check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części układu paliwowego motocykla
Yamaha XT 660

Jak dbać o układ paliwowy motocykla?

Bez względu na typ układu paliwowego warto, byś dbał o jego stan, szczególnie szczelność i czystość. Dotyczy to nie tylko przewodów i ich łączeń z poszczególnymi mechanizmami, ale i samych mechanizmów, w tym pomp paliwa. Ich uszkodzenie poważnie zaburzy pracę silnika. Osobną kwestią jest to, jak dbać o układ paliwowy w danym motocyklu. Tu twoje działania będą zależały od tego, z jakim typem układu masz do czynienia.

Gaźniki musimy regulować i zsynchronizować

W przypadku gaźników, musisz je przede wszystkim wyregulować. Tylko tak sprawisz, że gaźnik w motocyklu zmiesza paliwo i powietrze w odpowiednich proporcjach. Jeśli silnik korzysta z kilku gaźników, musisz je także zsynchronizować, by pracowały adekwatnie do pracy poszczególnych cylindrów. Przyczyną uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy gaźnika często jest uszkodzenie elementu ruchomego w dyszy gaźnika lub części odpowiadającej za wprowadzenie paliwa do gaźnika w ilości adekwatnej do przepływającego powietrza.

Wtrysk paliwa to większe koszty w razie uszkodzenia

W układzie wykorzystującym wtrysk paliwa, twoim zadaniem będzie przede wszystkim dbałość o czystość paliwa. Wtryskiwacze i czujniki położenia przepustnicy są regulowane już na starcie, a ich rozstrojenie jest zwykle skutkiem brudnego, kiepskiego paliwa lub uszkodzenia przewodu, który łączy przepustnicę z wtryskiem. Postaw więc na dobre paliwo, regularnie czyść układ i wymieniaj filtr, a także maksymalnie rzadko korzystaj z rezerwy. Wszystko to sprawi, że wtrysk będzie długo działał według pierwotnych wytycznych.

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. Yamaha XT 660 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach. W konsekwencji Yamaha XT 660 straci na osiągach i sprawności, a elementy jego silnika szybciej ulegną zużyciu lub nawet uszkodzeniu.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 5
Uszczelka kranika Produkt OEM
Króciec gaźnika Yamaha - 318858
Króciec ssący gaźnika Tourmax 1 szt. - CHY-51 -5%

64,76 zł

68,17 zł

Najniższa cena: 68,17 zł

Króciec ssący gaźnika Tourmax 1 szt. - CHY-51

Uszczelka kranika Produkt OEM

45,39 zł

Niedostępny

Uszczelka kranika Produkt OEM

Posiadamy Części układu paliwowego motocykla do Yamaha XT 660

  • Yamaha XT 660 R 2004
  • Yamaha XT 660 X 2004
  • Yamaha XT 660 X 2005
  • Yamaha XT 660 R 2005
  • Yamaha XT 660 X 2006
  • Yamaha XT 660 R 2006
  • Yamaha XT 660 R 2012
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2012
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2012
  • Yamaha XT 660 X 2012
  • Yamaha XT 660 R 2007
  • Yamaha XT 660 X 2007
  • Yamaha XT 660 R 2008
  • Yamaha XT 660 X 2008
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2008
  • Yamaha XT 660 X 2009
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2009
  • Yamaha XT 660 R 2009
  • Yamaha XT 660 R 2010
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2010
  • Yamaha XT 660 X 2011
  • Yamaha XT 660 R 2011
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2011
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2011
  • Yamaha XT 660 R 2014
  • Yamaha XT 660 X 2014
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2013
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2015
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2013
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2015
  • Yamaha XT 660 R 2013
  • Yamaha XT 660 R 2015
  • Yamaha XT 660 R 2016
  • Yamaha XT 660 X 2013
  • Yamaha XT 660 X 2015
  • Yamaha XT 660 X 2016
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2014
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 2016
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2014
  • Yamaha XT 660 ZA Tenere ABS 2016
  • Yamaha XT 660 Z Tenere 1999