Jak zdemontować magneto i iskrownik w Derbi Senda 50?

Po zdemontowaniu cylindra i membrany (przeczytasz o tym ➡ tutaj) przyszedł czas na demontaż magneta (koła magnesowego) i iskrownika. Oczywiście nadal zajmujemy się silnikiem EBS, który został zamontowany m.in. w motorowerze Derbi Senda 50 🙂

Pamiętaj, że koło magnesowe jest zabezpieczone nakrętką osadzoną na klinie i stożku wału korbowego – dlatego wyjęcie go nie należy do najprostszych. Sposobów na to, aby je zdemontować jest wiele, a my rekomendujemy najprostszy i najbezpieczniejszy sposób. Używając ściągacza wszystko pójdzie jak po maśle 😎 Rzuć okiem na listę niezbędnych narzędzi i zaczynamy!

Czego potrzebujesz?

  1. Zestaw kluczy nasadowych.
  2. Klucz płaski do ściągacza.
  3. Klucz pneumatyczny lub blokada wału korbowego.
  4. Ściągacz magneta (koła magnesowego).
  5. Młotek (opcjonalnie).
  6. Śrubokręt.

Demontaż magneta i iskrownika

  1. Odkręć nakrętkę wału – najprościej użyć klucza pneumatycznego, choć zdajemy sobie sprawę, że to niezbyt popularne narzędzie w przydomowych garażach. Jeśli go nie masz musisz zastosować blokadę wału korbowego, aby ten się nie obracał.
    Odkręcanie nakrętki wału.
  2. Nakręć ściągacz na magneto (na magnecie znajdziesz gwint przygotowany właśnie z myślą o ściągaczu).
    Montaż ściągacza.
  3. Kluczem płaskim przytrzymaj ściągacz, aby cały wał się nie obracał.  Drugim kluczem dokręcaj śrubę ściągacza – spowoduje to wypychanie koła magnesowego z wału korbowego. Jeśli te będzie stawiało opór możesz delikatnie puknąć młotkiem w śrubę ściągacza.
    Dokręcanie śruby ściągacza.
  4. Musisz zapamiętać, jak ustawiona jest podstawa iskrownika (najlepiej zrobić zdjęcie lub zaznaczyć).
    Punkt odniesienia ustawienia zapłonu.
  5. Odkręć iskrownik z podstawą. My musieliśmy najpierw odkręcić iskrownik od podstawy, bo śrubki podstawy były obrobione. Zdemontuj wszystko odczepiając przelotkę kabli od karteru.
    Odkręcanie iskrownika.

I gotowe 🙂 W kolejnym poradniku serwisowym o Derbi Senda 50 rozbierzemy wszystko pod prawą pokrywą silnika – w tym sprzęgło. Jeśli chcesz zobaczyć, jak to zrobić kliknij ➡ tutaj (już wkrótce).

Zobacz inne poradniki o motorowerze Derbi Senda 50 klikając ➡ tutaj 🙂

Arkadiusz Reizer

Zaczynałem od Rometa Ogara 200 oraz kilku skuterów i nowszych biegówek. Obecnie jeżdżę Yamahą YZF-R6 z 2003 roku oraz jestem szczęśliwym posiadaczem ponad dwudziestoletniej... Yamahy Aerox 70 :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.