Tłoki i pierścienie

Seger tłoka 12 mm (zabezpieczenie sworznia)

ID produktu: 62194

Seger tłoka 12 mm (zabezpieczenie sworznia)

1.00 PLN

Seger tłoka 14 mm (zabezpieczenie sworznia) - Jawa 50

ID produktu: 55149

Seger tłoka 14 mm (zabezpieczenie sworznia) - Jawa 50

1.00 PLN

Seger tłoka 13 mm (zabezpieczenie sworznia) - WSK 125

ID produktu: 55283

Seger tłoka 13 mm (zabezpieczenie sworznia) - WSK 125

1.00 PLN

Pierścień N 38,00 mm Romet 50 cm3

ID produktu: 55881

Pierścień N 38,00 mm Romet 50 cm3

4.00 PLN

Pierścień tłoka N 52,00 mm WSK 125

ID produktu: 55268

Pierścień tłoka N 52,00 mm WSK 125

4.00 PLN

Pierścień N 38 mm

ID produktu: 55133

Pierścień N 38 mm

3.00 PLN

Sworzeń tłoka Romet

ID produktu: 55295

Sworzeń tłoka Romet

4.00 PLN

Sworzeń tłoka

ID produktu: 55917

Sworzeń tłoka

4.99 PLN

Seger tłoka 16 mm (zabezpieczenie sworznia)

ID produktu: 80181

Seger tłoka 16 mm (zabezpieczenie sworznia)

