Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
65,87 zł
Przewód Scottoiler z dyszą 3 m
22,90 zł
Dysze do Scottoilera - SA-0075BL
1 837,65 zł
System smarujący łańcuch Scottoiler eSystem 3.1 standardowy uniwersalny - SO-9005
35,01 zł
Konektor Scottoiler M5 - RM-150125BL
35,98 zł
Konektor Scottoiler M6 - RM-150135BL
22,35 zł
Bezpiecznik mini 1A - RM-240150
Przeglądaj według producenta
Artykuły z bloga
Systemy smarowania łańcucha nie tylko dla samej automatyzacji
Automatyczny system smarowania łańcucha zwana potocznie oliwiarką to urządzenie umożliwiające ciągłe smarowanie łańcucha w trakcie jazdy. Montowane w odpowiednim miejscu przy łańcuchu systemy pozwalają zautomatyzować smarowanie łańcuchów i ich podstawową konserwację, wydłużając żywotność całego układu nawet o kilkadziesiąt procent, a przede wszystkim chroniąc przed przedwczesnym zużyciem.
Skąd wziął się system automatycznego smarowania łańcucha
Smarowanie łańcucha to jedna z podstawowych czynności wymagana w przypadku konserwacji poszczególnych elementów motocykla. Choć nie jest to czynność głęboko praco- i czasochłonna, częstość uzupełniania środka smarnego (sugerowana po przejechaniu co najwyżej każdych 500 km) skłoniła producentów związanych z motocyklami, by opracować automatyczne smarowanie punktowe łańcucha.
Efektem tych prac stało się automatyczne smarowanie łańcuchów motocyklowych. Instalowany w odpowiednim miejscu przy układzie napędowym jednośladu, system smarowania punktowego rolek samoczynnie wprowadzają środek smarny na łańcuch podczas jazdy, uwalniając motocyklistę od smarowania ręcznego i wymagając jedynie uzupełnianie zawartości specjalnego zbiornika oleju.
Jak działa typowe, automatyczne smarowanie łańcucha?
Aby zapewnić precyzyjne dozowanie środka smarnego na powierzchnię łańcucha, a szczególnie miejsce łączenia płytek czy pomiędzy łańcuchem i kołem zębatym, czyli tam, gdzie zachodzi tarcie, mechanizm wykorzystuje smarowanie powierzchniowe ogniw łańcucha. Środek smarny podawany jest nieruchomą dyszą.
Niektóre układy stosują smarowanie mieszaniną olejowo powietrzną, w którym dawki oleju dozowane są przy wykorzystaniu dyszy mieszającej. Olej doprowadzany jest tu przewodem ciśnieniowym, a jednocześnie wpompowywane jest powietrze. Tak powstała mieszanka powietrza i środka smarnego jest bezpośrednio natryskiwana na ruchomy łańcuch.
System smarowania łańcucha w motocyklu z zaletami, ale i wymaganiami
Plusem systemu smarowania łańcuchów jest regularne dozowanie środka smarnego na powierzchnię łańcucha. Takie smarowanie łańcucha nie tylko chroni układ przed przedwczesnym zużyciem, ale przedłuża żywotność jego i połączonych z nim elementów. Różni producenci twierdzą, że typowe, automatyczne smarowanie łańcuchów przedłuży życie układu o kilkadziesiąt, a nawet kilkuset procent. Przy okazji, możliwa jest tu też minimalizacja zużycia środka smarnego.
Główną wadą systemu smarowania ogniw łańcucha jest cena. Zakup dobrego systemu smarowania łańcuchów opłaca się tym użytkownikom, którzy zamierzają jeździć na motocyklu przez dłuższy czas. System smarowania łańcuchów należy dobrać do konkretnego modelu motocykla i regularnie sprawdzać, czy nie doszło do poluzowania jego elementów. Luz systemu utrudni sprawne smarowanie łańcuchów.
W przypadku prostszych systemów smarowania, wadą może być zmiana dozowania środka smarnego pod wpływem zmiany temperatury. W trakcie dnia, ta może wzrosnąć nawet o 20 do 25 stopni Celsjusza, co poważnie utrudni precyzyjne dozowanie smaru i może przyczynić się nawet do szybszego zużycia elementów.
System smarowania łańcucha w motocyklu w Gmoto.pl
U nas znajdziesz systemy smarowania łańcucha marki Scottoiler, będącej pionierem w produkcji automatycznych układów smarowania łańcuchów. Oferujemy automatyczne smarowanie łańcuchów do wielu popularnych motocykli wyposażonych w łańcuch napędowych, u których takie smarowanie łańcuchów wyraźnie przedłuży żywot układu. Cechy i parametry mechanizmu znajdziesz klikając na produkt.