Menu

Wodziki skrzyni biegów

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 127

Wodzik skrzyni biegów Jawa TS 350

19,99 zł

Wodzik skrzyni biegów Jawa TS 350

            (3)

Wodzik skrzyni biegów 010 MZ ETZ TS 250 251

28,99 zł

Wodzik skrzyni biegów 010 MZ ETZ TS 250 251

            (3)

Wodzik skrzyni biegów 12 MZ ETZ 250 251

26,35 zł

Wodzik skrzyni biegów 12 MZ ETZ 250 251

            (1)

Wodzik zmiany biegów kuty Mińsk 125

38,70 zł

Wodzik zmiany biegów kuty Mińsk 125

            (1)

Wodzik zmiany biegów 1 biegu AM6

55,43 zł

Wodzik zmiany biegów 1 biegu AM6

            (2)

Wodzik skrzyni biegów 015 MZ ETZ 150

39,99 zł

Niedostępny

Wodzik skrzyni biegów 015 MZ ETZ 150

            (1)

Wodzik skrzyni kuty - czeski Jawa 350 634/638/640

69,00 zł

Niedostępny

Wodzik skrzyni kuty - czeski Jawa 350 634/638/640

            (1)

Wodzik 013 MZ ETZ 150 MZA

68,03 zł

Niedostępny

Wodzik 013 MZ ETZ 150 MZA

Wodzik 011 MZ ETZ 150 MZA

77,93 zł

Niedostępny

Wodzik 011 MZ ETZ 150 MZA

Wodziki skrzyni biegów do Najpopularniejszych motocykli

Wodziki skrzyni biegów odpowiedzialne za załączanie przełożeń

Wodziki

Wodziki skrzyni biegów to elementy, które odpowiadają za załączenie zębatek danego biegu w przekładni motocykla. Wskutek ruchu dźwigni zmiany biegów, wodziki w skrzyni biegów poruszają i przez to załączają lub rozłączają zębatki przypisane dla danego biegu. Uszkodzony wodzik skrzyni biegów utrudnia lub uniemożliwia zmianę przypisanych mu biegów.

Do czego służy wodzik w skrzyni biegów?

W typowej skrzyni biegów motocykla, załączenie konkretnego biegu odbywa się przez przesunięcie zębatki kłowej i zazębienie jej bocznymi zębami, tak zwanymi kłami, z jedną z pary zębatek danego biegu. Aby to się stało, niezbędny jest element, który wymusi ruch zębatki po osi danego wałka skrzyni biegów. Jednym z popularnych typów takich elementów jest wodzik do skrzyni biegów.

Wodzik skrzyni biegów związany z wałkiem krzywkowym i zębatkami

W typowej przekładni wodziki do skrzyni biegów występują w ilości dwóch do trzech sztuk, każdy przypisany parze biegów. Każdy wodzik skrzyni jest zakończony elementem związanym z krzywką wydrążoną w wałku krzywkowym. Obrót wałka krzywkowego sprawia, że przypisany jednej z krzywek wodzik w skrzyni biegów przesunie się i przez to poruszy zębatką, zmieniając bieg.

Wodziki w skrzyni biegów wymagają kształtu i wytrzymałości

Wodziki skrzyni biegów wymagają przede wszystkim odpowiedniego kształtu i odporności na jego zmiany możliwe wskutek tarcia wodzika o zębatki czy krzywki na wale. Niezbędna jest więc odpowiednia jakość materiału i dokładność wykonania. Wodziki w skrzyni biegów ulegną przyśpieszonemu zużyciu także wskutek działania motocyklisty, a konkretnie agresywnej lub niedokładnej zmiany biegów.

Uszkodzony wodzik do skrzyni biegów groźny dla przekładni

Uszkodzony lub odkształcony wodzik do skrzyni biegów utrudni ruch i zazębienie się lub rozłączenie zębatek danego biegu, a pęknięty całkowicie uniemożliwi zmianę biegu. W takim przypadku wodzik skrzyni biegów wymaga wymiany, inaczej może tu dojść do uszkodzenia zębatek i całego mechanizmu skrzyni. Podobny skutek przyniesie nieprawidłowy montaż wodzika, nieodpowiednie połączenie go z wałkiem krzywkowym i zębatkami samej skrzyni.

Wodziki do skrzyni biegów osobne i w kompletach w Gmoto.pl

U nas znajdziesz wzmacniane, stalowe wodziki skrzyni biegów do wielu modeli motocykli. Oferujemy pojedyncze wodziki i zestawy związane ze skrzynią biegów danego jednośladu. Cechy i parametry wodzika są dostępne po kliknięciu na produkt.