check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Cagiva

Charakterystyka marki

Cagiva, jest marką motocyklową, która z powodzeniem zasługuje na miano wyjątkowej. Powstała ona w 1950 roku z inicjatywy Włocha o personaliach Giovanni Castiglioni. Początkowo, w zakres obowiązków firmy wchodziła wyłącznie produkcja najróżniejszego typu plastikowych komponentów przeznaczonych do maszyn jednośladowych. Komponenty te, były z reguły metalowe i drobne. Nazwa firmy, stanowi wariację inicjałów założyciela oraz nazwy miejsca, gdzie firma została założona, czyli Varese. Produkowanie zaledwie elementów o przeznaczeniu motocyklowym nie spełniało jednakże oczekiwań samego Giovanni Castiglioni i ostatecznie, zdecydował się on na poszerzenie działalności o tworzenie nie tylko komponentów, ale i maszyn w całości. Jako oficjalny rok, w którym firma Cagiva zanotowała wielki rozwój i zmieniła swój własny tor prowadzonej dotychczas działalności uznaje się 1978. Tym samym, niewielka dotąd marka motocyklowa, rozpoczęła nowy etap swojej aktywności na arenie świata motoryzacji.             Pierwsze modele motocykli, jakie powstały w warsztatach firmy Cagiva, kolorami karoserii współgrały z barwami logo firmy; stanowiły one efektowne połączenie czerwieni i srebra. Początkowo przedstawiono dwa motocykle, z których jeden był srebrny i zawierał czerwone elementy karoserii, a drugi, nosił barwę srebrną, analogicznie dysponując czerwonymi ozdobnikami. Maszyny, prowadzone były przez Gianfranco Bonera i Marco Lucchinelliego, którzy jako pierwsi, docenić mogli niebywały talent Giovanniego Castiglioni. Talent ten, przerodził się w legendę, jaka trwa po dziś dzień w świecie motoryzacji; obecnie, Cagiva znana jest przede wszystkim ze współpracy z takimi markami, jak Husqvarna oraz Ducati, które w pewnym momencie swojej aktywności na rynku motocyklowym, Cagiva przyjęło niejako pod swoje skrzydła. Również obecnie, Cagiva wykorzystuje silniki produkcji Husqvarny oraz Ducati, w procesie tworzenia własnych maszyn. Jako dynamicznie rozwijająca się firma motocyklowa, włoska Cagiva ukazała motoryzację z zupełnie innego punktu widzenia niż dotychczas - przemieniła ją w sztukę. 

