Jak zdemontować elementy na ramie w WSK 125?

Podczas renowacji WSK 125 dojdziesz do momentu, w którym na ramie zostaną już tylko poszczególne elementy. Jak prawidłowo zdemontować każdy z nich? O tym dowiesz się z naszego poradnika serwisowego, który właśnie czytasz 😉

Co będziemy demontować?

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw podstawowych narzędzi.
  2. Wiertarka i wiertło (do rozwiercenia nitów tabliczki znamionowej).

Pamiętaj!

Przed zdemontowaniem pierwszego elementu powinieneś… polubić nasz fanpage i zasubskrybować kanał na YouTube 😁 Tylko w ten sposób będziesz na bieżąco z nowymi poradnikami serwisowymi!

Demontaż elementów znajdujących się na ramie

  1. Zdejmij siedzisko.
    Zdjęte siedzisko.
  2. Poluzuj nakrętki pokryw bocznych, a następnie zdejmij je z motocykla.
    Demontaż pokrywy bocznej.
  3. Zsuń przewód paliwowy z gaźnika.
    Zdjęty przewód paliwowy z gaźnika.
  4. Zdejmij zbiornik paliwa podnosząc go do góry, a następnie ciągnąć do tyłu motocykla.
    Wyjmowanie zbiornika (ciągnąć w górę)Wyjmowanie zbiornika (ciągnąc w tył)
  5. Odkręć opaskę łączącą obudowę filtra z gumą oraz śrubę mocującą, a następnie wyjmij obudowę filtra powietrza.
    Wyjęta puszka filtra powietrza.
  6. Odkręć śruby tylnego błotnika i zdejmij go.
    Odkręcanie tylnego błotnika z przodu.Odkręcanie tylnego błotnika od stelaża.Odkręcanie tylnego błotnika (śruby boczne)Demontaż tylnego błotnika.
  7. Odkręć nakrętki mocujące przewody na izolatorach i wyjmij je.
    Odkręcanie nakrętki izolatora.Odkręcone nakrętki izolatorów. Jeden przewód zdjęty.
  8. Zdemontuj wszystkie elementy mocujące wiązkę do ramy, a następnie odczep kable od wszystkich zasilanych podzespołów. Zdejmij wiązkę elektryczną z ramy.
    Odczepianie wiązki elektrycznej od ramy.
  9. Odkręć śruby stelaża tylnego i zdemontuj go wraz z uchwytem bocznym.
    Odkręcanie nakrętki stelaża i uchwytu bocznego.
  10. Odkręć śruby mocujące podnóżki kierowcy, a następnie odkręć i zdemontuj mocowania podnóżków.
    Odkręcanie śruby stopek z lewej.Odkręcanie śruby stopek z prawej.
  11. Zdejmij pręt hamulca tylnego.
    Demontaż pręta hamulca tylnego.
  12. Odkręć nakrętkę osi dźwigni hamulca tylnego i zabierz podkładkę.
    Odkręcanie nakrętki osi pedału hamulca.
  13. Zdejmij dźwignię hamulca tylnego z osi pedału.
    Demontaż dźwigni hamulca tylnego.
  14. Wysuń pedał hamulca.
    Wysuwanie pedału hamulca z ramy.
  15. Odkręć plastikowe nakrętki mocujące pokrywy boczne i pozaginaj blaszki zabezpieczające śruby przed wysunięciem, a następnie wyjmij je z ramy.
    Odginanie zabezpieczeń śrub przed wypadnięciem.Demontaż śruby pokryw bocznych.
  16. Wysuń śrubę zbiornika paliwa z ramy.
    Śruba zbiornika paliwa.
  17. Wyjmij sprężynę zatrzasku siodła.
    Wyjmowanie sprężyny zatrzasku siodła.
  18. Odkręć puszkę narzędziową.
    Odkręcanie śruby puszki narzędziowej.
  19. Odkręć i zdemontuj stopkę centralną, a następnie zdejmij sprężynę.
    Odkręcanie śruby stopki centralnej.
  20. Teraz przystąp do zdemontowania tabliczki znamionowej.
  21. Punktakiem i młotkiem zaznacz środek na nitach tabliczki.
    Nabijanie punktu na nicie tabliczki znamionowej.
  22. Rozwierć nity.
    Rozwiercanie nitu tabliczki znamionowej.
  23. Wybij nity z ramy.
    Wybijanie rozwierconego nitu tabliczki znamionowej.
  24. Jeśli nie możesz zsunąć gum z podnóżek kierowcy możesz je wyciąć ostrym nożykiem.
    Wycinanie gumy podnóżka.Zdejmowanie wyciętej gumy podnóżka.
  25. Odkręć korek wlewu oraz kranik paliwa ze zbiornika (lewy gwint), a następnie zlej stare paliwo.
    Odkręcanie kranika.Zlewanie paliwa ze zbiornika.
  26. Ze zbiornika zdejmij kedry oraz nakładkę.
    Demontaż kedry zbiornika.Demontaż nakładki zbiornika.

To na pewno nie koniec Twojej zabawy z WSK 125, dlatego zachęcam Cię do zapoznania się z innymi poradnikami o tym motocyklu 😉

Chcesz być na bieżąco z innymi materiałami i to nie tylko o WSK 125? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube – wtedy nic Cię nie ominie 😎

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *