Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Przeglądaj według producenta
Sprężyny przedniego zawieszenia motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Sprężyny przedniego zawieszenia podstawą tłumienia nierówności
Sprężyna od amortyzatora to jeden z podstawowych elementów przedniego zawieszenia motocykla. Sprężyna zawieszenia utrzymuje motocykl w jednej pozycji podczas jazdy, eliminuje skutki przejazdu przez duże wyboje i inne nierówności na drodze, przyspieszania i hamowania motocykla, a także kontaktu koła z powierzchnią drogi. Uszkodzona lub błędnie dobrana sprężyna przedniego zawieszenia wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy jednośladem nie mniej, niż niesprawne amortyzatory.
Sprężyna od amortyzatora pierwsza w walce z przeszkodami
W mechanizmie przedniego zawieszenia motocykla, sprężyny od amortyzatora należą do pierwszych elementów tłumiących nierówności i siły powstające podczas zmian prędkości motocykla lub jazdy po nierównej nawierzchni. Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia jest tłumienie tych zmian i przywrócenie przedniej części motocykla standardowej pozycji, co ma duże znaczenie nie tylko przy ekstremalnym off roadzie.
Twardość podstawowym parametrem sprężyny do zawieszenia
Najważniejszym parametrem określającym pracę sprężyny zawieszenia jest jej twardość. Jest to siła określająca zawieszenie potrzebna do ściśnięcia lub rozciągnięcia sprężyny po określoną odległość. Twardość sprężyny zależy między inni od jej kształtu i materiału wykorzystywanego do produkcji i poddawanego obróbce cieplnej. Sprężyna zawieszenia o optymalnej twardości pozwala przyjąć nawet duże wyboje bez odczuwania ich przez kierowcę, rozciągnąć się podczas gwałtownego przyspieszenia tak, by przednie koło zachowało dłuższy czas kontaktu kół z nawierzchnią, a z drugiej strony pozostawić zakres dla tłumienia nierówności podczas hamowania.
Sprężyny przedniego zawieszenia o rozmaitej konstrukcji
Ze względu na różnice w konstrukcji i materiałach, a przez to w masie przednich części motocykli, sprężyna od zawieszenia musi być dobierana osobno dla każdego modelu motocykla. Standardowa sprężyna przedniego zawieszenia zakłada spełnianie swojej funkcji w dużym zakresie całkowitej masy motocykla, a więc z jego kierowcą, ewentualnym pasażerem i maksymalnym bagażem. Można tu spotkać sprężyny zawieszenia w postaci jednolitych elementów, jako linearne lub progresywne o różnych, dwóch lub trzech skokach. Tego typu sprężyny przedniego zawieszenia są przygotowane na tłumienie różnego typu nierówności i dużych sił.
Sprężyna od zawieszenia z czasem traci swoje właściwości
Względu na pracę nawet podczas postoju, sprężyna przedniego zawieszenia z czasem ulega zużyciu. Zwykle, sprężyny zawieszenia tracą stopniowo swoje właściwości, co nie zawsze można zauważyć od razu. Wyraźna zmiana twardości kwalifikuje sprężyny zawieszenia do wymiany. Sprężynę należy wymienić także w przypadku uszkodzenia mechanicznego lub będącego efektem czynników zewnętrznych. Uszkodzona lub zużyta sprężyna od amortyzatora może ulec pęknięciu, co grozi utratą kontroli nad motocyklem.
Rozmaite sprężyny do zawieszenia wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz sprężyny przedniego zawieszenia do wielu modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości sprężyny zawieszenia cenionych producentów, w tym Stage6 i Wirth, pojedyncze oraz w kompletach. Cechy i parametry danej sprężyny po kliknięciu na produkt.