Jak wyjąć silnik z ramy w WSK 125?
Wyjęcie silnika z ramy to półmetek renowacji WSK 125 – gdy wszystko będzie już rozłożone na części pierwsze będziesz mógł przystąpić do naprawiania, lakierowania, piaskowania itd., czyli tych wszystkich czynności, które zaczną nadawać Twojemu WSK 125 dawnego blasku 😊
Co musisz zrobić przed wyjęciem silnika z ramy?
- Zdjąć łańcuch napędowy.
- Odpiąć wszystkie linki.
- Zdemontować filtr powietrza.
- Odpiąć zasilanie paliwem.
- Zdemontować wiązkę elektryczną.
Jak to wszystko zrobić? O tym dowiesz się z naszego poradnika serwisowego – Jak zdemontować elementy na ramie w WSK 125?
Co będzie Ci potrzebne?
- Solidny klucz z nasadką i klucz płaski o odpowiedniej średnicy (za ich pomocą odkręcisz śruby mocujące silnik w ramie).
- Długa rurka/łyżka/laga do podparcia silnika (opcjonalnie, jeśli nie masz nikogo do pomocy), która ułatwi demontaż śrub.
Wyjmowanie silnika z ramy
-
Odkręć nakrętki śrub mocujących silnik w ramie.
-
Wyjmując śruby mocujące możesz przytrzymać silnik czymś długim, żeby zmniejszyć opory i zneutralizować ryzyko niekontrolowanego wysunięcia się silnika z ramy.
-
Silnik podnieś do góry – najpierw wyjmij przód, a potem tył. Doszliśmy do wniosku, że silnik najwygodniej wyciągnąć z prawej strony motocykla.
Chcesz więcej poradników serwisowych o WSK 125? Kliknij tutaj!😎
Jeśli chcesz być na bieżąco ze wszystkimi materiałami polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube 😍