check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Opony skuterowe

Producent

Szerokość opony

Profil opony

Średnica

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 1866
Opona Vee Rubber VRM094

111,45 zł

Opona Vee Rubber VRM094

stars    (10)
Opona Awina 3.00-12 F870 4PR TT
Opona Awina F952 TL 52N 3.50-10 cali
Opona + dętka Awina 3.00-12 F870 4PR TT - 85837
Opona Awina F955 52N TL 10X3.50

101,20 zł

Opona Awina F955 52N TL 10X3.50

stars    (12)
Opona Awina F914 52N 4PR TT 10 x 3.50
Opona Awina 3.50-10 52N F924 4PR TL
Opona Awina 120/70-12 62N F927 6PR TL
Opona szosowa P27 6PR TT - 126377
Opona skuterowa 110/70-12 P148 4PR TL - 126372
Opona 130/70-12 F927 TL Awina - 83177
Opona Awina F952 6PR TL 120/70-12
Opona + dętka 10x3.50 - 77088

99,00 zł

Opona + dętka 10x3.50 - 77088

stars    (5)
Opona Heidenau K38 12x3.00 oryginał
Opona Awina F952 6PR TL 130/70-12
Opona Awina 120/70-12 46N F930F TL
Opona Vee Rubber VRM220 3.00-12 47J TT
Opona Awina 130/70-12 62N F930R TL
Opona skuterowa 3.00-10 P124 4PR TT - 126371
Opona Awina 120/90-10 62N F927 6PR TL
Opona Awina F952 6PR TL 130/60-13
Opona + dętka 12 X 3.00 Vee Rubber 220 47J - 85833
Opona 10x3.00 bezdętkowa - 76545
Opona bezdętkowa 10x3.50 F806

110,03 zł

Opona bezdętkowa 10x3.50 F806

stars    (2)
Opona skuterowa Eurogrip Bee Connect 120/70-12 51S TL
Opona Awina F952 TL 52N 120/90-10 cali
Opona Vee Rubber VRM054
Opona Awina 110/70-12 46N F930F TL
 - 126173

99,00 zł

- 126173

stars    (2)

Przeglądaj według producenta

Artykuły z bloga

Opony do skuterów to ogumienie przygotowane do jazdy skuterem po różnych drogach

Opony do skuterów to gama ogumienia przygotowana specjalnie pod typ niewielkich, głównie miejskich jednośladów. Opony do skuterów zapewniają utrzymanie osiągów i właściwości jezdnych pojazdu, a także żywotność samego ogumienia w typowych warunkach jazdy skuterem. Opony do skutera można spotkać wersjach na drogi utwardzone i teren, do jazdy torowej, a nawet do poruszania się w zimie. Tak, jak typowe opony motocyklowe, opony do skuterów różnią się kształtem bieżnika i zastosowanym materiałem, a ich wykorzystanie w nieodpowiednich warunkach grozi ich przyśpieszonym zużyciem i zmniejszonym bezpieczeństwem jazdy.

Opony do skutera dzielone przede wszystkim na uniwersalne i sportowe

Opony do skuterów można podzielić głównie na dwie kategorie. Uniwersalna opona do skutera są przeznaczone do wykorzystanie w różnych warunkach spotykanych na drodze. Często są to opony do skutera przygotowane pod określone cechy terenu lub pogody, jednak wykorzystanie ich w nieco innych warunkach nie grozi ich szybkim zużyciem i utratą właściwości jezdnych. Znacznie bardziej sprecyzowane są sportowe opony do skutera. Są one związane z agresywną jazdą po suchym lub mokrym asfalcie, a ich mieszanka i bieżnik przewidują bardzo konkretne użytkowanie w ściśle określonych warunkach.

Uniwersalne opony do skutera do jazdy nie tylko w słoneczny dzień w mieście

Jazda skuterem najczęściej wiążę się z poruszaniem się w dzień w ruchu miejskim. Standardowa szosowa opona do skutera jest więc przygotowana przede wszystkim do jazdy po asfalcie i odprowadzenia średniej ilości wody spod koła. Nie oznacza to jednak, że przy innych warunkach, zupełnie straci ona swoje właściwości. Bieżnik i mieszanka szosowej, uniwersalnej opony do skutera poradzi sobie także z gorszymi warunkami atmosferycznymi i zapewni komfort i bezpieczeństwo jazdy na drodze o gorszych parametrach.

