Jak zdemontować magneto i iskrownik w Derbi Senda 50?
Po zdemontowaniu cylindra i membrany (przeczytasz o tym ➡ tutaj) przyszedł czas na demontaż magneta (koła magnesowego) i iskrownika. Oczywiście nadal zajmujemy się silnikiem EBS, który został zamontowany m.in. w motorowerze Derbi Senda 50 🙂
Pamiętaj, że koło magnesowe jest zabezpieczone nakrętką osadzoną na klinie i stożku wału korbowego – dlatego wyjęcie go nie należy do najprostszych. Sposobów na to, aby je zdemontować jest wiele, a my rekomendujemy najprostszy i najbezpieczniejszy sposób. Używając ściągacza wszystko pójdzie jak po maśle 😎 Rzuć okiem na listę niezbędnych narzędzi i zaczynamy!
Czego potrzebujesz?
- Zestaw kluczy nasadowych.
- Klucz płaski do ściągacza.
- Klucz pneumatyczny lub blokada wału korbowego.
- Ściągacz magneta (koła magnesowego).
- Młotek (opcjonalnie).
- Śrubokręt.
Demontaż magneta i iskrownika
-
Odkręć nakrętkę wału – najprościej użyć klucza pneumatycznego, choć zdajemy sobie sprawę, że to niezbyt popularne narzędzie w przydomowych garażach. Jeśli go nie masz musisz zastosować blokadę wału korbowego, aby ten się nie obracał.
-
Nakręć ściągacz na magneto (na magnecie znajdziesz gwint przygotowany właśnie z myślą o ściągaczu).
-
Kluczem płaskim przytrzymaj ściągacz, aby cały wał się nie obracał. Drugim kluczem dokręcaj śrubę ściągacza – spowoduje to wypychanie koła magnesowego z wału korbowego. Jeśli te będzie stawiało opór możesz delikatnie puknąć młotkiem w śrubę ściągacza.
-
Musisz zapamiętać, jak ustawiona jest podstawa iskrownika (najlepiej zrobić zdjęcie lub zaznaczyć).
-
Odkręć iskrownik z podstawą. My musieliśmy najpierw odkręcić iskrownik od podstawy, bo śrubki podstawy były obrobione. Zdemontuj wszystko odczepiając przelotkę kabli od karteru.
I gotowe 🙂 W kolejnym poradniku serwisowym o Derbi Senda 50 rozbierzemy wszystko pod prawą pokrywą silnika – w tym sprzęgło. Jeśli chcesz zobaczyć, jak to zrobić kliknij ➡ tutaj (już wkrótce).
Zobacz inne poradniki o motorowerze Derbi Senda 50 klikając ➡ tutaj 🙂