Koniec Yamahy YZF-R1 i wielki powrót Jawy – Gmoto-News 4 🏍
Zapraszamy Cię do świata newsów motocyklowych. Czytając regularnie Gmoto-News będziesz miał pewność, że nic Ci nie umknie! 😎 Zanim jednak zaczniesz przeglądać najnowsze wiadomości polub nasz fanpage. Dzięki temu dowiesz się o nowym Gmoto-News jako pierwszy!
Yamaha wycofuje ze sprzedaży model YZF-R1 i zastępuje go modelem… R1. Serce na chwilę stanęło, co nie? 😉 Japończycy upraszczają nazewnictwo swoich motocykli i rezygnują ze stosowania w nazwach typoszeregów (YZF: Y- Yamaha, Z- motocykl sportowy, F- four stroke, czterosuw). Oczywiście konstrukcja modelu i wszystkie inne założenia pozostają bez zmian. Uff… 😁
Honda sprowokowana osiągami małego sportowca Kawasaki podniesie moc maksymalną modelu CBR250RR. Z prasowych doniesień wynika, że tegoroczna odsłona będzie legitymowała się mocą 41 KM. Nadal będzie to mniej, niż maluch Zielonych szczycący się 45 KM, ale walka będzie bardziej wyrównana. Dodatkowo pojawi się jeszcze quickshifter, który pozwoli na szybszą zmianę biegów.
Jawa „Kiwaczka” robi furorę na indyjskich drogach! Lokalni motocykliści muszą czekać na swój egzemplarz nawet kilka miesięcy od momentu złożenia zamówienia. Skąd takie zainteresowanie dawną czeską marką? Od 2016 roku Jawa jest własnością indyjskiego koncernu Mahindra&Mahindra, który lansuje te motocykle na produkt premium. Zresztą spójrz sam na poniższe zdjęcie i powiedz szczerze, że Ci się nie podoba! 😉
My jesteśmy zafascynowani tym motocyklem. Jeśli jesteś miłośnikiem nowożytnych jednośladów w stylu retro, to również powinna przypaść Ci do gustu, tym bardziej, że oferuje dosyć delikatne wrażenia z jazdy. Chłodzona cieczą jednocylindrowa ćwiartka generuje moc 26 KM i moment 28 Nm, a te dzikie wartości są przenoszone na tylne, szprychowe koło za pomocą sześciostopniowej skrzyni biegów. Ciekawe, czy to cudo trafi kiedyś do Europy i zobaczymy je na polskich drogach 🤔
W 2020 roku Moto Morini wkroczy w segment średnich motocykli ADV z ciekawym modelem X-Cape. Włoska marka, która od pewnego czasu jest w posiadaniu chińskiego koncernu Zhongneng, zaprezentowała motocykl na zeszłorocznych targach EICMA. Chłodzony cieczą silnik o pojemności 649 ccm produkuje moc 48 KM, więc będzie idealnym wyborem dla początkujących turystów z prawem jazdy kat. A2. Do tego na pokładzie znajdziemy regulowane zawieszenie, szprychowe koła o rozmiarze 19 i 17 cali, komputer pokładowy Boscha i 7-calowy ekran TFT z Bluetooth. Podobnie jak w przypadku Jawy czekamy, aż marka Moto Morini będzie dostępna w Polsce.
Ostatnio usłyszeliśmy plotki, że Kawasaki chciałoby powrócić do segmentu średnich motocykli turystycznych. Od końca 2018 roku, kiedy to model KLR 650 wypadł z oferty Zielonych, wieje u nich pustką. Nowy zawodnik miałby nosić nazwę KLX 700 i być konkurentem dla powyższego Moto Morini X-Cape, Yamahy Tenere 700 i KTM’a Adventure 790. Brzmi nieźle, ciekawych motocykli do turystyki nigdy za wiele.
Dla miłośników Pit Bike’ów to będzie fenomenalny rok. PZM potwierdził, że w 2020 roku w kalendarzu imprez motorowych pojawią się Mistrzostwa Polski Pit Bike! To doskonała wiadomość zarówno dla młodych sportowców, jak i starszych fanów dotychczasowego Pucharu Polski Pit Bike SM, który od 2018 roku jest rozgrywany na torach kartingowych w całej Polsce.
- W tym roku wszyscy moto-turyści uderzający na bieszczadzkie pętle i serpentyny będą mogli cieszyć się nowo oddaną obwodnicą Sanoka, będącą połączeniem dróg krajowych nr 28 i 84. Nie trzeba będzie już przebijać się przez zakorkowane miasto, co z pewnością ucieszy wszystkich kierowców, którzy tego doświadczyli.
- Frankfurt Motor Show znika z kalendarza imprez motocyklowych. Przez słabnącą popularność targów motoryzacyjnych ta wiadomość nie powinna nikogo dziwić, choć nadal jest to przykre zamknięcie pewnego etapu motocyklowej historii.