check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Smary i oleje do łańcuchów motocyklowych

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 149
Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego Motul szosowy -15%

89,25 zł

105,00 zł

Najniższa cena: 115,00 zł

Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego Motul szosowy

stars    (48)
Smar do łańcucha w sprayu Mannol 200ml - 7901
Smar do łańcucha Motul C3 Off Road Chain Lube 400ml - 102982 -15%

55,25 zł

65,00 zł

Najniższa cena: 65,00 zł

Smar do łańcucha Motul C3 Off Road Chain Lube 400ml - 102982

stars    (7)
Smar do łańcucha K2 off-Road 500 ml - W140
Smar do łańcucha K2 off-Road 250 ml - W139
Smar do łańcucha w sprayu Valvoline 500ml
Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego Mannol
Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego Motul offroadowy -15%

101,15 zł

119,00 zł

Najniższa cena: 129,00 zł

Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego Motul offroadowy

stars    (10)
Syntetyczny smar do łańcucha JMC 300ml spray
Spray do mycia łańcuchów JMC Kettenreiniger 300ml
Zestaw do konserwacji łańcucha Motul C1 C2+ -15%

80,75 zł

95,00 zł

Najniższa cena: 95,00 zł

Zestaw do konserwacji łańcucha Motul C1 C2+

stars    (4)
Zestaw do konserwacji łańcucha Motul C1 C2 + szczotka -15%

135,15 zł

159,00 zł

Najniższa cena: 159,00 zł

Zestaw do konserwacji łańcucha Motul C1 C2 + szczotka

stars    (3)
Zestaw do czyszczenia łańcucha Motul C1 + szczotka -15%

42,50 zł

50,00 zł

Najniższa cena: 62,00 zł

Zestaw do czyszczenia łańcucha Motul C1 + szczotka

Smar do łańcucha Motul C4 Chain Lube Factory Line 400ml - 102983 -15%

66,65 zł

78,41 zł

Najniższa cena: 78,41 zł

Smar do łańcucha Motul C4 Chain Lube Factory Line 400ml - 102983

stars    (2)
Smar do łańcucha w sprayu Motul C2 Chain Lube Road 400ml - MU102981 -15%

62,91 zł

74,01 zł

Najniższa cena: 74,01 zł

Smar do łańcucha w sprayu Motul C2 Chain Lube Road 400ml - MU102981

Smar do łańcucha Motul C3 Off Road Chain Lube 100 ml - 106346 -15%

31,55 zł

37,12 zł

Najniższa cena: 37,12 zł

Smar do łańcucha Motul C3 Off Road Chain Lube 100 ml - 106346

stars    (7)
Pasta do smarowania łańcucha Motul C5 Chain Paste 150ml - 106513 -15%

33,74 zł

39,70 zł

Najniższa cena: 39,70 zł

Pasta do smarowania łańcucha Motul C5 Chain Paste 150ml - 106513

Zestaw do konserwacji łańcucha JMC
Smar do łańcucha w sprayu DID Chain Lube Road 300ml -20%

63,20 zł

79,00 zł

Najniższa cena: 79,00 zł

Smar do łańcucha w sprayu DID Chain Lube Road 300ml

Zestaw do konserwacji łańcucha napędowego JMC

Przeglądaj według producenta

Smary i oleje do łańcuchów motocyklowych do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Smar do łańcucha niezbędny dla żywotności układu przeniesienia napędu

Smar do łańcucha to substancja wykorzystywana do utrzymania łańcucha w dobrym stanie. Smar do łańcuchów wyraźnie zwiększa żywotność łańcucha i chroni go przed czynnikami zewnętrznymi. Brak lub zła jakość smaru przyśpieszy zużycie łańcucha i narazi na uszkodzenie cały układ przeniesienia napędu motocykla.

Rola, jaką odgrywa smar do łańcucha motocyklowego w układzie

Łańcuch napędowy to popularny sposób na przeniesienie napędu motocykla ze skrzyni biegów na tylne koło. Jego prostota, trwałość i niska masa pozwala wykorzystać go w różnych układach, w tym sportowych. Wadą łańcucha jest duża ilość elementów ruchomych względem siebie. Konieczny jest tu więc specjalny smar do łańcuchów. Smar do łańcucha zmniejszy tarcie między elementami, a w konsekwencji wydłuży żywotność łańcucha, zmniejszy temperaturę jego pracy i generowany hałas.

Smar do łańcuchów wymagany szczególnie w nowszych typach łańcuchów

Choć konstrukcja łańcucha jest prosta, nie oznacza to, że przez lata nie uległa modyfikacjom. Dzięki nowym metodom projektowania i wytwarzania, nowoczesne łańcuchy napędowe są lżejsze, bardziej wytrzymałe i odporne na tarcia oraz lepiej rozkładają naprężenia. Te właściwości uzyskamy jednak tylko, jeśli zastosujemy odpowiedni smar do łańcucha motocyklowego.

Rozwój łańcucha wpłynął także na to, jak rozprowadzany jest smar do łańcucha

Zmiany w konstrukcji łańcucha sprawiły też, że smar do łańcucha jest łatwiej rozprowadzany i dłużej pozostaje na trzpieniach. Niemałą rolę odegrały tu uszczelnienia. Uszczelki o-ring, x-ring i ich rozwinięcia pozwoliły zatrzymać smar do łańcuchów w miejscu, w którym będzie on szczególnie potrzebny w trakcie wytężonej pracy przeniesienia napędu. Z drugiej strony, uszczelnienie utrudniło dopływ smaru do tego miejsca. Jeszcze ważniejsze stało się więc okresowe uzupełnianie smaru.

