check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Opony off-road

Producent

Szerokość opony

Profil opony

Średnica

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 3835
Opona kostka CROSS ENDURO 80/100-21
Opona kostka 18x3.00 90/90-18 P204 - 82297
Opona Vee Rubber VRM185 2.75-16 46M TT jodełka
Opona Awina 80/100-12 F808 4PR TT
Opona kostka 70/100-17 TT Awina F807
Opona kostka Cross Enduro 90/90-21 3.00-21 - 117662
Opona Awina F807 Minicross 6PR TL 60/100-14
Opona Heidenau K46 16x2.75 36B TT
Opona mini Cross 12.5x2.75 - 126973
Opona kostka + dętka + fartuch 18x3.00 - 127086
Opona + dętka Awina F807 Minicorss 6PR TL 60/100-14
Opona Heidenau K42 16x2.75 kostka 46M TT
Opona Mitas E-09 90/90-21 54T TL - 70001031

408,50 zł

dostawa 0 zł

Opona Mitas E-09 90/90-21 54T TL - 70001031

stars    (1)
Opona Mitas C-02 Stone King 120/90-19 66N TT - 70000984
Opona Mitas C-04 110/90-18 61N TT - 2000026301101

309,50 zł

dostawa 0 zł

Opona Mitas C-04 110/90-18 61N TT - 2000026301101

stars    (3)
Opona Mitas XT-754 110/90-19 62M TT bez paska - 70000986
Opona Minicorss 60/100-14 + dętka

Przeglądaj według producenta

Artykuły z bloga

Jeździsz w terenie? Sprawdź, jak dobrać opony typu offroad

Zaliczasz się do grupy hardcorowców, którzy nie lubią asfaltu? Twoim żywiołem są leśne trakty, polne ścieżki lub kamieniste i piaszczyste podjazdy? Jeśli tak, w naszym sklepie motocyklowym znajdziesz opony przeznaczone do zadań specjalnych, które poradzą sobie dosłownie w każdych warunkach! Z racji, że offroadowe tereny są mocno zróżnicowane pod względem jakości podłoża masz do wyboru opony motocyklowe off road o różnych właściwościach i twardości.

Zasadnicze pytanie podczas wyboru opon terenowych to: po jakim terenie najczęściej się poruszasz? Opony off road motocyklowe dzielą się w przede wszystkim w oparciu o rodzaj podłoża, po jakim chcesz jeździć: podłoża miękkie (błoto, piach), podłoża średnio-miękkie (las, polne drogi), podłoża średnio-twarde (szuter) i podłoża twarde (skaliste tereny). Jeśli jednak jesteś niezdecydowany, bo tak samo korci błoto co polne trakty, mamy dla Ciebie opony motocyklowe terenowe o szerszym spektrum zastosowań. Naszą ofertę opon cross/enduro skomponowaliśmy tak, by figurowały w niej tylko sprawdzone i dobre gumy. Zadbaliśmy również o to, by znalazły się u nas topowe marki, więc możesz wybierać spośród opon Pirelli, Continental, Dunlop, Michelin, Maxxis i inne.

Opony typu offroad wykorzystywane są tam, gdzie kończy się asfalt. Jeżeli jesteś posiadaczem motocykla terenowego, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę, jak ważny jest prawidłowy dobór opon. Zależy od nich naprawdę dużo, a źle dopasowana opona może nie tylko zmniejszyć osiągi Twojej maszyny, ale również stanowić poważne zagrożenie. Sprawdź, jak dobrać opony motocyklowe off-road i jeździj bezpiecznie.

Konstrukcje opon offroad

Opony do motocykli terenowych odznaczają się wysoką odpornością na zużycie, niesamowitą przyczepnością i konstrukcją, która umożliwia jazdę w najcięższych warunkach. Istnieje kilka konstrukcji opon offroad'owych. Wśród nich znajdziemy opony bezdętkowe i dętkowe, z kostką lub bez, z najróżniejszymi wzorami bieżnika i profilem, a także różnym przeznaczeniem względem typu jazdy i terenu. Jak zatem klasyfikuje się opony terenowe?

Opony bezdętkowe a dętkowe

To, jaką oponę musimy wybrać, zależne jest od felgi w naszej maszynie. Opony bezdętkowe oznaczane skrótem TL (tubeless) mogą być montowane wyłącznie w felgach bezdętkowych, natomiast opony dętkowe TT (tube type) tylko w felgach dętkowych. Jak poznać, z jaką felgą mamy do czynienia? Należy sprawdzić wytłoczone napisy na boku opony, a także zweryfikować posiadany zawór. Jeżeli jest on ciasno osadzony i wykonany z gumy, wówczas opona jest dętkowa, natomiast gdy zawór wykonany jest z metalu i nie ma nakrętki, wtedy mamy do czynienia z oponą bezdętkową.

Frazy na boku opon, które informują nas o typie opony off road motcyklowe to odpowiednio: tubeless – bezdętkowa, lub tubetype – dętkowa. Warto pamiętać, że niemal wszystkie felgi szprychowe są felgami przeznaczonymi do opon dętkowych.

