Jak zamontować przednie koło wraz z osprzętem w WSK 125?

Zbliżamy się do końca renowacji naszego warsztatowego WSK 125 😎 Jeśli i Ty jesteś w podobnym momencie naprawy swojej maszyny, to ten poradnik będzie dla Ciebie idealny. Poniżej znajdziesz dokładne instrukcje, jak zamontować przednie koło wraz z całym osprzętem w motocyklu WSK 125 🙂

Zanim zamontujesz przednie koło z kompletnym hamulcem i napędem prędkościomierza musisz przygotować sobie niezbędne narzędzia i części motocyklowe. Poniżej znajdziesz listę – jeśli jakaś część w Twoim motocyklu wymaga wymiany kliknij w pomarańczową nazwę danego produktu 😉

Czego potrzebujesz?

Narzędzia:

  1. Młotek gumowy.
  2. Śrubokręt.
  3. Zestaw kluczy płasko-oczkowych lub nasadowych.
  4. Kombinerki (mogą się przydać do zablokowania linki hamulca).

Części:

  1. Ślimak prędkościomierza.
  2. Oś koła z nakrętką.
  3. Blokada piasty (krótka lub długa, w zależności od typu motocykla).
  4. Przelotka linki hamulca.
  5. Linka hamulca.
  6. Dźwignia rozpieraka hamulca.
  7. Tulejka pręta hamulca.
  8. Nakrętka pręta hamulca.
  9. Linka licznika/prędkościomierza.

Montaż przedniego koła wraz z osprzętem

  1. Włóż piastę koła wraz ze szczękami w bęben hamulcowy.
    Montaż piasty w bębnie koła.
  2. Załóż ślimak prędkościomierza.
    Ślimak prędkościomierza.
  3. Zamontuj koło i przełóż oś na wylot – jeśli stawia opór możesz ją dobić gumowym młotkiem.
    Montaż koła - wkładanie osi.
  4. Przykręć blokadę piasty śrubą mocującą błotnik.
    Dokręcanie śruby blokady piasty.Dokręcanie drugiej śruby blokady.
  5. Zablokuj oś koła przed obracaniem i dokręć nakrętkę.
    Dokręcanie nakrętki osi.
  6. Dokręć nakrętkę na śrubie zabezpieczającą oś.
    Dokręcanie śruby zabezpieczającą oś.
  7. Przez śrubę mocującą prawą osłonę lagi w dolnej półce zamontuj przelotkę linki hamulca.
    Montaż przelotki.
  8. Zamontuj linkę hamulca przekładając ją kolejno przez klamkę, korpus, śrubę regulacji, przelotki, zahaczając pancerz w obudowie piasty, na końcu mocując koniec linki przez tuleję pręta w dźwigni rozpieraka. Dokręć nakrętkę regulacyjną przy rozpieraku.
    Montaż linki hamulca w piaście.
  9. Wyreguluj luz przy klamce hamulcowej.
    Regulacja luzu przy dźwigni hamulca.
  10. W ślimaku prędkościomierza odkręć śrubkę utrzymującą linkę.
  11. Zamontuj linkę w ślimaku przekładając ją wcześniej przez przelotkę w błotniku. Pokręć kołem, aby końcówka linki wskoczyła do końca w rowek napędu.
    Montaż linki licznika w ślimaku.
  12. Dokręć śrubkę ustalającą w ślimaku.
    Linka włożona, dokręcona śrubka.

Chcesz zobaczyć inne poradniki o WSK 125? Kliknij tutaj 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.