check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Przerywacze zapłonu do motocykli

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 195
Platynki przerywacz zapłonu WSK 125 - 73324
Przerywacz zapłonu - platynki Romet - 55887
Platynki przerywacz zapłonu - 55143
Platynki i kondensator WSK 125 - 76843
Platynki - przerywacz zapłonu Simson MZA
Przerywacz zapłonu platynki MZ ETZ 150 250 251 - 62696
Platynki przerywacz zapłonu Elporm WSK 175 - 64325
Przerywacz zapłonu platynki SHL M11 175 - 60054
Płytka przerywaczy Jawa 350 CZ 350 - 73624
Płytka z platynkami 2 szt Jawa 350 - 76981
Przerywacz zapłonu - platynki Romet PL - 233503
Przerywacz zapłonu Simson
Przerywacz zapłonu Bosch KS710
Przerywacz zapłonu Bosch KS465 - 1.2568
Przerywacz zapłonu Ciao Citta Bravo
Przerywacz zapłonowy JMP
Przerywacz zapłonu Tomos A3 Ducati
Przerywacz zapłonowy Tourmax Honda CB - CTB-006R -5%

55,20 zł

58,11 zł

Najniższa cena: 58,11 zł

Przerywacz zapłonowy Tourmax Honda CB - CTB-006R

Przerywacz zapłonowy Beru
Przerywacz zapłonowy Tourmax - CTB-002 -5%

44,24 zł

46,57 zł

Najniższa cena: 46,57 zł

Przerywacz zapłonowy Tourmax - CTB-002

Przerywacz zapłonowy Tourmax - CTB-001 -5%

43,00 zł

45,26 zł

Najniższa cena: 45,26 zł

Przerywacz zapłonowy Tourmax - CTB-001

Przerywacz zapłonowy
Przerywacz zapłonowy
Przerywacz zapłonowy Produkt OEM
Przerywacz zapłonowy Tourmax Kawasaki - CTB-007L -5%

43,00 zł

45,26 zł

Najniższa cena: 45,26 zł

Przerywacz zapłonowy Tourmax Kawasaki - CTB-007L

Przerywacz zapłonowy Tourmax Honda CB 400 750 - CTB-006L -5%

55,20 zł

58,11 zł

Najniższa cena: 58,11 zł

Przerywacz zapłonowy Tourmax Honda CB 400 750 - CTB-006L

Przerywacz zapłonu Bosch KS466

Przeglądaj według producenta

Przerywacze zapłonu do motocykli do Najpopularniejszych motocykli

Przerywacze zapłonu niezbędne do zapłonu mieszanki w komorze spalania

Przerywacze zapłonowe to elementy układu elektrycznego motocykla, które decydują o powstawaniu iskry w świecy zapłonowej. Stosowane przez układ zapłonowy w starszych motocyklach, przerywacze zapłonu określają moment i częstotliwość zapłonu mieszanki paliwa i powietrza w danym cylindrze. Uszkodzony przerywacz zapłonowy nie pozwala na prawidłową pracę jednostki napędowej motocykla.

Przerywacz zapłonu podstawowym sposobem na wyprowadzenie prądu z cewki

W układzie zapłonowym z przerywaczem, przerywacz zapłonu generuje prąd wysokiego napięcia dzięki różnicy w uzwojeniu między cewką pierwotną i wtórną. Gdy układ zostaje zamknięty, cewka pierwotna otrzymuje standardowy prąd z układu elektrycznego. Wskutek zjawiska indukcji, powstaje tu prąd o napięciu 250-400 woltów, który następnie zostaje przekazany na uzwojenie wtórne. Cewka wysokiego napięcia, a konkretnie uzwojenie 100x gęstsze od cewki pierwotnej sprawia, że napięcie prądu rośnie stukrotnie do poziomu 25-40 tysięcy woltów i w takiej postaci przepływa do cewki zapłonowej. Aby jednak prąd opuścił cewkę, układ musi zostać przerwany. Za to przerwanie odpowiada właśnie przerywacz zapłonu.

Klasyczny przerywacz zapłonu ustąpił dopiero elementom elektronicznym

Przerywacze zapłonu były szeroko stosowane ze względu na prostotę konstrukcji układu. Moment i częstotliwość wytwarzania iskry były uzależnione od połączenia przerywacza z wałkiem rozrządu, nierzadko przez przerywacz zapłonu rozdzielający napięcie do świec. Odpowiednie połączenie pozwalało w miarę precyzyjnie wytworzyć iskrę w świecy zapłonowej i zapewnić silnikowi sprawną pracę. Wadą przerywacza było jednak jego stosunkowo szybkie zużycie. Z tego powodu, w nowszych motocyklach przerywacze zastąpiono układami elektronicznymi.

Przerywacze zapłonu wymagają okresowej kontroli i regulacji

Typowym objawem zużycia przerywacza jest zmiana jego położenia w układzie. Wpływa to na pracę układu zapłonowego i w praktyce pogarsza pracę silnika. Z tego powodu przerywacz zapłonu musi być co pewien czas korygowany. Drugą kwestią jest iskrzenie przerywacza. To zjawisko zostało częściowo wyeliminowane przez kondensator. Jeśli jednak przerywacz zapłonu uległ uszkodzeniu przez wypalenie styków przerywacza, te nie są możliwe do odbudowy i wymagają wymiany.

Uszkodzone przerywacze zapłonu mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika

Poważnie uszkodzony przerywacz zapłonu zwykle uniemożliwia wytworzenie iskry w świecy. W efekcie silnik lub co najmniej cylinder nie pracuje w ogóle. Gorzej, gdy wskutek uszkodzenia lub zużycia przerywacza, cewka wysokiego napięcia i świeca zapłonowa wytwarzają iskrę o nieprawidłowych parametrach. Zaburzona praca silnika wyraźnie przyśpieszy zużycie jego elementów, a nawet doprowadzi do jego uszkodzenia.

Przerywacz zapłonu do starszych i nowszych układów zapłonowych w Gmoto.pl

W naszej ofercie znajdziesz przerywacze zapłonu do różnych modeli motocykli. Oferujemy zarówno przerywacze do znanych jednośladów z czasów PRL, WSK, Simson czy Romet, jak i te przygotowane do pracy w starszych modelach motocykli marek japońskich. Cechy i parametry przerywacza zapłonu znajdziesz klikając na produkt.