check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Opony motocyklowe szosowe

Producent

Szerokość opony

Profil opony

Średnica

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 4582
Opona 18x3,00 - 77786

150,00 zł

Opona 18x3,00 - 77786

stars    (22)
Opona F872 17 x 2.25 Awina - OA0171
Opona 19x2.25 Komar - 85477

69,99 zł

Opona 19x2.25 Komar - 85477

stars    (5)
Opona 19 x 2,50 - OA0191

66,64 zł

Opona 19 x 2,50 - OA0191

stars    (5)
2 x opona + 2 x dętka + 2 x fartuch 18 X 3.00 - 80937
Opona 19x2.25 Komar - OA0192

77,00 zł

Opona 19x2.25 Komar - OA0192

stars    (15)
Opona 16 x 2.25 Awina

50,39 zł

Opona 16 x 2.25 Awina

stars    (7)
Opona + dętka + fartuch 18x3,00 - 77579
Opona x 2szt + dętka x 2szt 17x2.25 - 85741
Opona 17 x 2.75 Awina

86,00 zł

Opona 17 x 2.75 Awina

stars    (7)
Opona z dętką 19 x 2.25 - 85747
Opona + fartuch + dętką 17x2.25 - 77890
Opona x2+ dętka x2 19x2.50 - 85752
Opona + dętka 19x2.25 - 76940

99,99 zł

Opona + dętka 19x2.25 - 76940

stars    (16)
Opona x2 + dętka x2 19 x 2.25 - 85749
Opona Vee Rubber VRM094

111,45 zł

Opona Vee Rubber VRM094

stars    (10)
Opona x 2szt + dętka x 2szt 16x2.25 - 85740
Opona 19x3,50 Awina F899

143,41 zł

Opona 19x3,50 Awina F899

stars    (1)
Opona 19 x 3.25 Awina F899

136,53 zł

Opona 19 x 3.25 Awina F899

stars    (2)
Opona + dętka + fartuch 2 szt 19x2.25 - 126997
Opona Mitas H-03 - 70000907

263,00 zł

dostawa 0 zł

Opona Mitas H-03 - 70000907

stars    (26)
Opona + fartuch + dętka 16x2.25 - 76772
Opona Mitas H-03 18x3.00 x2 + dętka 18x3.00 x2 + fartuch 18 x2 - 85289
Opona Mitas H-02 - 70000900

236,50 zł

Opona Mitas H-02 - 70000900

stars    (20)
Opona Mitas H-03 18x3,00 + dętka 18x3.00 - 80508

259,00 zł

dostawa 0 zł

Opona Mitas H-03 18x3,00 + dętka 18x3.00 - 80508

stars    (13)
Opona Awina 16x2,75 F879 4PR TT - 58211
Opona + dętka 17 x 2,75 Awina - 83169
Opona szosowa 3.00-18 18x3,00 P22 6PR TT - 126190
Opona Heidenau K30

199,00 zł

Opona Heidenau K30

stars    (1)
Opona Vee Rubber VRM087

79,00 zł

Opona Vee Rubber VRM087

stars    (3)
Opona + dętka + fartuch 19 x 3.25 Awina F899
Opona szosowa 2.75-18 P02 4PR TT homologacja - 126366
Opona Heidenau K36/1 - 11110050/22
Opona z dętką 19 x 2,50 - 84459
Opona 2.50-16 P83 6PR TT - 126149
Opona Mitas H-02 19x3.50 TT + dętka Kabat + fartuch X2 - 85879
Opona Mitas H-04 18x3.25 59P TT - 70000909
Opona 18x3,25 F876 TT Awina
Opona 19 x 3.50 Awina F872

Przeglądaj według producenta

Artykuły z bloga

Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o oponach szosowych, ale bałeś się zapytać

