Przełączniki zespolone motocyklowe
BMW K 1200
Co warto wiedzieć o przełączniku zespolonym?
Przełączniki zespolone motocyklowe sporo ci ułatwią, o ile będą sprawne i odpowiednio dobrane do jednośladu. Ze względu na położenie, przełączniki są narażone na szereg czynników, w tym warunki atmosferyczne i uderzenia. W efekcie, do najczęstszych awarii przełączników zespolonych należą:
- Uszkodzenia mechaniczne
- Zużycie elementów ruchomych
- Zabrudzenie
- Korozja
Tylko niektóre z tych uszkodzeń będziesz mógł usunąć samodzielnie, czyszcząc lub wymieniając dany element przełącznika. Większość będzie wymagała wymiany przełącznika. A warto to zrobić nie tylko ze względu na względnie niewielkie koszty wymiany, ale i ze względu na funkcję, jaką pełni nawet prosty przełącznik zespolony w twoim motocyklu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze przełączników zespolonych?
Przyciski na przełącznikach są ułożone według typowego wzorca. Nie oznacza to jednak, że możesz bez problemu wymienić dany przełącznik na inny. Pamiętaj, że w przypadku przełącznika zespolonego ważne są także:
- Położenie przełącznika na kierownicy
- Sposób montażu
- Łączenie przełącznika z poszczególnymi układami motocykla
Z tych powodów, przełączniki są elementami dedykowanymi, przypisanymi konkretnym modelom lub co najmniej grupom modeli motocykli. Z uniwersalnych przełączników motocyklowych korzystają w zasadzie tylko najprostsze pojazdy.
Czy do motocykla mogę zamontować nietypowe przełączniki?
Nietypowe przełączniki zespolone to produkty niepopularne, ale dostępne. Zwykle są one przygotowane pod nietypowy styl retro lub urozmaicone kolorystycznie. Wybierając taki przełącznik zwróć jednak uwagę na to:
- Czy przełącznik pasuje do kierownicy?
- Czy przełącznik ma odpowiednie połączenie z układami motocykla?
- Czy zamontowany przełącznik pozwala łatwo operować przyciskami?
Tylko po spełnieniu tych kryteriów będziesz mógł sprawnie i bezpiecznie kontrolować mechanizmami za pomocą nowego przełącznika zespolonego.
Posiadamy Przełączniki zespolone motocyklowe do BMW K 1200
- BMW K 1200 GT ABS 2002
- BMW K 1200 S 2004
- BMW K 1200 S ABS 2004
- BMW K 1200 S ABS 2007
- BMW K 1200 R 2006
- BMW K 1200 R 2005
- BMW K 1200 R 2004
- BMW K 1200 R ABS 2006
- BMW K 1200 R ABS 2005
- BMW K 1200 R ABS 2004
- BMW K 1200 R Sport 2005
- BMW K 1200 R Sport 2006
- BMW K 1200 RS 2001
- BMW K 1200 LT ABS 2011
Inne modele
- BMW K 1100
- BMW K 1600
- BMW K 1300
- BMW K 75 750
- BMW K 1000
- BMW K 1100 LT
- BMW K 1600 GTL
- BMW K 1600 GT
- BMW K 1600 B
- BMW K 1300 S
- BMW K 1300 R
- BMW K 1200 R
- BMW K 1200 LT
- BMW K 1300 GT
- BMW K 1200 S
- BMW K 1200 GT
- BMW K 1200 RS
- BMW K 75 750 RT
- BMW K 1 1000
- BMW K 75 750 S
- BMW K 75 750 C
- BMW K 75 750 /2
- BMW K 1100 RS
- BMW K 100 1000 RT
- BMW K 100 1000 RS4V
- BMW K 100 1000 RS
- BMW K 100 1000 LT
- BMW K 100 1000
- BMW K 100 1000 /2
- BMW K 75/2 750
- BMW R 1200 NineT
- BMW R 850 R
- BMW R 1200 GS
- BMW R 1200
- BMW R 1100 RT
- BMW R 1100 R
- BMW R 100 1000
- BMW R 850 Classic
- BMW R 1200 NineT Pure
- BMW R 1200 NineT Scrambler
- BMW R 1200 NineT Racer
- BMW R 850 C
- BMW R 850 C Avantgarde
- BMW R 1200 C Independent
- BMW R 1200 C Avantgarde
- BMW C 400
- BMW F 900
- BMW R 51/2 500