Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

26,00 zł
Piasta osi tył ATV 110 125

443,30 zł
Koło jezdne przód - tył Jawa 50

25,00 zł
Piasta osi przód ATV 110 125

130,00 zł
Piasta koła tylnego Barton Sprint 2 50

210,42 zł
Piasta koła tył DMP Puch Max S N X30

1 902,37 zł
Piasta wewnętrzna Hinson Racing

56,67 zł
Piasta koła tył Barton FR 2 50

1 557,38 zł
Tylna piasta ART

1 855,06 zł
Piasta tylna Haan Wheels

557,41 zł
Osłona piasty osi tył AXP Rear HDPE 6mm

557,41 zł
Osłona piasty osi tył AXP Rear HDPE 6mm

557,41 zł
Osłona piasty osi tył AXP Rear HDPE 10mm

557,28 zł
Osłona piasty osi tył AXP HDPE 6mm

1 543,10 zł
Piasta koła tylna Haan Wheels

1 883,99 zł
Piasta wewnętrzna Hinson Racing HC989-1901

1 855,06 zł
Piasta tylna Haan Wheels

550,88 zł
Osłona piasty osi tył AXP HDPE 4mm

550,88 zł
Osłona piasty osi tył AXP Rear HDPE 6mm

594,96 zł
Osłona piasty osi tył AXP HDPE 4mm
Piasty koła tylnego do Najpopularniejszych motocykli
Piasty koła tylnego podstawą dla elementów umożliwiających swobodę obrotu koła
Piasty osi i koła tylnego to elementy określające ruch koła wokół osi. Dzięki osadzonym w piastach łożyskom, piasty koła tylnego pozwalają na swobodny obrót koła w określonym kierunku i przekazanie mocy z silnika bez strat. Uszkodzenie piasty koła tylnego grozi problemami z utrzymaniem kierunku jazdy i z przekazaniem napędu.
Jakie zadanie pełni piasta koła tylnego w zawieszeniu i napędzie motocykla?
W przypadku układu mocowania koła, niezwykle ważne jest jego łożyskowanie. Nieprawidłowo lub nieprofesjonalnie przeprowadzony montaż łożysk albo ich błędny dobór skutkuje problemami ze swobodną pracą koła, a przez to trudnością z przekazaniem napędu i nieprawidłową pozycją koła względem osi motocykla. Nawet najlepsze łożyska nie spełnią tu jednak swojej roli bez odpowiedniego osadzenia ich w układzie. Miejscem osadzenia łożysk jest piasta koła tylnego, która pozwala wykorzystać właściwości łożysk zgodnie z oczekiwaniami i bez szkody na elementów zawieszenia.
Ze względu na funkcję, piasta koła tylnego jest narażona na szereg sił działających na koło podczas jazdy. Ich źródłem może być powierzchnia drogi, styl jazdy czy napęd motocykla, ale też nieprawidłowa pozycja czy jakość łożysk. Źle dobrane, zamontowane lub uszkodzone łożyska sprawią, piasta koła tylnego będzie przejmować niepożądane siły i sama ulegnie uszkodzeniu, co grozi poważnymi uszkodzeniami zawieszenia i poważnym niebezpieczeństwem na drodze.
Uszkodzona piasta koła tylnego najczęściej objawia się najpierw hałasem, a potem odczuwalnym luzem na tylnym kole i drganiami. Choć pierwsze objawy mogą być skutkiem uszkodzonego łożyska, należy na nie jak najszybciej reagować i sprawdzić układ, a uszkodzoną piastę koła tylnego niezwłocznie wymienić.
Wytrzymałe piasty koła tylnego do wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz piasty osi i koła tylnego do wielu modeli motocykli. Oferujemy piasty i elementy bezpośrednio związane z mocowaniem łożysk i kół. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.