check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 19711
Przewód paliwowy 6mm 50cm

2,99 zł

Przewód paliwowy 6mm 50cm

stars    (137)
Kranik paliwa WSK Romet - 58888

11,99 zł

Kranik paliwa WSK Romet - 58888

stars    (191)
Obejma przewodu paliwowego 6-8mm
Guma gaźnika WSK 125 - 77163

8,99 zł

Guma gaźnika WSK 125 - 77163

stars    (64)
Obejma przewodu paliwowego 8-10mm
Gaźnik kompletny GY6 4T 50 cm3 - 56992
Kranik paliwa + filtr + przewód

18,90 zł

Kranik paliwa + filtr + przewód

stars    (25)
Gaźnik kompletny Romet - 78005

92,90 zł

Gaźnik kompletny Romet - 78005

stars    (49)
Gaźnik G20 WSK 125 - 78008

74,99 zł

Gaźnik G20 WSK 125 - 78008

stars    (31)
Uszczelka kranika korkowa - 55317
Uszczelka gaźnik cylinder Romet - 73515
Filtr paliwa rozkręcany 6 mm - 127116
Guma gaźnika Romet - 55363

9,50 zł

Guma gaźnika Romet - 55363

stars    (30)
Korek paliwa Romet - 73503

13,99 zł

Korek paliwa Romet - 73503

stars    (25)
Kranik paliwa Simson MZ - 62043

25,07 zł

Kranik paliwa Simson MZ - 62043

stars    (23)
Gaźnik grube ssanie 2T - 56788

69,00 zł

Gaźnik grube ssanie 2T - 56788

stars    (24)
Obejma przewodu paliwowego 8-10mm
Uszczelka kranika Romet WSK - 140464
Gaźnik Minibike - 59568

44,70 zł

Gaźnik Minibike - 59568

stars    (9)
Opaska zaciskowa przewodów 10 mm 1 szt. - 189685
Przewód paliwowy 5mm 50cm - 84094
Gaźnik cienkie ssanie 2T - 74527

119,00 zł

Gaźnik cienkie ssanie 2T - 74527

stars    (50)
Uszczelki gaźnika G20 WSK 125 - 145471
Opaska zaciskowa przewodów 8 mm 1 szt. - 189691
Uszczelka odstojnika paliwa Romet - 83747
Guma gaźnika - złącze Jawa 50 Romet Ogar 200 - 55084
Uszczelka komory pływakowej Jawa 50 - 90941
Gaźnik Jawa 50 Romet Ogar 200 - 73476
Gaźnik + filtr paliwa + przewód 50cm + świeca - 85452
Guma gaźnika Simson S51 - 62003
Kranik przeletowy ATV - 73881

9,99 zł

Kranik przeletowy ATV - 73881

stars    (18)
Napinacz linki gazu WSK 125 - 81092
Opaska zaciskowa przewodów 12 mm 1 szt - 189687
Obejma przewodu paliwowego GBS 6-8mm - 198453
Kranik paliwa zamiennik Jikov Jawa - 55105
Uszczelka nakrętki kranika paliwa 14x9x2 - 81104
Zapinka iglicy gaźnika WSK 125 - 81851
Uszczelka komory pływakowej 16N3-4 Simson - 81079
Uszczelka kranika Simson MZ - 62167
Uszczelka kolektora gaźnika ATV 110 125 - 99207
Filtr paliwa FRAM 6-8 mm - G4164
Komplet naprawczy gaźnika WSK 125 - 58202

Przeglądaj według producenta

Części układu paliwowego motocykla do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Nie ma jazdy bez układu paliwowego

Układ paliwowy motocykla to grupa elementów, która odpowiada za sprawny przepływ paliwa ze zbiornika do jednostki napędowej. To właśnie dzięki elementom układu paliwowego twój silnik otrzyma odpowiednią dawkę czystego paliwa i mieszanki paliwowo-powietrznej.

Z czego składa się typowy układ paliwowy motocykla?

Żaden silnik nie zadziała bez paliwa, to oczywiste. Ale samo doprowadzenie paliwa do silnika to nie wszystko. To paliwo musisz mu podać pod odpowiednim ciśnieniem, w odpowiedniej dawce, a przede wszystkim odpowiednio czyste. Części i urządzenia odpowiedzialne za te kwestie składają się na układ paliwowy motocykla. Nawet w najprostszej formie, znajdziesz w nim przynajmniej kilka podstawowych elementów.

Zbiornik, czyli skąd bierzemy paliwo

W typowym jednośladzie, zbiornik paliwa znajdziesz między kierowcą a kierownicą. Zwykle jest to spory element, co ma poważny wpływ na nadwozie. Nieco inaczej wygląda to w skuterach, gdzie przez specyficzną konstrukcję element jest bardziej ukryty.

