Wyścigowe (na tor)

Motocyklistom dla których liczy się najlepsza przyczepność przy rozwijaniu dużych prędkości naprzeciw wychodzą specjalnie zaprojektowane sportowe opony motocyklowe przeznaczone na tor wyścigowy. Na pierwszy rzut oka odróżnia je zupełny brak bieżnika (wyjątek stanowią opony na tor dostosowane do jazdy po deszczu), a wszystko po to by zapewnić jak największą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Ponadto są wykonane z miękkich mieszanek, które zapewniają najwyższą przy... czytaj dalej
Producent
Przedział cenowy
Średnica
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Szerokość opony
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Profil opony
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
Opona Metzeler ME 5 100/90-10REINF TL 61J

ID produktu: 87922

Opona Metzeler ME 5 100/90-10REINF TL 61J

131.24 PLN

Opona Metzeler Racete Sm

ID produktu: 87450

Opona Metzeler Racete Sm

588.22 PLN

Opona Metzeler Racetec Rain

ID produktu: 87445

Opona Metzeler Racetec Rain

688.37 PLN

Opona Metzeler Racetec Rain 120/75R420 NHS TLK235 K1

ID produktu: 87444

Opona Metzeler Racetec Rain 120/75R420 NHS TLK235 K1

688.37 PLN

Opona Metzeler Racetec Slick

ID produktu: 87443

Opona Metzeler Racetec Slick

642.27 PLN

Opona Dunlop KR106

ID produktu: 86625

Opona Dunlop KR106

1015.00 PLN

Opona Dunlop KR108

ID produktu: 86419

Opona Dunlop KR108

1499.00 PLN

Opona Dunlop Sx GP Racer D211 Slick

ID produktu: 86408

Opona Dunlop Sx GP Racer D211 Slick

997.00 PLN

Opona Pirelli Diablo Rain

ID produktu: 86991

Opona Pirelli Diablo Rain

703.00 PLN

Opona Pirelli Diablo Superbike

ID produktu: 86972

Opona Pirelli Diablo Superbike

703.00 PLN

Opona Pirelli Diablo Superbike Pro

ID produktu: 86986

Opona Pirelli Diablo Superbike Pro

555.00 PLN

Opona Pirelli Diablo Wet

ID produktu: 86989

Opona Pirelli Diablo Wet

824.00 PLN

Tu kończą się kompromisy

Motocyklistom dla których liczy się najlepsza przyczepność przy rozwijaniu dużych prędkości naprzeciw wychodzą specjalnie zaprojektowane sportowe opony motocyklowe przeznaczone na tor wyścigowy. Na pierwszy rzut oka odróżnia je zupełny brak bieżnika (wyjątek stanowią opony na tor dostosowane do jazdy po deszczu), a wszystko po to by zapewnić jak największą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Ponadto są wykonane z miękkich mieszanek, które zapewniają najwyższą przyczepność. Należy zaznaczyć, że takie gumy nie nadają się na drogi właśnie ze względu na brak bieżnika. Nie poradziłyby sobie bowiem z mokrym asfaltem czy naniesionym piaskiem. Dlatego nie mają homologacji. W naszym sklepie motocyklowym znajdziesz najlepsze na rynku opony na tor. Proponujemy znane i uznane firmy, które doceniło już tysiące motocyklistów na całym świecie. Nasze opony wyścigowe to doskonały wybór jeśli nie lubisz półśrodków i chcesz mieć gwarancję najwyższego bezpieczeństwa i najlepszej jakości.

Jazda po drogach publicznych przynosi ze sobą wiele rozmaitych sytuacji i przeszkód. Nierówności i dziury, nierzadko błoto, żwir czy wysokie krawężniki sprawiają, że typowe opony motocyklowe są efektem wielu kompromisów między komfortem jazdy i bezpieczeństwem a możliwościami jednośladu. Na zamkniętym torze sytuacja jest inna. Znika większość przeszkód spotykanych w życiu codziennym, pojawiają się natomiast cele do osiągnięcia wymagające stuprocentowego wykorzystania maszyny. Z tego powodu, wyścigowe opony motocyklowe nie znają kompromisów, będąc przygotowane do konkretnego zadania na torze.

Cele i brak wielu sytuacji znanych z dróg publicznych sprawia, że opony wyścigowe najczęściej nie są homologowane do jazdy poza torem. Pierwszym i najbardziej widocznym tego dowodem jest brak bieżnika w oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Choć doskonale przylegają do suchej powierzchni, wskutek braku możliwości odprowadzenia wody i pomniejszych brudów spod koła prawo zamyka możliwość jazdy na takich oponach po zwykłej drodze, na której różnego rodzaju zabrudzenia są codziennością.

