Uszczelka pod cylinder uszczelnia dolną część silnika
Uszczelka pod cylinder to potoczna nazwa uszczelki montowanej między cylindrem a karterem silnika motocykla. Uszczelka pod cylinder nie jest narażona na wysokie temperatury czy duże ciśnienia, przez co zwykle jest wykonywana z łatwo dostępnych materiałów. Uszkodzona uszczelka pod cylinder grozi poważnymi konsekwencjami dla silnika, w tym przegrzaniem i zatarciem.
Uszczelka cylindra motocyklowego niejedno ma imię
W typowym silniku motocykla, uwagę zwraca się przede wszystkim na uszczelki pod głowicę. Kluczowe dla szczelności komory spalania, uszczelki tego typu są narażone na wysokie temperatury i ciśnienia związane ze spalaniem mieszanki. Teoretycznie mniej znaczące są uszczelki pod cylinder, czyli te łączące dolną część osobnego cylindra z karterem silnika. Prostsza i wykonywana głównie ze specjalnego papieru lub krygielitu uszczelka cylindra motocyklowego ma jednak w praktyce równie ważne zadania, a jej uszkodzenie może także przynieść katastrofalne efekty dla silnika.
Dolna uszczelka cylindra także wymaga regularnej kontroli
Uszczelka pod cylinder nie dopuszcza do wypłynięcia oleju poza układ smarowania wału korbowego i korbowodów, a także do dostania się tam brudu i niepożądanych płynów. Taka uszczelka cylindra często oddziela też karter od układu chłodzenia. Z tego względu, do mocniejszych i agresywnie wykorzystywanych silników stosuje się uszczelki metalowe. Objawem uszkodzenia uszczelki jest zwykle wypływ oleju w danym miejscu w silniku. Uszczelki pod cylinder należy regularnie kontrolować, a na objawy zużycia lub uszkodzenia jak najszybciej reagować, wymieniając element na nowy.
Wysokiej jakości uszczelki pod cylinder w Gmoto.pl
U nas znajdziesz uszczelki pod cylinder do wielu modeli motocykli i skuterów. Oferujemy metalowe i krygielitowe uszczelki pod cylinder w wielu rozmiarach i kształtach, wytwarzane przez cenionych producentów, w tym firmy Athena. Cechy i parametry uszczelki pod cylinder są dostępne po kliknięciu na produkt.