Motocyklowe opony szosowe to kategoria obejmująca sporo rodzajów gum. Znajdziesz tutaj zarówno opony typowo wyścigowe na tor, sportowe, turystyczne, jak i do motocykli zabytkowych. Wszystkie nasze opony są niezawodne na asfalcie i nie tylko; opony turystyczne ze specjalnym bieżnikiem i odpowiednio skomponowaną mieszanką oprócz drogi świetnie poradzą sobie też na szutrowych bezdrożach i lekko kamienistych ścieżkach. Jeśli masz duszę prawdziwego odkrywcy i podróżnika, będą to opony dla Ciebie. Masz sportową maszynę? Wszystko jasne! Dopasuj kapcie sportowe z którymi będziesz ciąć każdy zakręt i zwijać asfalt. Wśród naszych sportowych opon znajdziesz gumy typu slick i semi-slick, które dosłownie rwą się na tory wyścigowe. Jeśli nie jesteś motocyklowym globetrotterem i nie interesuje Cię szybka i bezkompromisowa jazda, to najprawdopodobniej jesteś miłośnikiem klasycznych motocykli z duszą. Dobrze się składa, bo i dla takich maszyn znajdzie się idealne ogumienie w naszym sklepie motocyklowym. Poza tym nasze opony szosowe oprócz dopasowania do motocykli i stylu jazdy ich właściciela, są zróżnicowane pod względem warunków pogodowych. Możesz wybierać spośród opon przeznaczonych typowo na pogodne dni i takich które czują się jak ryba w wodzie na mokrym asfalcie. Nie możesz się zdecydować, który typ będzie odpowiedni? Może warto postawić na opony uniwersalne? Tak samo dobrze poradzą sobie w deszczowe dni, co w upalne, a nagłe zmiany aury nie będą dla Ciebie przeszkodą. W Gmoto.pl stawiamy na najlepsze gumy, dlatego znajdziesz u nas wiodące na oponiarskim rynku firmy: Pirelli, Dunlop, Mitas, Michelin i Maxxis. Naszą ofertę mocno zróżnicowaliśmy pod względem cenowym, więc wybierać możesz spośród opon szosowych z najwyższej półki, które startują w wyścigach światowej rangi, oraz wśród ich tańszych odpowiedników.

Opony szosowe stanowią zdecydowaną większość rynku opon motocyklowych. Do opon szosowych zalicza się opony: sportowe, do oldtimerów, cruiserów, chopperów, opony sportowe, wyścigowe, turystyczne, czy sportowo-turystyczne.

Wybór prawidłowej opony do swojego motocykla, charakteru jazdy i nawierzchni ma kolosalne znaczenie dla bezpieczeństwa Twojego i innych uczestników ruchu. Poza tym dobrze dobrana opona gwarantuje najlepsze możliwe osiągi, przyczepność i radość z jazdy. Przedstawiamy Ci zbiór wiedzy o oponach szosowych.

Typy opon szosowych

Opony szosowe można podzielić ze względu na kilka istotnych czynników. Jednymi z podstawowych jest typ konstrukcji, zastosowany bieżnik, mieszanka, profil, czy wreszcie obecność dętki.

Opony bezdętkowe a dętkowe

Wybór między oponami bezdętkowymi a dętkowymi uzależniony jest od felgi w motocyklu. Jeżeli masz felgę dętkową, wówczas naturalnie będziesz skazany na opony dętkowe. Jak rozpoznać typ felgi? Na jej boku powinien widnieć wytłoczony napis informujący o wspieranej technologii. Zwykle będą to różne formy zawierające słowo klucz: „tubeless” (bezdętkowa) lub „tubetype” (dętkowa). Może się zdarzyć, że napis będzie w języku niemieckim, wówczas analogicznie natrafisz na hasło: „schlauchlos” (bezdętkowa), lub „schlauchtyp” (dętkowa). Zdecydowana większość nowo wyprodukowanych felg jest rodzaju bezdętkowego. Wyjątek stanowią felgi szprychowe (klasyczne lub enduro/cross) w tych felgach zazwyczaj stosuje się konstrukcję dętkową.

