Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Wystąpił problem, prosimy spróbować ponownie za chwilę.
Wahacze motocyklowe do Najpopularniejszych motocykli
Artykuły z bloga
Wahacze motocyklowe wciąż podstawą zawieszenia tylnego koła
Wahacze motocyklowe wciąż podstawą zawieszenia tylnego koła
Wahacze motocyklowe to podstawowe elementy najpopularniejszego tylnego zawieszenia motocykla. Wahacz motocyklowy stanowi podstawę dla montażu tylnego koła, zapewnia jego odpowiednią pozycję względem ramy oraz kierunek ruchu obrotowego i w pionie podczas pokonywania nierówności czy zmian prędkości. Uszkodzony wahacz w motocyklu lub związane z nim elementy mogą nie tylko utrudnić prawidłową pracę koła, ale i całkowicie uniemożliwić dalszą jazdę.
Dlaczego wahacz motocyklowy to wciąż popularne rozwiązanie dla tylnego zawieszenia?
Choć w niektórych motocyklach możemy spotkać alternatywne rozwiązania dla tylnego zawieszenia, wciąż ogromna większość stosuje rozmaite wersje układu wykorzystującego wahacz tylny. Powodem tego jest prostota konstrukcji i produkcji, zarówno w przypadku samego wahacza, jak i elementów z nim współpracujących i montażu całego układu. Z drugiej strony, nawet w przypadku wahaczy tylnych doszło do sporych modyfikacji i rozwinięć. Przykładem jest typ tylnego zawieszenia z wahaczem jednoramiennym, gdzie wszystkie układy związane z tylnym kołem zostają zamocowane po jednej stronie koła.
Nawet konstrukcje dwuramienne mogą jednak znacząco się od siebie różnić, przez co wahacze motocyklowe tylnego koła przyjmują obecnie najróżniejsze formy. W każdym przypadku, wahacz tylny wymaga jednak poprawnego zamocowania oraz wykorzystania elementów umożliwiających swobodny, a przy tym dokładnie ukierunkowany ruch koła i względem ramy. Dokładnie dobrane tulejki, łożyska oraz związane z nimi płyny i uszczelnienia zapewniają swobodę ruchu wahacza i zmniejszają ryzyko jego uszkodzenia.
Wahacz motocyklowy narażony na uszkodzenia mniej, niż elementy z nim związane
Ze względu na konstrukcję i funkcje, najbardziej narażone na uszkodzenia podczas typowej jazdy są właśnie elementy montażowe i zabezpieczenia wahacza. Sam wahacz motocyklowy, mimo funkcji i narażenia na duże siły, jest elementem zużywającym się powoli. Z drugiej strony, w razie uszkodzenia, szczególnie odkształcenia, wahacz w motocyklu niemal zawsze wymaga wymiany. Próba naprawy i przywrócenia wahaczowi pierwotnego kształtu zwykle pozostawia drobne różnice w konstrukcji. Wahacz w motocyklu traci też pierwotną sztywność i odporność na uszkodzenia, przez co cały układ jest znacznie bardziej podatny na kolejne uszkodzenia.
Wahacze motocyklowe tylnego koła w wielu odmianach w Gmoto.pl
U nas znajdziesz wahacze motocyklowe i elementy z nimi związane do wielu modeli motocykli. Oferujemy zarówno kompletne wahacze przygotowane do montażu w motocyklu, jak i komplety naprawcze wahaczy i ich przegubów oraz pojedyncze elementy podlegające najszybszemu zużyciu. Cechy i parametry elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.