Jak rozebrać silnik w WSK 125?
Serce twojego WSK 125 potrzebuje reanimacji? Nie martw się! W tym poradniku pokażemy Ci, jak krok po kroku rozebrać silnik w tym motocyklu.
Zanim przejdziemy do zasadniczej części tego poradnika zachęcamy cię do zapoznania się z poradnikiem „Jak wyjąć silnik z ramy w WSK 125?„. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób szybko i sprawnie przygotować silnik do rozebrania na części pierwsze.
Pamiętaj!
Rozbierając silnik w swoim WSK 125 młotek i siłowe podejście zostaw za drzwiami garażu. Przygotuj się na długi wieczór pełen spokojnego i powolnego rozkręcania co raz to kolejnych części serca twojej maszyny. Nie spiesz się, żeby niczego nie uszkodzić – niektórych elementów silnika nie dostaniesz nawet u nas!
Czego potrzebujesz?
- Zestaw podstawowych narzędzi.
- Szczypce do pierścieni Segera.
- Zestaw kluczy i nasadek.
- Ściągacz koła magnesowego.
- Ściągacz wału.
- Ścisk sprzęgła.
- Blokada sprzęgła.
- Ściągacz do wyciskania sworznia tłoka.
- Uniwersalny ściągacz dwuramienny (zdemontujesz nim koło łańcuchowe z wału).
- Młotek miedziany (wybijesz nim wałki i łożyska, które są do wymiany).
Części silnikowe WSK 125
Ściągacz koła magnesowego WSK 125
Rozpoławiacz silnika WSK 125
Blokada sprzęgła WSK 125
Ściągacz/ścisk sprzęgła WSK 125
Narzędzia do WSK 125
Demontaż pierwszych elementów
- Odkręć śrubę spustową i spuść cały olej ze skrzyni biegów.
- Odkręć prawy dekiel silnika.
- Zdemontuj cały iskrownik.
- Odkręć nakrętkę zębatki zdawczej i wyjmij zębatkę.
- Odkręć obejmę króćca ssącego i zdemontuj gaźnik.
- Odkręć obejmę króćca ssącego przy cylindrze i zdejmij go.
Demontaż cylindra
- Odkręć nakrętki głowicy i zdejmij ją wraz z uszczelką.
- Wyjmij cylinder.
- Za pomocą szczypiec wyciągnij zabezpieczenia sworznia.
- Za pomocą ściągacza wyciągnij sworzeń tłoka.
- Wyjmij tłok z łożyskiem.
- Odkręć, a następnie zdemontuj dźwignię zmiany biegów.
- Odkręć i wyjmij kopniak
- Odkręć lewy dekiel silnika.
Demontaż sprzęgła
- Załóż ścisk na sprzęgło i dokręć w celu odprężenia pierścienia zabezpieczającego.
- Zdemontuj pierścień zabezpieczający i odkręć ścisk.
- Wyjmij tarczę sprężyny sprzęgła.
- Wyjmij sprężyny z obsadami.
- Zdemontuj kolejno tarcze.
- Załóż blokadę sprzęgła na kosz.
- Odkręć nakrętkę wałka sprzęgłowego — pamiętaj o lewym gwincie!
- Odkręć nakrętkę koła łańcuchowego na wale i wyjmij podkładkę.
- Za pomocą ściągacza zdejmij koło łańcuchowe. Wyjmij je razem z łańcuchem i koszem sprzęgła.
- Wyjmij/wybij klin wału.
- Z wałka sprzęgłowego zdejmij tuleję, podkładkę i popychacz.
Demontaż wałka rozrusznika
- Wyjmij wałek z półksiężycem i sprężyną.
- Wyjmij podkładkę sprężyny.
Rozpoławianie karterów
- Odkręć wszystkie śruby mocujące kartery.
- Zamontuj ściągacz wału na prawym karterze.
- Podczas dokręcania śruby kartery będą powoli się rozpoławiać — zwróć uwagę na to, czy od strony skrzyni biegów kartery rozchodzą się równomiernie. Możesz lekko dobijać wałek główny, jeśli kartery nie będą chciały się rozdzielić.
Rozbieranie skrzyni biegów
- Zdejmij wałek pośredni ze wszystkimi kołami zębatymi.
- Wybij wałek główny z łożyskiem.
- Odkręć śruby podstawy zmieniacza biegów.
- Wyjmij kompletny zabierak z wałkiem zmiany biegów, a następnie wyciągnij podkładkę.
- Wyjmij ramię zmieniacza z podstawą.
- Wyciągnij sprężynkę.
- Za pomocą ściągacza wału zdemontuj wał z drugiego karteru.
- Zdemontuj pierścienie Seger’a z karterów.
- Wybij wszystkie łożyska z karterów.
- Wybij wszystkie tuleje ustalające.
- Wyjmij wszystkie uszczelniacze.
- Wybij wałek zdawczy.
- Odkręć oprawę wałka zdawczego.
- Odkręć wszystkie szpilki cylindra.
- Wyjmij przelotkę przewodu wysokiego napięcia.
- Odkręć izolatory.
- Usuń wszystkie uszczelki i wyczyść miejsca styku elementów.
Wiemy, że dobrze ci poszło! Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi materiałami, które przygotowujemy z myślą o tobie? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube — wtedy będziesz miał pewność, że nic cię nie ominie!