Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
25,00 zł
Pasek napędowy 700X18X30 - 98536
41,85 zł
46,50 zł
Najniższa cena: 46,50 zł
Pasek napędowy Athena Minarelli długie (Aerox / Nitro...) - Yamaha Aerox 50 (od 1999) - S410000350001
Przeglądaj według producenta
Paski napędowe do skuterów do Najpopularniejszych motocykli
Paski napędowe do skutera przenoszą napęd w skuterach ze skrzynią bezstopniową
Pasek napędowy do skutera to element, który przenosi napęd z bezstopniowej skrzyni biegów na tylne koło. Elastyczne paski napędowe do skutera dostosowują swój kształt do układów talerzy skrzyni i wariatora. Uszkodzony lub zużyty pasek do skutera wyraźnie utrudni sprawne przeniesienie napędu.
Dlaczego paski napędowe do skuterów są najlepsze w skrzyniach bezstopniowych
W większości skuterów stosuje się bezstopniową skrzynię biegów. Zmiana przełożenia jest tu płynna i polega na zmianie odległości między stożkowymi talerzami wariatora. W efekcie, płynnie zmienia się też średnica okręgu, na której pracuje element przenoszący napęd.
Dla zachowania płynności, element przenoszący napęd musi być elastyczny i ciągle dostosowywać swój kształt do średnicy okręgu. Z tych powodów, stosuje się tu paski napędowe do skuterów. Wykorzystując pasek napędowy skuter może płynnie dostosowywać przełożenie skrzyni do prędkości jednośladu.
Wytrzymały pasek napędowy do skutera standardowy lub wzmocniony
Elastyczny pasek napędowy do skutera musi być odpowiednio wytrzymały. Pod tym kątem, paski napędowe do skuterów dzieli się na dwie kategorie. Standardowy pasek napędu do skutera 4t czy 2t wystarcza do spokojnej, nieagresywnej jazdy typowym skuterem. Metalowe cięgna i wzmocnienia z tkaniny sprawiają, że pasek do skutera nie grozi rozerwaniem bardziej, niż typowy łańcuch.
Wzmocnione, kevlarowe paski napędowe do skutera przydają się natomiast przy większej mocy i bardziej agresywnej jeździe. Taki pasek napędowy do skutera przyśpiesza jednak zużycie tarcz wariatora. Modyfikując skuter warto wzmocnić nie tylko pasek napędowy, ale i tarcze.
Gdy pozostawimy zużyty pasek napędowy skuter będzie wolniejszy
Nawet najlepszy pasek napędu do skutera po pewnym czasie ulegnie zużyciu. Starcia i pęknięcia będą skutkiem tarć między paskiem i talerzami układu. Efektem nie musi być od razu rozerwanie paska. Pozostawiając stary pasek napędowy skuter 2t czy 4t będzie jeździł wolniej. Będzie to efektem zwężenia paska i większej mocy potrzebnej do przyśpieszenia skutera.
Co jeszcze może się stać, gdy pasek do skutera ulegnie zużyciu
Gdy na tarczach pozostanie zużyty pasek napędowy skuter 4t czy 2t może nie tylko zwolnić. Zużyty pasek napędu do skutera przyśpieszy zużycie elementów układu i może doprowadzić do ich uszkodzenia. Podobnie groźne jest samo urwanie się paska. Wymiana paska w terenie będzie trudna ze względu na dużą siłę i narzędzia potrzebne do odkręcenia wariatora. Gdy urwany pasek napędowy uszkodzi układ, skuter może zostać unieruchomiony nawet mimo posiadania narzędzi i zapasowego paska.
Dbając o skuter pasek napędowy warto wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta
Gdy chcemy wymienić pasek napędowy skuter 2t czy 4t powinien dać nam informacje o wymiarach paska w książce serwisowej. Najważniejsze są tu długość i szerokość paska oraz kąt, po jakim porusza się po talerzach. Wszystko to składa się na wymiary paska. Większość pasków ma też swoje informacje dotyczące skuterów, do których pasują.
Dobrać pasek napędowy można też mierząc skuter. Należy tu porównać wymiary osłon i odległości między osią skrzyni i wariatora z odpowiednimi tabelami. Należy przy tym uwzględnić parametry silnika i kół, by pasek skutecznie przenosił cały napęd na tylne koło.
Pasek napędowy do skutera 4t i 2t w wielu odsłonach w Gmoto.pl
U nas znajdziesz pasek napędowy do skutera 4t i 2t cenionych producentów, w tym Dayco, Motoforce, Polini, Malossi, RMS, Stage6 czy Tensai. Oferujemy paski standardowe i wzmocnione w wielu rozmiarach. Cechy, parametry i listę sugerowanych modeli znajdziesz klikając na produkt.