Jak wyjąć silnik z ramy w WSK 125?

Wyjęcie silnika z ramy to półmetek renowacji WSK 125 – gdy wszystko będzie już rozłożone na części pierwsze będziesz mógł przystąpić do naprawiania, lakierowania, piaskowania itd., czyli tych wszystkich czynności, które zaczną nadawać Twojemu WSK 125 dawnego blasku 😊

Co musisz zrobić przed wyjęciem silnika z ramy?

Jak to wszystko zrobić? O tym dowiesz się z naszego poradnika serwisowego – Jak zdemontować elementy na ramie w WSK 125?

Co będzie Ci potrzebne?

  1. Solidny klucz z nasadką i klucz płaski o odpowiedniej średnicy (za ich pomocą odkręcisz śruby mocujące silnik w ramie).
  2. Długa rurka/łyżka/laga do podparcia silnika (opcjonalnie, jeśli nie masz nikogo do pomocy), która ułatwi demontaż śrub.

Wyjmowanie silnika z ramy

  1. Odkręć nakrętki śrub mocujących silnik w ramie.
    Pierwsza śruba silnika - odkręcanie.Druga śruba silnika - odkręcanie.Trzecia śruba silnika - odkręcanie.Czwarta śruba silnika - odkręcanie.
  2. Wyjmując śruby mocujące możesz przytrzymać silnik czymś długim, żeby zmniejszyć opory i zneutralizować ryzyko niekontrolowanego wysunięcia się silnika z ramy.
    Demontaż śruby podpierając silnik prętem.Demontaż śruby podpierając silnik prętem.
  3. Silnik podnieś do góry – najpierw wyjmij przód, a potem tył. Doszliśmy do wniosku, że silnik najwygodniej wyciągnąć z prawej strony motocykla.
    Demontaż śruby podpierając silnik prętem.Wyjmowanie silnika.

Chcesz więcej poradników serwisowych o WSK 125? Kliknij tutaj!😎

Jeśli chcesz być na bieżąco ze wszystkimi materiałami polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube 😍

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.