Przeglądaj według producenta
Kraniki paliwa do motocykli do Najpopularniejszych motocykli
Kraniki paliwa przydatne dla kontroli i przepływu paliwa do silnika
Niewielki kranik paliwa to niezwykle praktyczny element układu paliwowego motocykla. Kranik paliwa pozwala zatrzymać dopływ paliwa do silnika w przypadku dłuższego postoju maszyny. Szczególnie w przypadku skuterów i małych motocykli, kraniki paliwa pomagają też określić poziom paliwa w zbiorniku. Nowsze wersje kraników umożliwiają zalanie zbiornika w gaźniku lub spuszczenie paliwa ze zbiornika.
Kranik paliwa pozwala łatwo zatrzymać przepływ paliwa
Kranik paliwa do skutera czy motocykla to najczęściej zawór kontrolowany ręcznie przez motocyklistę. Wykorzystując kranik paliwa motocykl, a konkretnie jego układ napędowy można odciąć od dopływu paliwa ze zbiornika podczas postoju lub garażowania motocykla w okresie zimy. W ten sam sposób, kraniki paliwa pozwalają zatrzymać paliwo gromadzone w zbiorniku.
Kraniki paliwa prostym sposobem na kontrolę ilości paliwa w zbiorniku
Częściej kraniki paliwa są jednak wiązane z kontrolą ilości paliwa w zbiorniku. W standardowym położeniu ON, paliwo płynie ze zbiornika przez otwór obecny na pewnej wysokości zbiornika. Brak paliwa w kraniku nie oznacza wówczas zużycie całego paliwa ze zbiornika, ale tylko tego do wysokości otworu. Dopiero obrócenie dźwigni na pozycję RES sprawia, że przez kranik paliwa płynie paliwo z otworu obecnego na dnie zbiornika. Ilość paliwa pozostałego w zbiorniku pozwala bez problemów dojechać do stacji paliw i uzupełnić paliwo.
Rozwinięte kraniki paliwa zyskują nowe funkcje
Rozwinięciem kraników paliwa są kraniki paliwa podciśnieniowe. Wyposażony w taki kranik paliwa motocykl nie wymaga zamykania przepływu, gdyż dopływ paliwa jest kontrolowany przez komorę membranową kranika połączoną z kolektorem dolotowym silnika. Paliwo płynie więc przez kranik paliwa tylko, gdy kolektor dolotowy wygeneruje odpowiednie podciśnienie. Z drugiej strony, dźwignia kranika podciśnieniowego ma w miejscu pozycji OFF pozycję PRI. Tak ustawiony kranik paliwa pozwala na wolny przepływ paliwa nawet przy niepracującym silniku.
Nieszczelne kraniki paliwa grożą zabrudzeniem silnika
W motocyklach i skuterach z zabudowanymi zbiornikami, kranik paliwa jest często elementem automatycznym. Wyposażony w taki kranik paliwa skuter, dzięki podciśnieniu, sam decyduje o przepływie paliwa. Wadą jest brak możliwości ręcznej kontroli tego przepływu. Bez względu na typ kranika, niezbędne jest utrzymanie szczelności elementu i połączeń z przewodami paliwowymi. Nieszczelny kranik paliwa do skutera czy motocykla grozi nie tylko ubytkiem paliwa, ale i dostaniem się brudu do układu paliwowego. W efekcie, przez uszkodzony kranik paliwa skuter czy motocykl może ulec poważnym uszkodzeniom układu napędowego. Na awarię kranika paliwa należy więc szybko reagować, a pęknięty kranik wymienić.
Kraniki paliwa różnych typów do wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz kraniki paliwa do wielu skuterów i motocykli. Oferujemy kraniki standardowe i podciśnieniowe cenionych producentów podzespołów. Cechy i parametry kranika są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.