Jak rozebrać silnik w WSK 125?
Serce Twojego WSK 125 potrzebuje reanimacji? Nie martw się! W tym poradniku pokażemy Ci, jak krok po kroku rozebrać silnik w tym motocyklu 😎
Zanim przejdziemy do zasadniczej części tego poradnika zachęcam Cię do zapoznania się z poradnikiem „Jak wyjąć silnik z ramy w WSK 125?„. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób szybko i sprawnie przygotować silnik do rozebrania na części pierwsze.
Pamiętaj!
Rozbierając silnik w swoim WSK 125 młotek i siłowe podejście zostaw za drzwiami garażu. Przygotuj się na długi wieczór pełen spokoju i powolnego rozkręcania co raz to kolejnych części serca Twojej maszyny. Nie spiesz się, żeby niczego nie uszkodzić – niektórych elementów silnika nie dostaniesz nawet u nas! 😉😉
Czego potrzebujesz?
- Zestaw podstawowych narzędzi.
- Szczypce do pierścieni Segera.
- Zestaw kluczy i nasadek.
- Ściągacz koła magnesowego.
- Ściągacz wału.
- Ścisk sprzęgła.
- Blokada sprzęgła.
- Ściągacz do wyciskania sworznia tłoka.
- Uniwersalny ściągacz dwuramienny (zdemontujesz nim koło łańcuchowe z wału).
- Młotek miedziany (wybijesz nim wałki i łożyska, które są do wymiany).
Demontaż pierwszych elementów
-
Odkręć śrubę spustową i spuść cały olej ze skrzyni biegów.
-
Odkręć prawy dekiel silnika.
-
Zdemontuj cały iskrownik.
-
Odkręć nakrętkę zębatki zdawczej i wyjmij zębatkę.
-
Odkręć obejmę króćca ssącego i zdemontuj gaźnik.
-
Odkręć obejmę króćca ssącego przy cylindrze i zdejmij go.
Demontaż cylindra
-
Odkręć nakrętki głowicy i zdejmij ją wraz z uszczelką.
-
Wyjmij cylinder.
-
Za pomocą szczypiec wyciągnij zabezpieczenia sworznia.
-
Za pomocą ściągacza wyciągnij sworzeń tłoka.
-
Wyjmij tłok z łożyskiem.
-
Odkręć, następnie zdemontuj dźwignię zmiany biegów.
-
Odkręć i wyjmij kopniak
-
Odkręć lewy dekiel silnika.
Demontaż sprzęgła
-
Załóż ścisk na sprzęgło i dokręć w celu odprężenia pierścienia zabezpieczającego.
-
Zdemontuj pierścień zabezpieczający i odkręć ścisk.
-
Wyjmij tarczę sprężyny sprzęgła.
-
Wyjmij sprężyny z obsadami.
-
Zdemontuj kolejno tarcze.
-
Załóż blokadę sprzęgła na kosz.
-
Odkręć nakrętkę wałka sprzęgłowego – pamiętaj o lewym gwincie!
-
Odkręć nakrętkę koła łańcuchowego na wale i wyjmij podkładkę.
-
Za pomocą ściągacza zdejmij koło łańcuchowe. Wyjmij je razem z łańcuchem i koszem sprzęgła.
-
Wyjmij/wybij klin wału.
-
Z wałka sprzęgłowego zdejmij tuleję, podkładkę i popychacz.
Demontaż wałka rozrusznika
-
Wyjmij wałek z półksiężycem i sprężyną.
-
Wyjmij podkładkę sprężyny.
Rozpoławianie karterów
-
Odkręć wszystkie śruby mocujące kartery.
-
Zamontuj ściągacz wału na prawym karterze.
-
Podczas dokręcania śruby kartery będą powoli się rozpoławiać – zwróć uwagę na to, czy od strony skrzyni biegów kartery rozchodzą się równomiernie. Możesz lekko dobijać wałek główny, jeśli kartery nie będą chciały się rozdzielić.
Rozbieranie skrzyni biegów
-
Zdejmij wałek pośredni ze wszystkimi kołami zębatymi.
-
Wybij wałek główny z łożyskiem.
-
Odkręć śruby podstawy zmieniacza biegów.
-
Wyjmij kompletny zabierak z wałkiem zmiany biegów, a następnie wyciągnij podkładkę.
-
Wyjmij ramię zmieniacza z podstawą.
-
Wyciągnij sprężynkę.
-
Za pomocą ściągacza wału zdemontuj wał z drugiego karteru.
-
Zdemontuj pierścienie Seger’a z karterów.
-
Wybij wszystkie łożyska z karterów.
-
Wybij wszystkie tuleje ustalające.
-
Wyjmij wszystkie uszczelniacze.
-
Wybij wałek zdawczy.
-
Odkręć oprawę wałka zdawczego.
-
Odkręć wszystkie szpilki cylindra.
-
Wyjmij przelotkę przewodu wysokiego napięcia.
-
Odkręć izolatory.
-
Usuń wszystkie uszczelki i wyczyść miejsca styku elementów.
Wiemy, że dobrze Ci poszło! 😁 Jeśli chcesz zapoznać się z innymi poradnikami o WSK 125 kliknij tutaj.
Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi materiałami, które przygotowujemy z myślą o Tobie? Polub nasz fanpage i zasubskrybuj kanał na YouTube – wtedy będziesz miał pewność, że nic Cię nie ominie! 😎