Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
32,00 zł
Pływak gaźnika Amal
17,81 zł
Pływak gaźnika 2T - 190868
129,90 zł
Pływak gaźnika Bing Simson
103,09 zł
Czujnik poziomu paliwa - pływak baku
131,30 zł
Czujnik poziomu paliwa TGB - 337937
Przeglądaj według producenta
Pływaki gaźnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Pływak gaźnika ważny dla kontroli przepływu paliwa
Pływak gaźnika to element motocykla wyposażonego w gaźnik, który kontroluje przepływ paliwa przez komorę pływakową. Pływak w gaźniku określa ilość paliwa w komorze pływakowej i nie dopuszcza do przelania komory pływakowej i samego gaźnika. Uszkodzony pływak do gaźnika grozi zalaniem gaźnika i w konsekwencji uszkodzeniem silnika.
Pływak do gaźnika określa ilość paliwa w komorze
Mieszanie paliwa i powietrza może odbywać się w samej komorze spalania lub w gaźniku. W drugim przypadku, paliwo wpływa do gaźnika z pomocą iglicy i podciśnienia pojawiającego się wskutek otwarcia przepustnicy. Aby wyeliminować problemy z ilością wprowadzanego paliwa, nie jest ono przesyłane bezpośrednio ze zbiornika paliwa, ale magazynowane w specjalnej komorze w ilości niepozwalającej na wpływ do iglicy bez otwarcia przepustnicy. Elementem badającym jego ilość w komorze jest pływak do gaźnika, który swoim położeniem określa poziom napełnienia komory.
Pływak w gaźniku pozwala wprowadzić odpowiednią ilość paliwa
Razem z zaworem zamykającym przepływ paliwa do komory, pływak w gaźniku nie dopuszcza do wprowadzenia zbyt dużej ilości paliwa do komory. W efekcie, paliwo spływa do iglicy tylko, gdy ciśnienie w gaźniku staje się mniejsze od ciśnienia w komorze, co ma miejsce w przypadku otwarcia przepustnicy. Z drugiej strony, pływak gaźnika ogranicza ryzyko niedostatecznej ilości dostępnego paliwa i wymusza jego uzupełnienie w momencie pracy gaźnika.
Uszkodzony pływak gaźnika grozi awarią silnika
Uszkodzony lub nieprawidłowo zamontowany pływak gaźnika może przynieść szereg negatywnych konsekwencji. Z jednej strony, może on osłabić pracę silnika przez zbyt małą ilość paliwa dostarczaną do komory spalania. Groźniejsze jest jednak zalanie gaźnika zbyt dużą ilością paliwa. To może doprowadzić do obecności zbyt dużej ilości paliwa w samym silniku i jego niespalonych cząstek w układzie wydechowym. Typowym tego objawem jest wypływ paliwa z rury wydechowej.
Obok kontroli stanu, pływaki do gaźnika wymagają regulacji
Pływak gaźnika wymaga także regulacji w komorze. Regulacja pływaka gaźnika pozwala określić, przy jakiej ilości paliwa w komorze pływaka zawór zostanie otwarty, a do komory zostanie wprowadzona dodatkowa ilość substancji. W zależności od typu gaźnika, regulacja odbywa się różnie, na przykład poziomem elementu pływaka lub jego wypełnieniem. Rozregulowane pływaki gaźnika grożą tym samym, co ich nieodpowiedni montaż lub uszkodzenie, czyli przepływem paliwa do komory pływakowej niezgodnie z potrzebami silnika.
Pływaki gaźnika do wielu modeli motocykli w Gmoto.pl
O nas znajdziesz pływaki do gaźnika stosowane wielu modelach motocykli i skuterów z gaźnikiem. Oferujemy wysokiej jakości pływaki gaźnika dostępne jako samodzielne elementy lub z częściami związanymi z ich pracą i montażem w komorze pływakowej. Cechy i parametry danego pływaka znajdziesz po kliknięciu na produkt.