check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Manetki gazu motocykla

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Sortuj

Znaleziono: 0

Wystąpił problem, spróbuj za chwilę.

Spróbuj ponownie

Przeglądaj według producenta

Manetki gazu motocykla do Najpopularniejszych motocykli

Manetki gazu podstawą kontroli przepustnicy motocykla

Manetka gazu to element na kierownicy, za pomocą którego kierowca kontroluje działanie przepustnicy. Potoczne określane jako rączka do gazu, manetki gazu są bardziej skomplikowane od typowej manetki, ponieważ kontrola przepustnicy zakłada ruch obrotowy manetki względem kierownicy. Uszkodzona rączka gazu utrudnia, a często wręcz uniemożliwia pracy silnika motocykla.

Rączka do gazu łączy funkcję manetki z elementem kontroli silnika

Rączka gazu łączy w sobie dwie funkcje kontroli jednośladu. Jako manetka, musi ona zapewnić motocykliście pewny chwyt kierownicy i możliwość kontroli kierunku jazdy. Jako element kontrolujący otwarcie przepustnicy, rączka do gazu musi natomiast umożliwiać ruch obrotowy adekwatny do chęci przyśpieszenia.

Rączka gazu bardziej złożona od typowej manetki

W efekcie, rączka gazu to układ złożony z kilku elementów. Prócz manetki o średnicy wewnętrznej innej, niż druga manetka, jest to też ruchoma tulejka i nieruchoma podstawa montowana bezpośrednio do kierownicy, na której obraca się manetka i tulejka. Korpus rączki gazu jest tu połączony z elementem przenoszącym ruch manetki gazu na przepustnicę.

Rączka gazu do skutera czy motocykla dostępna w kilku formach

Tak zwany rolgaz, czyli cały układ instalowany na kierownicy to pierwsza z form manetki gazu, jaką można spotkać pod tą nazwą. Wymiana rączki gazu motocyklowego z całym korpusem zdarza się rzadko i jest konieczna zwykle, gdy dochodzi do uszkodzenia korpusu układu. Objawem takiego uszkodzenia jest poruszanie się korpusu względem kierownicy i obracanie nim, a nie tylko manetką.

Rączka gazu także jako manetka i elementy obrotowe

Drugą formą rączki gazu są manetki z elementami obracającymi się względem kierownicy. Najczęściej są to manetki z tulejkami gazu i elementem przenoszącym ruch manetki na przepustnicę. Wymiana tych elementów jest konieczna zwykle wskutek uszkodzenia manetki lub elementu łączącego manetkę z linką, cięgnem czy przewodem.

Rączka gazu do skutera czy motocykla także jako osobna manetka

Rączka gazu do skutera czy motocykla to w końcu także osobna manetka. Jej wymiana nie zawsze jest związana z uszkodzeniem lub zużyciem elementu. Dzięki nietypowym cechom, jakie oferuje niestandardowa manetka gazu skuter lub motocykl można urozmaicić, albo też podwyższyć komfort jazdy. Taka rączka gazu jest przez to dostępna nie tylko jako standardowy element wymienny, ale też jako nietypowy zamiennik.

Rączka gazu wymaga doboru i regularnej kontroli

Przy wymianie rączki gazu motocyklowego, obok jakości, niezbędny jest dobór średnicy wewnętrznej do kierownicy lub korpusu. Na uszkodzenie rączki gazu warto szybko reagować. Awaria nie tylko nie pozwoli na otwarcie przepustnicy, ale może też uniemożliwić powrót manetki do pierwotnej pozycji i zostawić przepustnicę pozycji otwartej w trakcie jazdy.

Rączki gazu w rozmaitej formie do wielu motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz rączki gazu do wielu modeli motocykli i skuterów. Oferujemy osobne manetki i całe układy, także standardowe i urozmaicające wygląd. Cechy i parametry danej rączki gazu są dostępne po kliknięciu na produkt.