimo posiadania narzędzi i zapasowego paska.

Dbając o skuter pasek napędowy warto wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta

Gdy chcemy wymienić pasek napędowy skuter 2t czy 4t powinien dać nam informacje o wymiarach paska w książce serwisowej. Najważniejsze są tu długość i szerokość paska oraz kąt, po jakim porusza się po talerzach. Wszystko to składa się na wymiary paska. Większość pasków ma też swoje informacje dotyczące skuterów, do których pasują.

Dobrać pasek napędowy można też mierząc skuter. Należy tu porównać wymiary osłon i odległości między osią skrzyni i wariatora z odpowiednimi tabelami. Należy przy tym uwzględnić parametry silnika i kół, by pasek skutecznie przenosił cały napęd na tylne koło.

Pasek napędowy do skutera 4t i 2t w wielu odsłonach w Gmoto.pl

U nas znajdziesz pasek napędowy do skutera 4t i 2t cenionych producentów, w tym Dayco, Motoforce, Polini, Malossi, RMS, Stage6 czy Tensai. Oferujemy paski standardowe i wzmocnione w wielu rozmiarach. Cechy, parametry i listę sugerowanych modeli znajdziesz klikając na produkt.