Uniwersalne opony do skuterów przygotowane także do jazdy w terenie

Jeśli jednak zjeżdżamy z drogi częściej, lepiej wyposażyć się tu w uniwersalne opony do skuterów przygotowane do jazdy w terenie. Taka opona do skutera może zaskoczyć warunkami terenowymi, w jakich można ją wykorzystać. Podobnie, jak opony enduro cross, terenowe opony do skutera są twardsze i posiadają wyraźne, szerzej rozstawione kostki bieżnika. Wszystko to skutkuje żywotnością i przyczepnością na miękkim i wyboistym podłożu. Na drodze asfaltowej, taka opona do skutera będzie gorsza od opony szosowej, ale jej zachowawcza, uniwersalna konstrukcja nie zagrozi szybkim zużyciem czy brakiem przyczepności.

Uniwersalne opony do skutera także w wersji retro

Opony do skuterów o terenowym zacięciu mogą posiadać prosty bieżnik kojarzony z jednośladami historycznymi. Z tego powodu, to głównie tu znajdziemy opony do skutera retro. Dzięki bieżnikowi i innym cechom wizualnym takiej opony skuter retro lub historyczny będzie jeszcze lepiej nawiązywał do przeszłości. Jednocześnie, konstrukcja i materiały opony do skutera retro zapewnią właściwości jezdne niewiele ustępujące ogumieniu o nowoczesnym wyglądzie.

Uniwersalne opony zimowe do skutera pozwalają na jazdę także przy niskich temperaturach

Jeszcze jedną kategorią opon uniwersalnych są te do jazdy w zimie. Opony zimowe do skutera cechuje miękka, odporna na niskie temperatury mieszanka oraz bieżnik skutecznie odprowadzający śnieg. W tym celu opony zimowe do skutera mają w bieżniku lamele, czyli liczne, podłużne i poprzeczne wcięcia. Wykorzystując uniwersalne opony zimowe skuter można używać na drogach publicznych także w warunkach nie do pokonania przez typowe opony do skuterów.

Opony zimowe do skutera mają swoje ograniczenia

Odpowiednio stosując opony zimowe skuter można wykorzystywać przez cały rok. Zalecenia są tu znane z innych typów pojazdów. Opony zimowe do skutera są przeznaczone do jazdy przy niskich temperaturach, przez co przy średniej dobowej temperaturze około 7 stopni Celsjusza należy zmienić je na standardowe opony do skutera. Przez niezmienione opony zimowe skuter może okazać się dużo niebezpieczniejszy dla użytkownika, niż samochód. Wyraźnie szybsze zużycie opony do skutera i gorsze właściwości jezdne pojazdu będą tu zresztą bardziej odczuwalne. Warto też pamiętać, że na polskich drogach zabronione jest zimowe ogumienie z kolcami lub łańcuchami.

Opony do skutera z dętką bezpieczniejsze, ale też gorsze dla osiągów

Uniwersalne opony do skuterów są niekiedy wyposażone w dętkę. Tak, jak w motocyklach, jest to spotykane głównie tam, gdzie opony do skutera są przeznaczony na gorsze drogi i bezdroża. Takie opony do skutera lepiej amortyzują pokonywanie nierówności i pozwolą na dalszą jazdę mimo uszkodzenia opony czy felgi. Z drugiej strony, opona z dętką jest dużo cięższa, co wyraźnie wpływa na osiągi skutera. Z tego powodu, szosowe opony do skutera są najczęściej bezdętkowe.

Sportowe opony do skuterów do ostrzejszej jazdy i na tor

Drugą dużą grupę stanowią sportowe opony do skuterów. Ich określenie mówi wszystko o ich właściwościach i ograniczeniach. Sportowa opona do skutera jest często oparta na technologiach stosowanych w sportowych oponach do dużych motocykli. Nic więc dziwnego, że znajdziemy tu produkty marek Pirelli, Michelin czy Dunlop wprost nawiązujące do wyścigów motocyklowych. Sportowe opony do skuterów doskonale sprawdzą się jako ogumienie do agresywnej jazdy po suchym i mokrym asfalcie. Z drugiej strony, są one zupełnie nieprzystosowane do jazdy po gorszych drogach i bezdrożach.

Właściwości sportowej opony do skuterów wykorzystywane w największych jednośladach

Jako sportowe opony do skutera, dość często znajdziemy też opony przeznaczone do największych, a przez to najmocniejszych i najcięższych skuterów. Wykorzystując przygotowane do dużych prędkości opony skuter maxi będzie najlepiej zachowywał się w szybkich zakrętach i na długich prostych. Sportowe opony do skutera maxi warto więc nabyć, jeśli w planach mamy poruszanie się dużym skuterem na trasie asfaltowej i nie zamierzamy, nawet okazyjnie, zjeżdżać w teren.