Zbiorniki paliwa do motocykli naked-bike poważnie wpływają na wygląd i jazdę

Tradycyjny zbiornik paliwa jest duży i leży dość wysoko. W efekcie to, ile masz w nim paliwa, może poważnie wpłynąć na jazdę jednośladem. Wygląd ma natomiast znaczenie przede wszystkim w golasach typu Kawasaki ER-5 (znany jako „Twister”) czy Romet WS50 lub sportowo-turystycznych typu Yamaha XJ 600. Tu zbiorniki paliwa są oferowane jako gotowe elementy nadwozia lub do odpowiedniej obróbki.

Co wyróżnia zbiorniki paliwa skuterów (i crossów)?

Nieco inną wersję układu paliwowego zobaczysz w motorowerach i skuterach. Czy to w tanim Zipp Quantum 50, czy w markowym Peugeoty Elystar 50 zbiorniczek paliwa jest sprytnie ukryty pod nadwoziem i nie wymaga ścisłego dopasowania do stylistyki pojazdu. Podobnie wygląda to w crossach i enduro. Także tu będziesz miał maksymalnie prosty zbiornik paliwa ukryty pod równie prostymi elementami nadwozia.

Pompa paliwa przenosi paliwo do silnika pod odpowiednim ciśnieniem

Jedną z podstaw sprawnego działania silnika jest idealna proporcja mieszanki paliwa i powietrza, tak zwana dawka stechiometryczna 1:14,7. Mimo lat, najlepszym sposobem wciąż pozostaje tu pompa paliwa, dzięki której z łatwością doprowadzisz paliwo do silnika pod odpowiednim ciśnieniem. Pompę znajdziesz przy zbiorniku lub na zewnątrz układu, w wersji zasilanej mechanicznie lub, coraz częściej, elektrycznie. W nowoczesnym pojeździe, taka motocyklowa pompa paliwa szybko zareaguje na twój ruch przepustnicą i zmianę potrzeb silnika.

Jak ważna jest czystość paliwa?

Jednym z najprostszych sposobów na uszkodzenie silnika jest zabrudzone paliwo. Dla ochrony silnika, w układzie paliwowym znajdziesz więc przewody z kranikiem i filtrem. Niewielki, prosty filtr wystarczy, byś oczyścił niezbędną dawkę paliwa z brudu. Niemniej ważne są odpowiednie przewody i kranik. Pierwsze uchronią paliwo przed czynnikami zewnętrznymi i wypływem z układu. Kranik to natomiast prosty sposób, byś zachował rezerwę paliwa lub całkowicie zablokował jego przepływ.

Gaźnik lub wtrysk, czyli jak wprowadzamy paliwo do silnika?

Najbardziej złożoną częścią układu paliwowego jest ta wprowadzająca paliwo do silnika. Tu znajdziesz jedną z dwóch opcji. Choć już nawet w małych pojazdach spotkasz się z nowoczesnym układem wtryskowym, to w wielu jednośladach wciąż możesz znaleźć proste gaźniki.

Coraz tańsze wtryskiwacze znajdziesz nawet w skuterach

Podstawą układu wtryskowego paliwa są wtryskiwacze. To one wprowadzają paliwo bezpośrednio do cylindra w ściśle określonej ilości. Dzięki tej właściwości możesz zoptymalizować pracę silnika, dostosować ją do chwilowych potrzeb i, przy okazji, ograniczyć zużycie paliwa. W efekcie, wtryskiwacze spotkasz już nawet w takich pojazdach, jak motorowery Barton Fighter 50, a także w niektórych crossach, jak Honda CRF250.

Dlaczego w motocyklach wciąż stosuje się gaźniki?

Mimo swoich zalet, układy wtryskowe są skomplikowane i wymagają szeregu pobocznych elementów. Z tych powodów, nie tylko w prostych i tanich jednośladach wciąż znajdziesz gaźniki. Dobrym przykładem są tu znane crossy Yamahy, DT 50 i YZ 250. Proste prawa fizyki w zupełności wystarczały tu, by sprawnie mieszać paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Dziś gaźniki znajdziesz jednak przede wszystkim w skuterach typu Junak 607

Rozmaite części układu paliwowego motocykla w Gmoto.pl

U nas znajdziesz elementy układu paliwowego do różnych modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości zbiorniki paliwa, przewody, pompy czy elementy systemu wtryskowego i gaźnikowego, pojedyncze i jako gotowe mechanizmy czy komplety naprawcze. Cechy i parametry danego elementu i zestawu znajdziesz klikając na produkt.