Uszczelniacz wału korbowego dla pewności pracy układu korbowodowego
Uszczelniacze wału korbowego to elementy chroniące miejsce pracy wału korbowego przed utratą oleju. Specjalny simering wału korbowego nie dopuszcza do wycieku oleju w miejscu wyprowadzenia wału korbowego poza karter silnika mimo ruchu obrotowego wału. Uszkodzony uszczelniacz wału grozi poważnym zaburzeniem pracy silnika.
Czym wyróżnia się uszczelka wału korbowego na tle innych uszczelek?
Uszczelnienie wału korbowego to typowy przykład miejsca, w którym układ wymaga szczelności mimo częściowego wyjścia elementu ruchomego poza uszczelnianą przestrzeń. Zastosowanie tradycyjnych uszczelek szybko doprowadziłoby tu do ich uszkodzenia i wypływu oleju poza silnik, a także dostania się do wnętrza brudu. Z tego względu uszczelniacze wału nie są prostymi elementami, ale złożonymi pierścieniami uszczelniającymi, tak zwanymi pierścieniami Simmera lub prościej simmerringami.
Simering wału korbowego zachowuje szczelność mimo obrotów wału
Umieszczony przy miejscu, gdzie wał korbowy wystaje poza karter silnika, uszczelniacz na wale składa się z elastycznego elementu uszczelniającego oraz metalowego pierścienia. Dzięki sztywnemu wkładowi, uszczelniacz wału korbowego utrzymuje pozycję mimo szybkiego ruchu obrotowego wału i działającym na uszczelniacz siłom. Obok dopasowanego kształtu, uszczelka wału korbowego jest wykonywana ze specjalnych materiałów, odpornych na temperatury i ciśnienia obecne w tej części jednostki napędowej.
Uszkodzony uszczelniacz na wale zgubny dla całego silnika
Odpowiednio odporne uszczelnienie wału jest niezbędne, gdyż uszkodzony lub zużyty uszczelniacz wału korbowego grozi poważnymi konsekwencjami dla całego silnika. Typowym jest tu wyciek oleju i utrata filmu olejowego, co skutkuje tarciem wału korbowego na panewkach, korbowodach czy w końcu tłokach. W najgorszym wypadku, uszkodzony uszczelniacz wału korbowego grozi odwróceniem panewek czy odkształceniem wału i praktycznym zniszczeniem wnętrza silnika.
Z tego powodu, uszczelniacze wału korbowego warto sprawdzać przy każdej okazji i wymieniać zgodnie z zaleceniami producentów oraz w razie jakiegokolwiek uszkodzenia. Choć wymiana uszczelniacza wału i prace związane z uszczelnieniem wału w niejednym przypadku oznaczają kompletny demontaż silnika, a niekiedy co najmniej demontaż rozrządu czy skrzyni biegów, i tak są to prace zdecydowanie mniej kosztowne, niż te będące skutkiem nieszczelności na wale korbowym.
Wysokiej jakości, wytrzymałe uszczelniacze wału korbowego w Gmoto.pl
U nas znajdziesz uszczelniacze wału korbowego do wielu modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości uszczelniacze wału cenionych producentów uszczelnień motocyklowych, osobne i w kompletach. Cechy i parametry uszczelniacza są dostępne po kliknięciu na produkt.