Innym sposobem na rozróżnienie typu felgi jest sprawdzenie zawora. Jeżeli ma on średnicę większą niż otwór w feldze, jest wykonany z gumy i jest w niej ciasno osadzony, wówczas masz do czynienia z felgą dętkową. Z kolei, gdy zawór jest wykonany z aluminium i nie posiada żadnej nakrętki, wówczas będzie to felga bezdętkowa.

Opony bezdętkowe oznaczane są zwykle kodem TL (tubeless), natomiast dętkowe TT (tube type). Opony bezdętkowe zwykle charakteryzują się wyższą ceną i trudniejszym montażem i demontażem. Poza tym mają mniejszą masę i większy Vmax. Opony dętkowe z kolei są tańsze, łatwiejsze w montażu i naprawie. Niestety nie mają one najlepszych parametrów.

Opony radialne a diagonalne

Wyróżnia się opony diagonalne, diagonalne opasane, radialne i radialne z opasaniem 0 stopni.

Opony diagonalne zbudowane są z nie mniej niż 2 warstw włókien układanych pod odpowiednim kątem zależnym od budowy opony. Ściany boczne opon diagonalnych dwuwarstwowych są odpowiednio sztywne i mocne. W oponach diagonalnych opasanych dodatkowo stosuje więcej niż 2 warstwy opasania, które wzmacniają jej konstrukcję i poprawiają sztywność. Ten rodzaj opon zwykle wykorzystywany jest w ciężkich motocyklach.

W oponach radialnych osnowa układana jest promieniście – od stopki do stopki pod kątem 90 stopni w stosunku do kierunku toczenia się opony. W tym typie opony nie spotkamy się z opasaniem. Zwykle opony radialne posiadają kilka warstw włókien, które układa się ukośnie. Opony radialne z opasaniem pod kątem zera stopni posiadają osnowy łączone z jednowarstwowym opasaniem. Opasanie to układa się pod kątem 90 stopni w stosunku do włókien osnowy.

Opony diagonalne oznaczane są symbolem: „-” lub „B” w przypadku diagonalnych opasanych. Radialne natomiast wyróżniane są literką „R”. Zapis ten znajdziemy zwykle na bocznej ścianie opony.

Gdzie stosuje się opony diagonalne a gdzie radialne?

Opony diagonalne znajdują zastosowanie w skuterach oraz motocyklach enduro i cross. W dużych motocyklach enduro i turystycznych-enduro możemy spotkać się również z oponami diagonalnymi opasanymi, a nawet radialnymi, przy czym do jazdy w terenie przeznaczone są opony diagonalne i diagonalne opasane, natomiast na szosę opony radialne.

Motocykle szosowe o małych pojemnościach wykorzystują zwykle opony diagonalne, natomiast motocykle sportowo-turystyczne i sportowe zwykle opony radialne. W chopperach i cruiserach spotkamy się zwykle z oponami diagonalnymi i diagonalnymi z opasaniem. W przypadku najpotężniejszych maszyn stosuje się także opony radialne.

Opony diagonalne a radialne – wady i zalety

Opony diagonalne są tańsze ze względu na prostą konstrukcję, bardziej odporne na uszkodzenia ściany bocznej, a także lepiej niwelują drgania wynikłe z nierówności w podłożu. Do ich wad możemy zaliczyć większą wagę, opory toczenia i większe przegrzewanie. Poza tym są podatne na odkształcenia.

Opony radialne z kolei są bardziej skomplikowane konstrukcyjnie, przez co zwykle są droższe. Poza tym ich ściany boczne odznaczają się mniejszą odpornością na uszkodzenia. Niemniej, opony radialne posiadają wiele zalety, w tym: zdecydowanie lepsze osiągi, prędkość maksymalną, mniejszą masę opony, mniejsze tendencje do przegrzewania, mniejszą podatność na odkształcenia, a także większą sztywność boczną konstrukcji opony.

