check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Opony motocyklowe turystyczne

Producent

Szerokość opony

Profil opony

Średnica

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 4814
Opona Vee Rubber VRM094 2.75-16 43J TT
Opona 2.50-16 P83 6PR TT - 126149
Opona 2.75-16 P83 6PR TT - 126142
Opona 2.75-16 Awina 41N F888 4PR TT - OA0163
Opona Heidenau K55 16x2.75 slick 46J TT
Opona Vee Rubber VRM094 3.25-16 56P TT
Opona x2 + dętka x2 Vee Rubber + fartuch x2 16 x 2.75 - 85805
Opona + dętka + fartuch 2.75-16 P83 6PR TT - 128086
Opona ATV 13x5.00-6 2PR A-810 Awina
Opona + dętka + fartuch 16x3.25 094 Vee Rubber
Opona Awina 110/90-16 59N F718 4PR TT
Opona + dętka + fartuch X2 2.75-16 P83 6PR TT - 128087
Opona Heidenau K55 16x2.75 slick + dętka Vee Rubber + fartuch X2 - 85831
Opona Vee Rubber VRM099 2.75-16 46J TT
Opona Awina F923 100/80-17 57P TT
Opona Awina F923 100-80/17 52P TL
Opona Duro HF918 110/70-17 54H TL E - DUMO711070HF9
Opona Awina 110/80-18 F970 4PR TL
Opona Awina F923 130/70-17 52P TT
Opona 3.00-14 F888 4PR TT Awina
Opona 3.00-16 41N F876 4PR TT Awina
Opona Awina 130/70-17 F990 4PR TL
Opona Heidenau K66 90/80-16 52J TL - K66 90/80-16 52J TL
Opona Awina 130/70-17 F931 4PR TT
Opona 110/80-17 Awina F931 4PR TL
Opona Vee Rubber VRM100 3.00-14 56J TT
Opona Mitas Sport Force+ 180/55ZR17 73W TL tył - 70000075
Opona Awina 130/70-17 F990 4PR TT
Opona Awina 4.00-8 30N F875 4PR TT
Opona + dętka + fartuch X2 16x3.25 094 Vee Rubber - 126998
Opona Awina 110/80-17 F931 4PR TT
Opona Awina 100/80-17 3.50-17 F989 4PR TL
Opona Heidenau K36 110/80-16 55S TT (Oldtimer Classic)
Opona Vee Rubber VRM396 130/70-17 62P TL
Opona Duro HF296C 130/90-15 69P TL E - DUMO513090HF2

Przeglądaj według producenta

Artykuły z bloga

Odpowiednie opony na dłuższą, urozmaiconą wyprawę

Dla motocyklowych turystów najważniejsza jest swoboda i brak ograniczeń. Turystyki to maszyny wprost stworzone do jazdy po bezdrożach. Niestraszne im żwir, mniejsze kamienie czy porośnięte trawą łąki. Żeby jednak mogły wykazać się w lekkim terenie i na drodze musisz zafundować im odpowiednie kapcie, bez których ani rusz! Wiodący producenci zaprojektowali opony do motocykli turystycznych, które cechuje odpowiednio dostosowany bieżnik, który bardzo dobrze poradzi sobie na asfalcie jak i w lekkim terenie. Opony turystyczne zróżnicowane są zarówno pod względem pogody w której będą się spisywać najlepiej, ale także pod względem terenu w którym planujesz najczęściej jeździć. Znajdziesz u nas gumy typowo na asfalt, oraz takie które przeznaczone są głównie na asfalt, ale poradzą sobie też w lekkim terenie. Jeżeli często zbaczasz z szosy, warto wybrać opony, które odznaczają się sporą uniwersalnością i tak samo dobrze poradzą sobie na jezdni, co w terenie. Zadbaliśmy o to, żeby w ofercie naszego sklepu motocyklowego znalazły się wyłącznie najlepsze marki. Masz pewność, że wybierzesz opony sprawdzone i docenione na całym świecie.

Opony motocyklowe turystyczne - różnorodność modeli

Turystyczne opony motocyklowe tylko z pozoru można nazwać „uniwersalnymi”. W praktyce, ten dział zawiera w sobie ogromną gamę najróżniejszych modeli kapci. Od opon typowo szosowych, zdolnych do wytrzymania długich dystansów, po gumy przeznaczone na dużo gorsze nawierzchnie, każda z nich posiada określone cechy, dzięki którym jazda jednośladem po wyznaczonym typie dróg nie będzie dostarczała niemiłych wrażeń. Decydując się na motocykl turystyczny lub na wykorzystywanie swojego jednośladu poza dobrej jakości asfaltem, warto więc dokładnie prześledzić ofertę i dobrać kapcie najlepiej pasujące do planowanych tras.

Opony stricte szosowe to pierwsza duża grupa motocyklowych kapci turystycznych. Są to opony przeznaczone w praktyce do jazdy po asfalcie i twardych, stabilnych drogach, konstrukcją i kształtem niekiedy podchodzące już pod opony sportowe. Szosowe ogumienie turystyczne zapewni bardzo dobrą przyczepność nawet podczas szybszej jazdy na suchym i mokrym asfalcie, wysoki komfort jazdy oraz niski poziom hałasu niedostępny dla bardziej „terenowych” bieżników. Będą także najbardziej wytrzymałe w takich warunkach, pozwalając cieszyć się długimi międzynarodowymi trasami.