Kolejne kwestie pojawią się, gdy spojrzysz na konstrukcję takiej opony. Wyścigowe opony motocyklowe mają utrzymać motocykl na torze przy ekstremalnej jeździe, przede wszystkim na zakrętach. Mieszanka, z którego zbudowane jest takie ogumienie, jest więc wyjątkowo miękka. Dzięki temu opony mają możliwość niemal „przyklejenia się” do asfaltu. Negatywną konsekwencją takiej mieszanki jest niestety również bardzo krótka żywotność opony, w praktyce niepozwalająca na przejechanie więcej, niż kilkuset kilometrów. I niech nie łudzi cię, że wolniejsza, mniej agresywna jazda po drogach publicznych wydłuży jej żywot. Nawet jeśli, to stanie się to kosztem jej walorów, pozostawiając jedynie negatywne cechy związane z komfortem jazdy.

Jeśli jednak trafisz na oponę wyścigową homologowaną do ruchu drogowego, musisz znać kilka jej cech. Od opon typowo wyścigowych różni je iluzoryczny bieżnik, będący w praktyce głównym wymogiem spełnionym dla homologacji opony do ruchu drogowego. Mieszanka takiej opony jest także nieco twardsza, by nawet nierozgrzana zapewnić kierowcy bezpieczeństwo podczas jazdy. Mimo tych cech, homologowana opona wyścigowa nie jest najlepszym wyborem dla motocyklisty chcącego jeździć na swoim jednośladzie nie tylko na tor. Bez odpowiedniej temperatury opony, na drodze praktycznie nigdy nie poczujesz smaku szybkiej jazdy. Zużyjesz ją za to tak szybko, że na torze będziesz się delektował ekstremalną jazdą przez bardzo krótki czas.

Kwestia odpowiedniej temperatury to kolejna rzecz różniąca opony wyścigowe od tych umożliwiających jazdę po drogach publicznych. Korzystając z opon drogowych nie musisz ich rozgrzewać przed jazdą. Oczywiście rozgrzane, szczególnie na wiosnę i jesień, będą zachowywały się lepiej, niż te, na których wyjechałeś wprost z garażu. Ale nie będzie to różnica aż tak wielka i aż tak ważna. Na torze sprawa ma się inaczej.

Tutaj odpowiednia temperatura i ciśnienie w oponie wyraźnie poprawiają jej walory, pozwalając uzyskać dużo wyższe prędkości szczególnie na zakrętach, a przez to dużo lepsze czasy. W konsekwencji, zakup opony wyścigowej nierzadko wiąże się także z kilkoma innymi, chociażby kocem grzewczym do kół pozwalającym utrzymać temperaturę opony mimo postoju. Bez niego, opona szybko straci swoją optymalną temperaturę, a to poskutkuje koniecznością przejechania kolejnych kilku okrążeń by odzyskać stracone Celsjusze.

Jeszcze bardziej skomplikowana sprawa ma się w przypadku opon do jazdy w gorszych warunkach pogodowych. Opony przygotowane do jazdy w deszczu lub na wilgotnym torze nie dość, że wykazują spore różnice między sobą, to w obu przypadkach są zupełnie nieodpowiednie do jazdy po nawierzchni suchej. Podobnie, jak pozostałe wyścigówki, ich specjalna mieszanka i bieżnik są przeznaczone stricte do odpowiedniego odprowadzania wody spod kół. Wówczas pozwolą uzyskać czasy nieporównywalnie lepsze do tych możliwych do osiągnięcia na typowych oponach motocyklowych umożliwiających jazdę w deszczu. Na suchej nawierzchni, takie opony szybko się jednak zużyją, nie pozwalając osiągnąć wyników nawet bliskich tym do osiągnięcia na typowych oponach na nawierzchnię suchą.

W naszej ofercie dostępne są opony wyścigowe renomowanych producentów znanych z obecności w wielu prestiżowych seriach wyścigów motocyklowych. Oferujemy czołowe opony do jazdy po nawierzchni suchej, a także ogumienie do jazdy w warunkach przejściowych i w deszczu, każda z nich zapewniając najlepszą możliwą przyczepność w danych warunkach pogodowych. Parametry i cechy konkretnej opony dostępne są po kliknięciu na wybrany produkt.

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
infolinia czynna:
Poniedziałek - Piątek
9:00 - 19:00


Napisz wiadomośćMapa dojazduDane kontaktowe