check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Przekładnie do skuterów

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 233
Przełożenie Naraku Racing 16/37 +25% GY6 125 150     - NK900.98
Przełożenie Naraku Racing 15/37 +20% GY6 125 150     - NK901.23
Przekładnia pierwotna Stage6, 17/51 - S6-2013901P
Przełożenie Naraku Racing 18/36 +35% GY6 125 150     - NK900.99
Przekładnia wtórna Polini 16/44 - P202.1352
Przekładnia wtórna Malossi HTQ 13/48, d.17,7mm (08/1998-) - M679966
Przełożenie Naraku Racing 14/39 +10% GY6 125 150     - NK901.22
Przekładnia pierwotna Athena 15/50 - 057115 -10%

232,20 zł

258,00 zł

Najniższa cena: 258,00 zł

Przekładnia pierwotna Athena 15/50 - 057115

Przekładnia długa Malossi HTQ Piaggio Vespa - M.677021

Przeglądaj według producenta

Przekładnie do skuterów do Najpopularniejszych motocykli

Zanim moc trafi na koło

W układzie napędowym wyposażonym w sprzęgło odśrodkowe, przekładnie to elementy ostatecznie przenoszące moc silnika na tylne koło jednośladu. Przekładnia do skutera 4t i 2t jest niezbędna ze względu na różnicę między prędkościami obrotowymi sprzęgła i koła, a jej podmiana wpływa na osiągi skutera i jest wskazana szczególnie, gdy dochodzi do modyfikacji skutkującej zmianą mocy silnika.

Jakie zadanie w układzie przełnią przekładnie do skuterów

W układzie wykorzystującym wariator, sprzęgło odśrodkowe i korektor momentu obrotowego, przełożenie przenoszące moc wprost ze sprzęgła na koło narażałoby poszczególne elementy układu na bardzo szybkie zużycie. Z tego powodu, prędkości obrotowe występujące na linii wariator-sprzęgło zostały optymalnie ograniczone.

Różnicę między prędkością obrotową sprzęgła, a tą potrzebną na kole niwelują przekładnie. Typowa przekładnia do skutera 2t i 4t jest umieszczona w zamkniętej obudowie między sprzęgłem i kołem. Układ przekładni składa się z trzech osi, dwie z nich bezpośrednio połączone odpowiednio ze sprzęgłem oraz kołem. Obie te osie łączy trzecia, na której znajdują się dwie zębatki, mniejsza zbierająca moc doprowadzaną ze sprzęgła (przełożenie pierwotne), a większa oddająca ją na koło (przełożenie wtórne).

Oba przełożenia są standardowo dobrane tak, by skuter osiągał w miarę dużą prędkość, jednocześnie nie tracąc na przyśpieszeniu. Zmiana pierwszej z zębatek w danym przełożeniu na większą lub drugiej na mniejszą sprawi, że przy tej samej mocy zwiększy się prędkość obrotowa koła, a więc i prędkość motocykla. Odwrotna zmiana przyniesie natomiast korzyść w przyśpieszeniu, gdyż zmniejszy siłę potrzebną do rozpędzenia motocykla.

Takie działanie jest jednym ze sposobów na tuning skutera. Osobną kwestią jest sytuacja, w której zostaje zmodyfikowana moc silnika. Standardowe przełożenia przygotowane przez producenta stają się wówczas nieodpowiednie dla zwiększonej mocy silnika i nie pozwalają jednośladowi osiągnąć możliwej większej prędkości. Jeżeli użytkownikowi zależy na większej prędkości maksymalnej, konieczna staje się wówczas zmiana przekładni na takie o większej ilości zębatek „przekazujących” moc.

Standardowa i sportowa przekładnia do skutera w Gmoto.pl

W naszej ofercie sklepu dostępne są przekładnie do skuterów renomowanych producentów, m.in. Stage6, Polini i Malossi. Oferujemy przekładnie pierwotne i wtórne o różnych przełożeniach, pozwalające optymalnie wykorzystać moc silnika skutera. Przy każdej przekładni znajduje się lista modeli skuterów, do których przeznaczony jest dany produkt.