Istnieje kilka cech, którymi różnią się od siebie te konstrukcje. W motocyklach do cięższego terenu zwykle spotkamy się z oponami dętkowymi. Są bardziej odporne na przebicie i o wiele łatwiej można je naprawić, wymieniając dętkę. Do ich wad zaliczamy mniejszą prędkość maksymalną i większą masę, jednak w terenie nie są to kluczowe aspekty. Opony bezdętkowe również stosowane są w motocyklach offroad'owych, jednak spotykamy je rzadziej.

Bieżnik opon typu offroad

Opony terenowe posiadają niezwykle zróżnicowany bieżnik. Zależnie od terenu, w który się udajemy, a także typu motocykla, możemy obserwować różny sposób jego realizacji, a także różny współczynnik powierzchni rowków do reszty opony.

Im trudniejszy i bardziej wymagający teren, tym kostka w oponie powinna być większa. Naturalnie służy ona lepszej przyczepności opony na różnorodnym gruncie. Niemniej, kostka bardzo szybko zużywa się podczas jazdy z dużymi prędkościami oraz jazdy po asfalcie.

Jeżeli preferujemy jazdę mieszaną: miejsko-terenową, lepszym rozwiązaniem jest zakup opon o minimalnej kostce lub z bieżnikiem typu jodełka. Taki bieżnik zapewni większą żywotność oponie, jednak nie będzie nadawał się do ciężkiego terenu.

Profil opon typu offroad

Opony offroad'owe mogą posiadać różne profile. Głównie – w przypadku opon do mniej ekstremalnych warunków spotkamy się ze spłaszczoną konstrukcją. Taka forma zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu i uszkodzeniu opony. Niemniej, do cięższych warunków wykorzystuje się opony o konstrukcji eliptycznej, która poprawia przyczepność podczas zakrętów.

Jak czytać oznaczenie opon?

Każda opona posiada na bocznym profilu przetłoczenia informujące o wszelkich jej parametrach oraz przeznaczeniu. Poniżej prezentujemy informacje, jakie powinny znaleźć się na każdej oponie.

  • Strzałka, która informuje o kierunku obrotu opony
  • Znamionowa szerokość opony [mm]
  • Profil opony – profil określa stosunek szerokości do wysokości opony. Może być wyrażany procentowo lub liczbowo (w calach)
  • Nazwa linii produktu
  • Maksymalna ładowność przy zalecanym ciśnieniu (kg przy PSI)
  • Kod konstrukcji opony: R- radialna, B- diagonalna z opasaniem, - - diagonalna. Opony terenowe to zwykle opony diagonalne z opasaniem lub zwykłe diagonalne
  • Indeks prędkości – każdy symbol odpowiada górnemu limitowi osiąganych prędkości. Opony terenowe oznaczane są zwykle symbolami od T do M
  • Indeks nośności – informuje o maksymalnym obciążeniu opony
  • Rozmiar felgi, do której pasuje opona
  • Oznaczenia homologacyjne
  • Typ opony – bezdętkowa (TL) lub dętkowa (TT)
  • DOT – data produkcji
Zatem przykładowe oznaczenie: 80/100-21 TT 51M należy czytać następująco:
  • 80 – szerokość opony [mm]
  • 100 – profil opony (wysokość)
  • 21 – średnica felgi [cal]
  • 51 – nośność 212 kg
  • M – indeks prędkości do 130 km/h
  • TT – konstrukcja dętkowa (tubetype)

Podział opon terenowych

Opony offroad'owe możemy podzielić na opony: uniwersalne, enduro oraz trial. Od przeznaczenia zależna jest cała gama parametrów opon terenowych. Poniżej pokrótce charakteryzujemy każdą z kategorii.

Opony uniwersalne

Znajdują się tu opony terenowe, które poradzą sobie w większości warunkach. Są to opony dętkowe o standardowych parametrach. Można montować je w większości motocykli terenowych i oldtimerach. Przeznaczone do jazdy w lżejszym terenie i w cyklu mieszanym: asfalt-teren.

Opony Cross/Enduro

Opony przeznaczone do jazdy w najcięższych warunkach (Cross). Możemy podzielić je ze względu na rodzaj podłoża, np.: podłoże twarde (skały), średnio-twarde (szuter), średnio-miękkie (polne drogi) i miękkie (piach, błoto). Zatem wybierając opony Cross/Enduro powinieneś najpierw zweryfikować, na jakim terenie najczęściej jeździsz.

Opony Enduro możemy podzielić na: Enduro street, Enduro on/off Road i Enduro competition. Opony Enduro street przeznaczone są do jazdy mniej więcej w 80% na drogach i 20% na bezdrożach. Doskonale nadają się do wykorzystywania motocykla do poruszania się po asfalcie z okazyjnym wyruszaniem w lekki teren.

Opony Enduro on/off Road przeznaczone są do jazdy w 50% na asfalcie i 50% w terenie. Natomiast kategoria Enduro competition to opony przeznaczone dla zawodowców, którzy jeżdżą w wyścigach organizowanych przez FIM.

Opony Trial

Opony przeznaczone do motocykli typu Trial, jednak z powodzeniem mogą być montowane także na motocyklach Cross i Enduro. Opony trialowe posiadają gęstą i mniejszą kostkę od typowych opon terenowych. Opony typu Trial dzięki maksymalnej powierzchni styku opony z podłożem, zapewniają maksymalną przyczepność, niezależnie od warunków, nawierzchni i jej zawilgocenia. Niestety opony te bardzo szybko się zużywają.