C10

C10 Freccia to małolitrażowy motocykl sportowy produkowany przez włoski koncern Cagiva. Oznaczenie "C10" nawiązuje do wyczynowego bolidu z wyścigowego zespołu fabrycznego producenta, który w latach 1985-1986 startował w Mistrzostwach Świata klasy 500 i był dla śródziemnomorskiej firmy prawdziwym przełomem na płaszczyźnie postępu technicznego. Z dwusuwowej jednostki napędowej włoscy konstruktorzy wycisnęli wówczas aż 140 KM, co w świecie motocyklowym wzbudziło ogromne wyrazy uznania wymieszane z niedowierzaniem i zapisało Cagivę na kartach jednośladowej historii. To właśnie dlatego nawiązanie do historycznego egzemplarza miało szansę przynieść cywilnemu C10 dobre powodzenie na rynku. Jak się później okazało motocykl nie wzbudził wśród młodzieży aż tak dużego zainteresowania jak zakładano i utrzymał się na rynku jedynie przez trzy lata (1987-1990). Już sam wygląd motocykla wzbudzał mieszane uczucia, mimo że stylistyka nawiązywała do kultowego Ducati 750 Paso, które w tamtych latach cieszyło się dużą popularnością w segmencie sportowo-turystycznym. Rozległa owiewka wraz z niecodziennie głębokim błotnikiem okalającym ponad połowę przedniego koła tworzyły dość masywną bryłę, przez co wygląd Frecci był bardzo poważny i łatwo można było go przypisać do jednośladu o dużo większej pojemności skokowej. Obłe kształty połączone z krwistoczerwonym malowaniem karoserii i białymi elementami zawieszenia w dniu premiery nie zrobiły dużego wrażenia, choć dziś C10 w dobrym stanie jest bardzo pożądanym produktem na rynku wtórnym. Mechanika i osiągi nie wyróżniały C10 na tle konkurencji, aczkolwiek potrafiły dostarczyć niezapomnianych wrażeń. Jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 124 cm³ generował moc 31,5 KM i moment obrotowy 22 Nm, dzięki czemu motocykl zapewniał dynamiczne przyspieszenia i był wstanie osiągnąć prędkość powyżej 160 km/h. Duże zasługi miała w tym precyzyjna, sześciostopniowa (a w późniejszych modelach nawet siedmiostopniowa) skrzynia biegów, która pozwalała na bardzo szybką zmianę przełożeń. Reszta konstrukcji nie była dla rynku motocyklowego niczym odkrywczym, aczkolwiek najważniejsze podzespoły zostały wzięte z wysokich półek renomowanych producentów. Klasyczny widelec teleskopowy i tylne zawieszenie typu Mono-Shock pochodziły z firmy Marzocchi, układ hamulcowy z tarczami o średnicy ponad 240 mm oraz cztero- i dwutłoczkowe zaciski dostarczyła marka Brembo, zaś za zasilanie odpowiadał gaźnik z asortymentu Mikuni. Jak widać Włosi nie oszczędzali na komponentach przy produkcji sportowej "125-tki", co niestety przełożyło się na wysoką cenę nowej Cagivy i dla wielu zamknęło drogę do zasmakowania zaskakująco dynamicznych wrażeń na maszynie wykutej pośród alpejskich szczytów. Motocykliści z mniej zasobnym portfelem mieli czego żałować. Mocarna jednostka napędowa zamknięta w motocyklu o wadze niespełna 125 kilogramów potrafiła zadziwić niejednego doświadczonego jeźdźca. Oczywiście jak przystało na małolitrażowego dwusuwa z przełomu lat 80' i 90' (gdy liczyły się tylko osiągi, a o ochronie środowiska mało kto słyszał) C10 spalało niewyobrażalne ilości paliwa. Całe szczęście producent wyposażył Freccie w pojemny, 16 litrowy zbiornik paliwa, który nawet podczas nieokiełznanej jazdy zapewniał zasięg około 200 kilometrów. Cagiva C10 Freccia to dziś niezmiernie ciekawy motocykl, który dla współczesnego nastolatka (oczywiście w wersji zablokowanej do 15 KM) może okazać się wyjątkowym kompanem do stawiania pierwszych kroków na motocyklowej ścieżce. Zagwarantuje duże bezpieczeństwo jazdy i dobrą dynamikę, a przede wszystkim napoi historią lat gdy dwusuwowe "125-tki" mogły naubliżać niejednej maszynie klasy 500.

C10R

Cagiva C10R 125 Freccia to motocykl sportowy klasy 125, produkowany przez włoski koncern od 1988 roku. Dynamiczna linia nadwozia, silnik o dużej mocy i podwozie przygotowane na szybką jazdę to cechy, za które młodzi motocykliści pokochali ten model. Cagiva C10R 125 Freccia została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 124 ccm. Chłodzony cieczą silnik dwusuwowy posiada gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Dell’Orto (średnica gardzieli 28 mm), elektroniczny zapłon CDI, elektryczny rozrusznik i układ wydechowy z dyfuzorem. Serce C10R 125 Freccia generuje moc maksymalną 27 KM przy 10 500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 20 Nm przy 8250 obr./min, co zapewnia bardzo dynamiczne przyspieszenia i umożliwia jazdę z prędkością prawie 165 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Na pokładzie Cagivy C10R 125 Freccia znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności 16 litrów. Wysilony silnik dwusuwowy sprawia jednak, że wystarczy on jedynie na przejechanie 250 kilometrów na jednym tankowaniu. Cagiva C10R 125 Freccia posiada aluminiową ramę i dwustronny wahacz wleczony z lekkich stopów, na których osadzono wysokiej klasy zawieszenie firmy Marzocchi i skuteczny układ hamulcowy renomowanej marki Brembo. Z przodu zamontowano widelec teleskopowy typu Upside-down z systemem anti-dive i wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 260 mm z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu znajdziemy zawias monoshock i wentylowaną tarczę o średnicy 240 mm z zaciskiem 1-tłoczkowym. Cagiva C10R 125 Freccia porusza się na 16- i 17-calowych felgach z lekkiego aluminium (przód/tył), które obuto w opony szosowe o rozmiarach 100/80-16 i 130/80-17 (przód/tył).