Jak zdemontować elementy na ramie w WSK 125?
Podczas renowacji WSK 125 dojdziesz do momentu, w którym na ramie zostaną już tylko poszczególne elementy. Jak prawidłowo zdemontować każdy z nich? O tym dowiesz się z naszego poradnika serwisowego, który właśnie czytasz 😉
Co będziemy demontować?
- Osłony boczne.
- Zbiornik paliwa.
- Obudowę filtra powietrza.
- Tylny błotnik.
- Wiązkę elektryczną.
- Tylny stelaż.
- Podnóżki.
- Dźwignię hamulca tylnego wraz z cięgnem.
- Puszkę narzędziową.
- Stopkę centralną.
- Tabliczkę znamionową.
Czego potrzebujesz?
- Zestaw podstawowych narzędzi.
- Wiertarka i wiertło (do rozwiercenia nitów tabliczki znamionowej).
Pamiętaj!
Przed zdemontowaniem pierwszego elementu powinieneś… polubić nasz fanpage i zasubskrybować kanał na YouTube 😁 Tylko w ten sposób będziesz na bieżąco z nowymi poradnikami serwisowymi!
Demontaż elementów znajdujących się na ramie
-
Zdejmij siedzisko.
-
Poluzuj nakrętki pokryw bocznych, a następnie zdejmij je z motocykla.
-
Zsuń przewód paliwowy z gaźnika.
-
Zdejmij zbiornik paliwa podnosząc go do góry, a następnie ciągnąć do tyłu motocykla.
-
Odkręć opaskę łączącą obudowę filtra z gumą oraz śrubę mocującą, a następnie wyjmij obudowę filtra powietrza.
-
Odkręć śruby tylnego błotnika i zdejmij go.
-
Odkręć nakrętki mocujące przewody na izolatorach i wyjmij je.
-
Zdemontuj wszystkie elementy mocujące wiązkę do ramy, a następnie odczep kable od wszystkich zasilanych podzespołów. Zdejmij wiązkę elektryczną z ramy.
-
Odkręć śruby stelaża tylnego i zdemontuj go wraz z uchwytem bocznym.
-
Odkręć śruby mocujące podnóżki kierowcy, a następnie odkręć i zdemontuj mocowania podnóżków.
-
Zdejmij pręt hamulca tylnego.
-
Odkręć nakrętkę osi dźwigni hamulca tylnego i zabierz podkładkę.
-
Zdejmij dźwignię hamulca tylnego z osi pedału.
-
Wysuń pedał hamulca.
-
Odkręć plastikowe nakrętki mocujące pokrywy boczne i pozaginaj blaszki zabezpieczające śruby przed wysunięciem, a następnie wyjmij je z ramy.
-
Wysuń śrubę zbiornika paliwa z ramy.
-
Wyjmij sprężynę zatrzasku siodła.
-
Odkręć puszkę narzędziową.
-
Odkręć i zdemontuj stopkę centralną, a następnie zdejmij sprężynę.
-
Teraz przystąp do zdemontowania tabliczki znamionowej.
-
Punktakiem i młotkiem zaznacz środek na nitach tabliczki.
-
Rozwierć nity.
-
Wybij nity z ramy.
-
Jeśli nie możesz zsunąć gum z podnóżek kierowcy możesz je wyciąć ostrym nożykiem.
-
Odkręć korek wlewu oraz kranik paliwa ze zbiornika (lewy gwint), a następnie zlej stare paliwo.
-
Ze zbiornika zdejmij kedry oraz nakładkę.
To na pewno nie koniec Twojej zabawy z WSK 125, dlatego zachęcam Cię do zapoznania się z innymi poradnikami o tym motocyklu 😉
Chcesz być na bieżąco z innymi materiałami i to nie tylko o WSK 125? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube – wtedy nic Cię nie ominie 😎