Wyczynowe opony do skutera wyłącznie na tor

Może się wydawać, że wyczynowe skutery nie będą tak bardzo odstępowały osiągami od tych drogowych, więc wyczynowe opony do skutera można wykorzystać na drogach publicznych. Trzeba jednak pamiętać, z czym wiąże się jazda na torze. Opony do skutera uzyskują tam właściwości przy ciągłej, agresywnej jeździe i są odpowiednio magazynowane. Bez tego, mogą one okazać się gorsze nawet od typowych opon szosowych. Na drogach należy więc używać opony do skutera tylko z homologacją drogową i tylko dostosowane do danych warunków.

Sportowe opony do skuterów na suchą i mokrą powierzchnię

Warunki są tu ważne, gdyż to od nich zależy bieżnik w najbardziej usportowionych oponach. Opony na deszcz doskonale odprowadzą wodę przy wyższej prędkości, ale na suchym asfalcie szybko ulegną zużyciu i uszkodzeniu. Te na suchy asfalt dadzą bardzo słabą przyczepność w deszczowe dni. W przypadku częstej jazdy w różnych warunkach, lepiej jest więc wybrać opony do skutera o bardziej uniwersalnym bieżniku, które nie stracą dobrej przyczepności i nie zużyją się mimo zmiany pogody.

Czym jeszcze różnią się poszczególne opony do skutera?

Jeszcze jedną cechą różniącą poszczególne opony do skutera jest ułożenie włókien. W większości opony do skuterów są oponami diagonalnymi, czyli krzyżowymi z kilkoma warstwami osnowy. Tak ułożone nici osnowy zapewniają oponie dużą wytrzymałość, ale i sztywność, co przekłada się na gorsze właściwości jezdne. Opony do skutera radialne, czyli promieniowe są spotykane dużo rzadziej. Wykorzystuje się je głównie tam, gdzie ważna jest trakcja. Pomaga w tym ułożenie włókien prostopadłe do płaszczyzny symetrii opony.

Jak odczytać typ opony do skutera?

Oznaczenie opony do skutera można podzielić na dwie części. Pierwszą z nich jest rozmiar. Opona do skutera może być oznaczona jako 10x3.50 lub 3.50-10. W obu przypadkach oznacza to 10 cali średnicy felgi i 3,5 cala szerokości opony. Popularne jest też oznaczenie typu 120/70-12, gdzie opisana jest szerokość opony (120mm), jej wysokość (70mm) oraz felga (12 cali). Warto zwrócić też uwagę na owy myślnik. Ten minus lub literka „B” oznacza oponę diagonalną, a literka „R” oponę radialną.

Oznaczenie właściwości opony do skuterów informuje o maksymalnej prędkości i masie

Oznaczenie TL55J określa natomiast typ i ograniczenia opony. TT i TL to odpowiednio TubeType i TubeLess, czyli z dętką lub bezdętkowe. 55 to indeks nośności, odnosi się do maksymalnej nośności, która jest przypisana danej liczbie. W tym przypadku 55 wynosi ona 218 kg. Podobnie „J” to indeks prędkości, czyli oznaczenie maksymalnej prędkości dla bezpieczeństwa opony. Tu oznacza to 100 km/h, choć można tu spotkać także literki „L” (120 km/h), „P” (150 km/h), a nawet „H” (210 km/h) i inne.

Nowe opony do skutera trzeba dotrzeć

Nowe opony do skuterów mają na sobie warstwy substancji wykorzystywanych do ich produkcji. Te warstwy ścierają się dość szybko, jednak początkowo pogarszają właściwości jezdne skutera. Z czoła opony do skutera warstwa zniknie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Na dotarcie boków, potrzeba będzie jeszcze kolejnych kilkuset, dlatego na początku lepiej ograniczyć się z wykorzystywaniem pełni mocy jednośladu.

Uniwersalne i sportowe opony do skutera w wielu odmianach w Gmoto.pl

U nas znajdziesz opony do skuterów w wielu rozmiarach i rozmaitej budowie. Oferujemy uniwersalne opony o zastosowaniu szosowym i terenowym oraz opony sportowe homologowane do wykorzystania na drodze i do wyczynowej jazdy czysto torowej. Cechy i parametry danej opony znajdziesz klikając na produkt.