Sprężyna dociskowa to kluczowy element wymagany do odpowiedniej pracy korektora momentu obrotowego. Dzięki niej, korektor wykonuje swoją pracę przy odpowiedniej prędkości obrotowej, optymalnie zmniejszając drogę wykonywaną przez pasek napędowy. Zużycie sprężyny centralnej lub jej celowa wymiana na taką o innych parametrach wpływa na przekazywanie mocy z silnika na koło skutera, przez co niezwykle ważnym jest jej wybór zgodny z zaleceniami i oczekiwaniami.
Konstrukcja i zasada działania umieszczonego przy sprzęgle i połączonego z jego wewnętrzną częścią korektora momentu obrotowego są podobne do, obecnego przy silniku, wariatora. Korektor składa się przede wszystkim z dwóch stożkowych, skierowanych „do siebie” talerzy, z których jeden, podobnie jak w wariatorze, jest nieruchomy.
Różnica tkwi natomiast właśnie w ruchu drugiego talerza. Wskutek prędkości obrotowej talerz ten nie przysuwa się do przeciwtalerza, ale oddala, zmniejszając drogę pokonywaną przez pasek napędowy. Taka praca wymusza obecność elementu, który w przypadku bezruchu układu przysuwałby talerz do przeciwtalerza, i właśnie to zadanie pełni sprężyna centralna zwana też często dociskową.
Kluczowym parametrem w przypadku tego układu jest twardość sprężyny. To od niej zależy, przy jakiej prędkości obrotowej talerze zaczną się rozsuwać, zmniejszając drogę pokonywaną przez pasek. Zużyta sprężyna, wskutek utraty twardości, będzie zbyt miękka i przez to zbyt wcześnie pozwoli na zmniejszenie tej drogi. Efektem będzie zwiększona siła działająca na pasek, która może doprowadzić do jego zerwania, a także pogorszenie przyśpieszenia skutera podobne do zastosowania zbyt dużej tylnej przerzutki w rowerze.
Z drugiej strony, zastosowanie bardziej miękkiej sprężyny może być w pewnym zakresie korzystne, wymaga ono jednak dokładnego określenia i nieprzekroczenia granicznych parametrów sprężyny. Zmiana sprężyny na taką o innych parametrach jest najbardziej przydatna w momencie, gdy zmianie ulegają inne parametry układu napędowego skutera. Wówczas zmiana ta stanowi korektę dla układu, gdyż standardowa centralna sprężyna skutera nie jest już rozwiązaniem optymalnym.
W naszej ofercie dostępne są sprężyny centralne renomowanych producentów, m.in. Polini, Stage6 czy Malossi. Oferujemy zarówno standardowe sprężyny przeznaczone do typowej, spokojnej jazdy wieloma modelami skuterów i motorowerów, jak i tuningowe sprężyny o parametrach przygotowanych pod zmiany w układach napędowych lub same zmieniające osiągi skutera.