Bieżnik a przyczepność

Od wzoru i głębokości bieżnika zależy przyczepność oraz przeznaczenie opony. Teoretycznie na czystym jak łza i suchym jak pustynia asfalcie pod względem przyczepności i osiągów najlepiej sprawdziłyby się opony bez bieżnika – typu slick. Jednak codzienne warunki nie są idealne. Dziury, kiepskiej jakości nawierzchnia, opady atmosferyczne, czy rozlana chemia drogowa na drogach powoduje, że opony muszą posiadać rowki w bieżniku, które zapobiegają uślizgowi. Rowki w bieżniku opon motocyklowych klasyfikowane są w tzw. land/sea ratio, czyli stosunku zestawieniu stosunku powierzchni rowków do całej powierzchni bieżnika.

Ranking ten wygląda następująco:

Slick0%
Rain, Wet > 20%
Hypersport5 - 7,5%
Supersport/Sport7 - 12%
Sportowo-turystyczne11 - 20%
Chopper/cruiserNie dotyczy
AdventureNie dotyczy
Enduro/cross40 - 80%

Skoro rowki zapewniają lepszą przyczepność, dlaczego redukuje się je w przypadku jazdy sportowej? Występowanie rowków zmniejsza kontakt powierzchni opony z nawierzchnią, a tym samym osłabia konstrukcję opony. Dodatkowo, w zakrętach pracujące rowki w oponie zmniejszają stabilność toru jazdy, a warunki te w przypadku granicy przyczepności zmniejszają maksymalne osiągi motocykla. Poza tym duża ilość ząbków zmniejsza żywotność opony.

Mieszanka opon szosowych

Mieszanka, z której produkuje się opony szosowe jest bardzo różna. Obecnie w oponach do motocykli szosowych (turystycznych, sportowych i sportowo-turystycznych) wykorzystuje się mieszankę krzemionki i krzemionki z sadzą w różnych proporcjach. Na rynku coraz częściej możemy spotkać się z oponami wykonanymi z dwóch komponentów. Konstrukcja takiej opony wygląda następująco: strefę boczną opony wykonuje się z krzemionki, natomiast strefę bieżnikową z krzemionki z domieszką sadzy. W ten sposób możliwe jest uzyskanie optymalnych przebiegów i przyczepności. Im w oponie znajdzie się więcej domieszki sadzy, tym będzie ona twardsza. Z kolei mniejsza zawartość krzemionki i sadzy umożliwia pracę opony w wyższych temperaturach – i analogicznie większa zawartość tych składników redukuje możliwość pracy w wysokich temperaturach.

Profil opon szosowych

Również profil odgrywa kluczową rolę w przyczepności opony szosowej – głównie opon sportowych i wyścigowych. Im profil bliższy jest paraboli, tym opona ma bardziej sportowe zacięcie. Spowodowane jest to koniecznością uzyskiwania możliwie najlepszych przyczepności na zakrętach i przy bardzo dużych pochyleniach, które normalnie nie byłyby możliwe do osiągnięcia przez inne opony. Opony o charakterze bardziej turystycznym posiadają bardziej spłaszczony kształt. Wiąże się to z większym zużyciem opon o profilu parabolicznym podczas standardowej jazdy szosowej i turystycznej.

Dogrzewanie i docieranie opon

Nie każdy motocyklista zdaje sobie sprawę z konieczności dogrzewania oraz docierania opon. Proces ten ma kluczowe znaczenie do późniejszej komfortowej eksploatacji opon i wydłużenia ich żywotności. Aby opona uzyskała maksymalną przyczepność (zwłaszcza w chłodne dni), konieczne jest jej dogrzanie. Podwyższenie temperatury opony pozwoli uzyskać pełną przyczepność. Docieranie opony to nieco bardziej skomplikowany, jednak jednorazowy proces. Każda nowa opona wymaga dotarcia i starcia zewnętrznej warstwy substancji, która pozostaje po procesie produkcyjnym na oponie. Zwykle taka substancja jest na bazie silikonu.