2.00 PLN

Seger tłoka 18 mm (zabezpieczenie sworznia) - WSK 175 i ETZ 250

ID produktu: 55430

Seger tłoka 18 mm (zabezpieczenie sworznia) - WSK 175 i ETZ 250

1.00 PLN

Pierścień N 40 mm

ID produktu: 55138

Pierścień N 40 mm

4.00 PLN

Sworzeń tłoka Jawa 50

ID produktu: 55157

Sworzeń tłoka Jawa 50

4.99 PLN

Seger tłoka 15 mm (zabezpieczenie sworznia) - MZ, Jawa, SHL

ID produktu: 62816

Seger tłoka 15 mm (zabezpieczenie sworznia) - MZ, Jawa, SHL

2.00 PLN

Sworzeń tłoka 16mm Jawa CZ 350

ID produktu: 73651

Sworzeń tłoka 16mm Jawa CZ 350

7.00 PLN

Tłok Almot 52 mm WSK 125 nominał solo

ID produktu: 84409

Tłok Almot 52 mm WSK 125 nominał solo

19.00 PLN

Pierścień tłoka R2 52,50 mm WSK 125

ID produktu: 55270

Pierścień tłoka R2 52,50 mm WSK 125

4.00 PLN

Pierścień tłoka R1 52,25 mm WSK 125

ID produktu: 64322

Pierścień tłoka R1 52,25 mm WSK 125

4.00 PLN

Pierścień 38 mm nominał Simson

ID produktu: 62257

Pierścień 38 mm nominał Simson

4.00 PLN

Pierścień N 58mm Jawa 350

ID produktu: 73623

Pierścień N 58mm Jawa 350

4.00 PLN

Pierścień tłoka nominał N 61mm

ID produktu: 64324

Pierścień tłoka nominał N 61mm

4.00 PLN

Pierścień N 40,00 mm Romet 60 cm3

ID produktu: 56700

Pierścień N 40,00 mm Romet 60 cm3

3.99 PLN

Sworzeń tłoka WSK 175

ID produktu: 64341

Sworzeń tłoka WSK 175

8.00 PLN

Sworzeń tłoka MZ ETZ 250

ID produktu: 80561

Sworzeń tłoka MZ ETZ 250

7.00 PLN

Pierścień 41 mm nominał Simson

ID produktu: 62270

Pierścień 41 mm nominał Simson

3.00 PLN

Sworzeń tłoka SHL M11

ID produktu: 60071

Sworzeń tłoka SHL M11

8.00 PLN

Pierścień R2 58.50mm Jawa 350

ID produktu: 61442

Pierścień R2 58.50mm Jawa 350

4.00 PLN

Pierścień R1 38.25 mm

ID produktu: 55134

Pierścień R1 38.25 mm

3.00 PLN

Pierścień R1 38.25 mm Romet 50 cm3

ID produktu: 55882

Pierścień R1 38.25 mm Romet 50 cm3

4.00 PLN

Pierścień N 58mm CZ 350

ID produktu: 81763

Pierścień N 58mm CZ 350

4.00 PLN

Pierścień R3 58.75mm Jawa 350

ID produktu: 61443

Pierścień R3 58.75mm Jawa 350

4.00 PLN

Pierścień tłoka R3 52,75 mm WSK 125

ID produktu: 55271

Pierścień tłoka R3 52,75 mm WSK 125

4.00 PLN

Pierścień tłoka R2 61.50mm

ID produktu: 56147

Pierścień tłoka R2 61.50mm

4.00 PLN

Pierścień R2 38.50 mm Romet 50 cm3

ID produktu: 55883

Pierścień R2 38.50 mm Romet 50 cm3

4.00 PLN

Pierścień R2 70.00 mm

ID produktu: 62975

Pierścień R2 70.00 mm

4.00 PLN

Pierścień R4 59.00mm Jawa 350

ID produktu: 61444

Pierścień R4 59.00mm Jawa 350

4.00 PLN

Pierścień tłoka R4 53,00 mm WSK 125

ID produktu: 55421

Pierścień tłoka R4 53,00 mm WSK 125

4.00 PLN

Pierścień R2 58.50mm CZ 350

ID produktu: 81765

Pierścień R2 58.50mm CZ 350

4.00 PLN

Pierścień R1 69.50 mm

ID produktu: 62974

Pierścień R1 69.50 mm

4.00 PLN

Pierścień 45 mm N Simson

ID produktu: 77341

Pierścień 45 mm N Simson

4.00 PLN

Łożysko korbowodu SKF Simson

ID produktu: 81076

Łożysko korbowodu SKF Simson

14.00 PLN

Pierścień R3 70.50 mm

ID produktu: 62976

Pierścień R3 70.50 mm

4.00 PLN

Sworzeń 15mm ETZ 150

ID produktu: 62735

Sworzeń 15mm ETZ 150

4.99 PLN

Pierścień R2 38.50 mm

ID produktu: 55135

Pierścień R2 38.50 mm

3.00 PLN

Tłok WSK 125 52,00 mm nominał Almot kpl

ID produktu: 84415

Tłok WSK 125 52,00 mm nominał Almot kpl

34.00 PLN

Pierścień remont R2 62,00 mm SHL 175

ID produktu: 60050

Pierścień remont R2 62,00 mm SHL 175

4.00 PLN

Tłok Almot nominał kpl 38mm 50cm3

ID produktu: 84433

Tłok Almot nominał kpl 38mm 50cm3

26.00 PLN

Tłok nominał 38,00mm Jawa 50

ID produktu: 55172

Tłok nominał 38,00mm Jawa 50

22.00 PLN

Tłok kompletny R2 78,50 mm M72 K750

ID produktu: 83778

Tłok kompletny R2 78,50 mm M72 K750

89.00 PLN

Pierścień R1 58.25mm Jawa 350

ID produktu: 61441

Pierścień R1 58.25mm Jawa 350

4.00 PLN

Pierścień tłoka R3 61.75mm

ID produktu: 56148

Pierścień tłoka R3 61.75mm

3.99 PLN

Jak działa tłok z pierścieniem w motocyklu lub skuterze?

Tłoki to podstawowy element ruchomy silnika, odpowiedzialny za przetworzenie siły wybuchu mieszanki paliwa i powietrza w ruch posuwisto-zwrotny. Narażony na działanie zarówno sił, jak i temperatury, wymaga on odpowiednich materiałów oraz dodatkowych elementów takich jak pierścienie, segery i sworznie, przygotowanych dla konkretnych funkcji i przeciwdziałających konkretnym problemom. Uszkodzenie któregoś z tych elementów, tak jak samego tłoka, przynosi bardzo negatywne efekty, skutkujące nawet potrzebą wymiany dużej części silnika.

W silniku tłok jest umieszczony w cylindrze, zamykając od dołu jego przestrzeń. Teoretycznie styka się z powierzchniami cylindra, jednak w praktyce istnieją tu minimalne luzy, dzięki którym jest możliwe zniwelowanie tarcia ścian tłoku o powierzchnie cylindra i, dzięki temu, ruch tłoka w cylindrze. Elementami zapewniającymi szczelność komory spalania i smarowanie ścian są tu pierścienie, których obwód minimalnie wykracza poza obwód tłoka. W ruch posuwisty, tłok jest wprawiany poprzez wybuch mieszanki paliwa i powietrza w cylindrze, przesuwając go w dół. Zamiana siły wybuchu na ruch posuwisty jest następnie przekształcana na ruch obrotowy za pomocą korbowodu, który jest połączony z tłokiem za pomocą sworzni i łożysk umieszczonych w wewnętrznej części tłoka. Elementy te są zabezpieczone segerami, dzięki czemu poruszają się one wyłącznie wewnątrz tłoka, nie wychodząc poza jego obwód i, tym samym, nie trąc o ściany cylindra.

Podczas pracy tłoka, on i jego elementy dodatkowe są narażone na działanie wielu różnych czynników. Pierwszym z nich jest wysoka temperatura, przy której spalana jest mieszanka paliwa i powietrza. Już przy sprężaniu, temperatura w komorze spalania wynosi około 500 stopni Celsjusza, natomiast podczas spalania rośnie ona do ponad 2000 stopni. Niezbędnym jest tu więc odpowiedni materiał, zdolny do utrzymania swoich właściwości mimo rozgrzania do temperatury rzędu 300 stopni Celsjusza. Ponadto, groźnym czynnikiem jest tu również wysokie ciśnienie rzędu 100 barów, którego konsekwencją jest nacisk na tłok odpowiadający masie 5 ton, a także siła bezwładności wywołana przez ruch tłoka. Ten ostatni czynnik sprawia, że producenci dążą do uzyskania w miarę lekkich tłoków, gdyż siła bezwładności tłoka w momencie jego pracy, gwałtownego przyśpieszania i hamowania, odpowiada przyrostowi masy tłoka rzędu 2500 razy. Niska masa tłoka jest brana pod uwagę szczególnie przy tłokach sportowych i tuningowych, gdzie częste jest również kucie tłoków- metoda na uzyskanie elementów bardzo trwałych.

W naszym sklepie motocyklowy, dostępne są tłoki do wielu modeli skuterów i motocykli renomowanych producentów, np. Athena, Motoforce czy Malossi. Oferujemy zarówno standardowe tłoki wysokiej jakości, jak i tłoki tuningowe firm m.in. Stage6 czy MZA przygotowane specjalnie pod tuning jednośladu. Oferujemy również szeroki zakres elementów związanych z tłokami, a więc pierścienie, sworznie, łożyska czy segery, umożliwiające sprawną i wydajną pracę tłoka.

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
infolinia czynna:
Poniedziałek - Piątek
9:00 - 19:00


Napisz wiadomośćMapa dojazduDane kontaktowe