Zawory iglicowe w mechanizmie gaźnika to elementy, które chronią gaźnik przed niekontrolowanym przelewaniem się do niego paliwa z komory paliwowej. Dzięki zaworowi paliwo zostaje dostarczane do gaźnika tylko wtedy, gdy jest ono tam wymagane. Ze względu na precyzję działania i konstrukcję, zawory należą do elementów niemożliwych do naprawy.
Nie tylko niedostatek paliwa w gaźniku może być problemem dla poprawnej pracy silnika. Nieodpowiednia jest również nadmierna jego ilość, a w szczególności niekontrolowany jego przepływ z komory paliwowej. Niezbędny staje się więc element, który zatrzymuje paliwo przed komorą pływakową.
Funkcję tą pełni zaworek iglicowy, którego montaż uzależnia go od położonego w komorze pływakowej pływaka. Zbyt wysokie położenie pływaka zamyka zawór iglicowy, nie pozwalając na dalszy przepływ paliwa do komory pływakowej.
Ze względu na tą funkcję, na uszkodzenie zaworu iglicowego w gaźniku należy szybko reagować. W przeciwnym wypadku paliwo będzie bezsensownie tracone, a uszkodzeniu może ulec nawet silnik. Konstrukcja i precyzja wykonania zaworka sprawia natomiast, że niemożliwa jest jego naprawa nawet po lekkim uszkodzeniu. W takim przypadku konieczna jest jego wymiana.
W naszej ofercie dostępne są zaworki iglicowe do wielu typów gaźników stosowanych w silnikach. Oferujemy zaworki różnych typów i o różnych parametrach. Cechy i parametry danego zaworka oraz lista modeli, do których pasuje są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.