Prawidłowy proces docierania obejmuje całą powierzchnię opony i teoretycznie trwa do 300 pierwszych km. O ile środek opony dociera się już po przejechaniu niecałych 30 km, o tyle boki opony mają rzadszy kontakt z podłożem, przez co wymagają specjalnego traktowania. Niedotarta opona jest bardziej śliska – zwłaszcza podczas opadów.

Podział opon szosowych

Dobór opon nie należy do najprostszych, a różnorodność konstrukcji oraz motocykli, do których dobiera się opony, może przyprawić o mały zawrót głowy. Poniżej prezentujemy krótką charakterystykę opon szosowych do każdego typu motocykla dostępnych w naszym sklepie.

Opony typu Oldtimer

Opony do motocykli zabytkowych to zwykle konstrukcje dętkowe z dużym współczynnikiem powierzchni rowków do reszty opony. Są to opony diagonalne. Nie powinniśmy spodziewać się po tych oponach ogromnych osiągów i doskonałych parametrów. Ich podstawową funkcją jest wierna kopia opon używanych w motocyklach klasycznych. Więcej o oponach do motocykli zabytkowych przeczytasz w tej kategorii.

Opony sportowe

Opony sportowe to opony radialne, choć czasem możemy spotkać się z oponami diagonalnymi. Są to opony bezdętkowe o nowoczesnych konstrukcjach i wysokich osiągach. Opony sportowe możemy podzielić na klasy, zwykle kategoryzowane w następujący sposób:

  • Racing street opony przeznaczone do najbardziej agresywnej jazdy w ruchu ulicznym. Grupa opon Racing sport odznacza się dosyć niską żywotnością. Są to najszybsze opony posiadające homologacje.
  • Supersport: kategoria supersport dedykowana jest dla wszystkich, którzy pragną połączyć sportowe zacięcie z bardziej praktycznym zastosowaniem opon. Opony super sport posiadają większy bieżnik i dobrze radzą sobie z ulicznymi warunkami. Dedykowane są jeździe po mieście i na krótkie pozamiejskie wypady.
  • Sport-touring: opony sport-touring przeznaczone są do jazdy sportowo-turystycznej. Zachowują długą żywotność, długie przebiegi, a także doskonale radzą sobie w każdych warunkach.

Opony turystyczne

W tej kategorii znajdziemy cały przekrój opon. Są tu opony dętkowe, bezdętkowe, o niemal dowolnym typie bieżnika i głębokościach jego rowków. Opony turystyczne to głównie opony diagonalne i diagonalne z opasaniem.

Opony wyścigowe (na tor)

Opony wyścigowe nie posiadają homologacji. Są to jedne z najbardziej zaawansowanych konstrukcyjnie gum motocyklowych, które pozwalają zmaksymalizować osiągi maszyny, Dzieli się je na dwie klasy:

  • Racing NHS: są to opony typu slick, które nie posiadają bieżnika. W klasie tej spotkamy się również z oponami deszczowymi „rain” i na mokrą nawierzchnię „wet”. Średnia żywotność tego typu opon dochodzi do 100 km.
  • Racing supersport:
  • Opony Racing supersport to pół-slicki, które dedykowane są do jazdy po torze. Nie radzą sobie na mokrej nawierzchni i warunkowo mogą być dopuszczane do ruchu ulicznego. Ich żywotność jest nieco dłuższa niż opon Racing NHS.

Opony na chopper/cruiser

W tej kategorii znajdziesz zarówno opony diagonalne, diagonalne z opasaniem, jak również opony radialne przeznaczone dla najpotężniejszych motocykli. Są to opony bezdętkowe o stosunkowo niewielkim współczynniku powierzchni rowków do powierzchni opony.