Smar do łańcucha motocyklowego to złożony preparat o różnych właściwościach

W końcu, rozwojowi uległ sam smar do łańcuchów. Obok coraz skuteczniejszego środka smarnego, pojawiły się w nim substancje pomagające wprowadzić smar do łańcucha i uodpornić go na brud i inne czynniki związane z danym typem motocykla. W przypadku uszczelnień, szczególnie ważne są specjalne rozpuszczalniki. Smar w początkowej formie jest aplikowany jako olej do łańcucha motocyklowego i przenika przez uszczelnienie, a ostateczną postać smaru przyjmuje po odparowaniu rozpuszczalnika.

Pod jaką postacią znajdziemy olej do łańcucha w sprayu?

Smar jest obecnie sprzedawany najczęściej jako olej do łańcucha motocyklowego w sprayu. Takie rodzaje smarów ułatwiają równomierne, sprawne nanoszenie go na ogniwa łańcucha. Jest on dostępny jako tradycyjny smar mokry lub smar suchy. Różnica tkwi tu w formie, w jakiej smar do łańcuchów utrzymuje się już na ogniwach.

Mokry smar do łańcuchów skuteczny, ale łatwo tu o rozmaite zabrudzenia

Jako specyficzny olej do łańcucha motocyklowego, mokry smar zapewnia bardzo dobre wnikanie w strukturę łańcucha i smarowanie nawet mocno ukrytych elementów. Z tego względu, jeszcze do niedawna taki smar do łańcucha motocyklowego zdecydowanie górował nad smarem suchym. Olej do łańcuchów nie jest jednak wolny od wad. Przygotowane do łańcucha oleje łatwo wychwytują i wciągają brud z zewnątrz. Problematyczne jest też jego osiadanie na innych elementach motocykla. O ile smar na feldze czy ubraniu uprzykrza życie użytkownika motocykla, to już jego obecność na oponie czy wahaczu może wpłynąć na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Suchy smar do łańcucha praktyczny, ale może przyśpieszyć zużycie niektórych elementów

Ze względu na wady smaru mokrego, wielu użytkowników motocykli wybiera suchy smar do łańcucha. Jako olej do łańcuchów, taki smar jest obecny tylko podczas aplikacji. Po odparowaniu rozpuszczalnika, przyjmuje on formę warstwy ochronnej łańcucha. Początkowo, suchy smar do łańcuchów przegrywał skutecznością ze smarami mokrymi. Przez lata uległo to jednak sporej zmianie i dziś są to konkurencyjne produkty. Wadą suchych smarów są substancje, które mogą być szkodliwe dla układów obecnych blisko łańcucha. Ich osadzenie na czujnikach czy na, coraz częściej spotykanym, układzie ABS grozi zaburzeniem pracy układu związanego z czujnikiem.

Smar do łańcucha należy dobrać do typu motocykla

Ważną kwestią jest też to, gdzie i jakim motocyklem jeździmy. Standardowy smar do łańcuchów zapewni sprawność i ochronę łańcucha podczas jazdy po drogach utwardzonych nawet przy gorszej pogodzie. W motocyklach sportowych warto postawić na smar do łańcucha bardziej odporny na wysokie temperatury, duże prędkości i ich zmiany. Zwykle są to smary najsilniej przylegające do łańcuchów. Są one też wyraźnie widoczne, by jasno stwierdzić, czy smar należy uzupełnić. W przypadku motocykli terenowych smar do łańcucha motocyklowego musi skutecznie czyścić i chronić łańcuch przed brudem, piaskiem czy pyłem. Dobór jest tu ważny także dlatego, że dla łatwiejszego usuwania nieczystości, łańcuchy nie są wyposażone w uszczelnienia i nie gromadzą smaru.

Jak poprawnie nanieść smar do łańcucha motocyklowego na ogniwa?

Bez względu na typ, kluczowe pozostaje poprawne nanoszenie smaru na łańcuch. Należy to robić już po 300 do 500 przejechanych kilometrach i po każdym deszczu. Łańcuch i związane z nim zębatki przednie i tylne wpierw należy umyć specjalnym preparatem. Benzyna czy agresywny, uniwersalny środek do czyszczenia może uszkodzić uszczelnienia i inne elementy łańcucha. Warto też zabezpieczyć oponę czy felgę. Smarować należy każde ogniwo, przede wszystkim jego wewnętrzną część, by smar dobrze osiadł na tulejce. Szczególnie w przypadku smarów suchych, po naniesieniu należy odczekać co najmniej 30 minut, by smar do łańcucha przyjął ostateczną formę.

Czy automatyczne dozowniki zastąpią typowy smar do łańcucha

W kwestii smarowania łańcucha, na rynku można spotkać urządzenia stworzone przez markę Scottoiler, czyli automatyczne dozowniki. Te urządzenia zdejmują obowiązek smarowania łańcucha z użytkownika motocykla i same smarują łańcuch podczas jazdy. Z jednej strony, zwiększa to trwałość układu nawet o 50 procent. Z drugiej, olej przekładniowy używany tu jako olej do łańcuchów nie jest najlepszym środkiem do smarowania łańcucha. Jego cechy grożą też zabrudzeniem łańcucha i innych elementów, i to jeszcze większym, niż w przypadku smarów mokrych

Mokry i suchy smar do łańcucha motocyklowego cenionych producentów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz wysokiej jakości smar do łańcucha wytwarzany przez cenionych producentów substancji smarnych. Oferujemy smary mokre i suche smary w różnych dozownikach i do różnych typów motocykli, a także środki do czyszczenia i konserwacji łańcucha. Cechy i parametry smaru znajdziesz klikając na produkt.