Opony Uniwersalne
Producent
Szerokość opony
Profil opony
Średnica
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
235,00 zł
Opona Heidenau K42 16x2.75 kostka 46M TT
358,40 zł
Opona Pirelli MT 90 A/T Scorpion 120/90-17 64S TT MST M/C tył DOT 41-42/2020 - 3967000
474,00 zł
Opona + dętka Vee Rubber + fartuch X2 Cross Enduro 3.25-16 56R VRM 022 - 128142
259,40 zł
Opona Metzeler Karoo Street 90/90-21 54H TT M/C przód DOT 20-31/2019 - 3735100
429,00 zł
Opona + dętka Vee Rubber + fartuch X2 Cross Enduro 2.75-17 47R VRM 022 - 128139
579,40 zł
Opona Pirelli Scorpion Rally STR 110/80R19 59H TL M/C przód DOT 05/2022 - 3246600
448,50 zł
Opona Metzeler Karoo Street 180/55R17 73V TL M/C M+S tył DOT 01-10/2019 - 3555900
528,60 zł
Opona Metzeler Karoo Street 90/90-21 54V TL M/C M+S przód DOT 23-24/2022 - 3142700
319,50 zł
Opona Metzeler Karoo Street 120/70R17 58V TL M+S M/C przód DOT 36-37/2020 - 3555800
Przeglądaj według producenta
Artykuły z bloga
Gdy chcesz połączyć jazdę w terenie i po mieście
Uniwersalne opony terenowe są przeznaczone dla użytkowników, którzy zdecydowali się na zakup jednośladu enduro, ale nie chcą zrezygnować z możliwości poruszania się po asfalcie. Ich konstrukcja łączy zalety typowych motocyklowych opon terenowych oraz opon szosowych, pozwalając wyjechać swoim enduro w lekki teren i powrócić z niego typową miejską drogą bez konieczności wymiany gum. Trzeba jednak pamiętać, że prócz zalet, opony uniwersalne offroad mają także i wady, nie wszystkie możliwe do wyeliminowania przy łączeniu cech dwóch różnych kapci.
Co kryje nazwa opony uniwersalne offroad
Nazwa „uniwersalne”, w przypadku opon motocyklowych jest często spotykana. Uniwersalnymi mogą być opony sportowe, szosowe opony turystyczne, a nawet opony przeznaczone do skuterów. W końcu, także gdy chodzi o offroad opony uniwersalne mają swoje miejsce, i tutaj jest to chyba najbardziej odpowiednie określenie. Uniwersalne opony terenowe są mianowicie przeznaczone dla motocyklistów dzielących jazdę swoim enduro na pół między wyjazdem w teren a poruszaniem się po asfalcie. Właśnie taki podział jest sugerowany przez producentów opon. Zastosowane tu bieżniki i materiały są zdolne wytrzymać nieco dłuższą jazdę motocyklem w terenie, ale i zapewnią całkiem komfortowe podróżowanie po równej, twardej powierzchni.
I choć nie będzie to podróż tak komfortowa, jak w przypadku opon enduro street, uniwersalne opony terenowe motocyklowe dadzą użytkownikowi możliwość częstszego zjazdu poza asfalt. Tą opcję zauważą szczególnie motocykliści nie wyjeżdżający swoim jednośladem w ciężki, niedostępny teren, ale chcący po prostu pobawić się na nietrudnych do pokonania bezdrożach podziwiając okoliczne rejony. Uniwersalne opony terenowe będą wówczas wystarczająco odporne na przebicie lub rozcięcie, a także będą lepiej absorbowały nierówności.
Warto jednak pamiętać, że ich trwałość i żywotność nie jest tak wysoka, jak w przypadku typowych opon cross/enduro. Możliwość w miarę komfortowej jazdy po drogach asfaltowych sprawia, że ciężki teren to poziom w praktyce niedostępny dla uniwersalnych opon terenowych. Słowo „uniwersalne” wciąż jest tu więc synonimem bardziej kompromisu, aniżeli poszerzeniem możliwości opony, i dokładnie tak należy je traktować podczas jazdy motocyklem enduro. Odpowiednie wykorzystanie uniwersalnych opon terenowych daje im długą żywotność i niezawodność, jednak przekroczenie pewnych granic szybko pokaże, że ich wybór nie był najlepszym.
Jeszcze jedną kwestią wartą uwagi przy żywotności uniwersalnych opon terenowych jest ich dobór do… odpowiedniego jednośladu. Tak, dokładnie, jednośladu. Choć sprawa wydaje się banalna, w praktyce nierzadko spotykanym błędem jest próba wykorzystania uniwersalnych opon terenowych w motocyklach turystycznych. Powodem takiego rozumowania jest najczęściej dość płynna granica rozdzielająca jednoślady enduro i niektóre modele motocykli turystycznych. Te drugie, nazywane nierzadko „turystycznymi enduro” lub „motocyklowymi SUV” pozwalają jeździć w naprawdę ciężkim terenie i przez to są mylone z typowymi enduro . Różnice są tu jednak wciąż wyraźne, przez co zastosowanie typów opon innych, od sugerowanych, może przynieść poważne konsekwencje.
Jedną z głównych różnic jest tu masa motocykla, a konkretniej układu napędowego. Nawet w swoich najbardziej „terenowych” modelach producenci turystycznych jednośladów używają większych, a przez to cięższych silników, niezbędnych do transportu różnych układów i sporej porcji elektroniki. Ich masa wychodzi wyraźnie ponad możliwości opon przeznaczonych do dużo lżejszych, typowych motocykli enduro, szybko niszcząc choćby dostosowane ściśle do ich masy kostki. Z tego powodu, uniwersalne opony terenowe powinny być stosowane tylko w lekkich maszynach terenowych, do cięższych jednośladów turystycznych należy natomiast wybierać opony dostosowane właśnie do takich maszyn.
Zobacz uniwersalne opony motocyklowe w teren dostępne w naszym sklepie
W naszej ofercie dostępne są uniwersalne opony terenowe czołowych producentów, m.in. Heidenau, Mitas czy Vee Rubber. Oferujemy opony możliwe do zastosowania w wielu modelach motocykli terenowych, pozwalające na jazdę w terenie i po asfalcie bez wyraźnego zużycia ogumienia. Parametry i cechy opony dostępne są po kliknięciu na konkretny.