Triumph Motorcycles Ltd jest to brytyjski producent motocykli, który rozpoczął swą działalność w roku 1984. W późniejszym czasie Triumph engineering ogłosił swoją upadłość i powstała firma.
Bonneville Coventry Ltd od 1902 aż przez sto dziesięć lat firma był największym producentem motocykli w UK. Obecnie zatrudnia tysiąc sześciuset pracowników, a nakład produkcyjny to czterdzieści dziewięć tysięcy motocykli. Dla fanów motocyklów i tej marki kluczowy był rok 2011, gdzie firma wypuściła na rynek trzy nowe marki motocyklu tj. Tiger Explorer, Steve McQueen i Speed Triple R.
Ciekawą rzeczą jest to, iż od 1995 roku firma oprócz motocykli dorzuciła także swoją markę odzieży i akcesoriów dla fanów dwóch kółek. Miało to być połączenie klasyki w elementami, które są bardzo ważne w XXI wieku. Te akcesoria miały także nawiązywać do gwiazd takich jak Bob Dylan czy Elvis Presley, a także do Steve’a McQueen’a. Dlatego też, została wypuszczona przez firmę specjalna produkcja pod ich nazwiskami.
Najbardziej znanymi motocyklami tej marki są: Triumph Grand Prix 500 cc OHV, TR6 Thunderbird i wiele innych.
Poniżej znajduje się lista modeli Triumph do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.
Triumph Rocket III to maszyna wywołująca na europejskim rynku duże poruszenie. W Stanach Zjednoczonych gdzie nawet motocykle typu Boss Hoss z kilkulitrowym silnikiem V8 nie robią już na nikim większego wrażenia, to u nas trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2294 cm³ osadzona w masywnym muscle bike'u nadal rodzi oznaki niedowierzania i natychmiastowy opad szczęki.
Tym bardziej zadziwiające wydaje się istnienie tego olbrzyma, że stworzyli je specjaliści od klasycznych jednośladów spod brytyjskiej bandery, po których chyba nikt by się nie spodziewał takiego monstrum. Angielscy konstruktorzy wyposażyli Rocket'a III w autorski silnik generujący niebotyczną moc 142 KM i jeszcze większy moment obrotowy 200 Nm. Mocarna "maszyneria" rozpędza ociężałego kolosa do ponad 225 km/h, z czego pierwszą "setkę" na prędkościomierzu użytkownicy zobaczą już po upływie 3 sekund. Brytyjczycy zainspirowani amerykańskimi wyścigami na 1/4 mili spektakularnie przekuli swe marzenia w prawdziwy byt, czego najlepszym potwierdzeniem są właśnie osiągi 362 kilogramowej "Rakiety". Przeniesieniem kolosalnych obciążeń zajmuje się pięciostopniowa skrzynia biegów, klasyczny łańcuch oraz niecodziennie szeroka opona o rozmiarze 240 milimetrów.
Charakterystyka źródła napędu całkowicie odnajduje się w szybkiej jeździe i pozwala na dynamiczne przyspieszenia spod każdych świateł. Mimo dużej masy własnej motocykl na prostej i podczas subtelnych manewrów prowadzi się lekko, problemy zaczynają się dopiero po wejściu w zakręt przy dużej prędkości. Szerokie ogumienie wymusza duży kąt nachylenia, a niski prześwit i niewysoko umieszczone podesty skutecznie to utrudniają. W okiełznaniu Rocket'a na "winklach" pomaga nisko umieszczony środek ciężkości oraz optymalny profil kierownicy zapewniający pewny chwyt.
Triumph Rocket III przez 14 lat obecności na rynku oferowany był w następujących wersjach specjalnych:
Niezależnie od wersji Triumph Rocket III budzi respekt nawet u najbardziej doświadczonych motocyklistów. W roku swojej premiery nie miał na ogólnoświatowym rynku żadnych rywali, którzy mogli by przeskoczyć ogromną pojemność skokową. Co ciekawe w fazie projektu była ona prawie o litr mniejsza, ale wprowadzony w 2002 roku przez Yamahę model Road Star Warrior, a później przez Hondę VTX 1800 wymusiły rozwiercenie silnika do bezkonkurencyjnych rozmiarów.