Wadą szosowych opon turystycznych będzie oczywiście zjazd poza twarde drogi asfaltowe. Takie gumy nie sprawdzą się podczas jazdy po żwirze, trawie czy kamieniach, mieszanka nie dopuszczając do zużycia opon tylko na krótkich zjazdach. Co ciekawe, ubogie walory opon w takich warunkach nie przekreślają ich jednak w użyciu w motocyklach turystycznych. Przeciwnie: badanie przeprowadzone przez jednego z producentów pokazało, że ponad 95% użytkowników turystycznych modeli jednośladów nie zjeżdża nimi z asfaltu, wybierając te modele ze względu na ich inne cechy praktyczne.

Jeśli jednak należy się do tych pozostałych 5%, a na trasie zaplanowane są drogi, którym opona typowo szosowa nie sprosta, kolejną grupą są typowe opony uniwersalne. Producenci zalecają stosowanie takich opon w przypadku, gdy podział planowanych tras motocyklowych wynosi 9-1, a więc gdy około 10% dróg będzie miało nawierzchnię inną, niż asfalt. Pod kątem wyglądu, uniwersalnej opony turystycznej nie można już pomylić ze sportową. Mieszanka takiej opony jest twardsza, agresywny, głębszy bieżnik pozwala spokojnie pokonywać jednośladem przeszkody, wciąż zapewniając komfort jazdy i nie strasząc szybkim zużyciem.

Oczywiście, walory uniwersalnej opony turystycznej na asfalcie będą już dalekie od tych znanych z opon czysto szosowych. Na oponie uniwersalnej nie będzie już mowy o szaleństwie jednośladem na zakrętach, także szybsza jazda po asfalcie nie będzie już tak zadowalająca. Za to tam, gdzie dotychczas trzeba byłoby jechać objazdem, teraz będzie można pojechać na skróty. W praktyce, tego typu ogumienie sprawdza się najlepiej podczas wypraw w rejony, gdzie asfalt na drogach nie jest normą. Jeśli w planach regularnie widnieje przejazd przez takie drogi, opona uniwersalna jest najlepszym wyborem.

Ostatnią grupą opon turystycznych są opony przeznaczone do regularnej jazdy w terenie. Wyznacznik tras wskazywany przez producentów wynosi tym razem pół-na-pół, co oznacza, że połowę tras będą stanowić nawierzchnie trudne do pokonania. Ze względu na mieszankę i głęboki, powoli podchodzący pod terenowy bieżnik, terenowe opony motocyklowe turystyczne pozwalają przejechać kamienne czy żwirowe drogi, bezdroża czy błoto, zachowując jednocześnie walory umożliwiające jazdę po drogach asfaltowych. Jazda takimi drogami jest przy tym dość głośna, także wibracje będące skutkiem kształtu bieżnika są uciążliwe przy większych prędkościach. Problemem jest również szybkie zużycie opon, szczególnie przy jeździe typowej dla autostrad.

Kiedy natomiast dojedzie się do miejsca gdzie asfalt się skończy, śmiało można zasmakować jazdy w terenie bez obaw o bezsensowną wywrotkę. Turystyczne opony terenowe utrzymają motocykl w pionie, pozwalając przejechać wzdłuż strumyka czy w miejscach, gdzie nikt dróg nie planował. Odpowiednio dobrane terenowe opony turystyczne potrafią na niejednej trasie skutecznie zastąpić jednoślad enduro czy cross.

Wybierz odpowiednie opony turystyczne do motocykla

Na turystycznych oponach terenowych kończy się wybór spośród opon przygotowanych dla motocykli turystycznych. Choć zakres ogumienia możliwego do zamontowania w motocyklu jest o wiele większy, dalej pojawia się już pytanie, czy wybór jednośladu turystycznego był odpowiednim do jazdy w teren jeszcze bardziej urozmaicony. W takim wypadku, lepszym byłby zakup motocykla stricte terenowego, dla którego również istnieją opony przeznaczone do jazdy po asfalcie, a który o wiele lepiej spisywałby się przy jeździe w tego typu terenie.

Błędem jest tu także wybór opon off-road przeznaczonych do jazdy po asfalcie. Choć wydaje się, że w motocyklu turystycznym może to przynieść pewne korzyści, praktyka jest bardzo odmienna. Opony off-road są przygotowane dla jednośladów o wiele lżejszych, niż typowy turystyk. Inna jest tu ich konstrukcja i inne zastosowane materiały, przez co inaczej będzie przebiegało ich zużycie. Walory prezentowane przez te kapcie będą nam więc widniały tylko w katalogu – w życiu natomiast opony szybko się zniszczą, narażając użytkowników na bezsensowne niebezpieczeństwo.

W naszej ofercie dostępny jest szeroki zakres turystycznych opon motocyklowych. Oferujemy zarówno szosowe opony przeznaczone do długich podróży po drogach asfaltowych, jak i ogumienie terenowe przygotowane do zjazdów w trudno dostępne szlaki. Typ, parametry oraz inne cechy konkretnej opony dostępne są po kliknięciu na konkretny produkt.