Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

72,78 zł
Uszczelniacze korektora momentu obrotowego Polini Speed Drive (244.540 / 244.541)

20,90 zł
Podstawa sprężyny korektora momentu obrotowego Torque Control Stage R/T Oversize

43,90 zł
Podstawa sprężyny korektora momentu obrotowego Torque Control Stage R/T Oversize
Korektory momentu obrotowego do Najpopularniejszych motocykli
Korektor momentu obrotowego optymalizuje przeniesienie mocy skutera
Korektor momentu obrotowego to mechanizm układu przeniesienia napędu skutera, który koryguje pozycję paska napędowego względem osi w zależności od prędkości pojazdu. Wyposażony w korektor momentu obrotowego skuter 4t czy 2t może dostosować przełożenie w tylnej części maszyny i sprawnie przenieść moc na koło napędowe. Uszkodzony korektor momentu obrotowego zmniejsza osiągi i utrudnia sprawne przeniesienie napędu skutera.
Jak działa korektor momentu obrotowego 2t czy 4t?
Umieszczony przy sprzęgle korektor momentu obrotowego swoją konstrukcją przypomina obecny przy silniku wariator. Pasek napędowy porusza się tu między dwoma stożkowymi tarczami, z których jedna może poruszać się po osi obrotu. To pozwala zmienić promień obrotu paska wokół osi, a przez to przełożenie. Różnicą w stosunku do wariatora jest to, że promień jest tu zmniejszany wraz ze zwiększeniem prędkości, a to będzie działo się samo wskutek siły i naciągu paska. Aby do zmiany przeniesienia dochodziło stopniowo, w układzie stosuje się więc centralną sprężynę dociskową ograniczającą ruch talerza.
Korektor momentu obrotowego 4t i 2t w praktyce niezbędny w układzie
W układzie, w jaki wyposażony jest typowy skuter korektor momentu obrotowego jest w praktyce niezbędny dla sprawnego przeniesienia napędu na koło napędowe. Nie tylko wyraźnie poszerza on zakres dostępnych przełożeń, ale przede wszystkim pozwala dostosować przełożenie tak, by moc i moment obrotowy były przekazywane z minimalnymi stratami. Korektor momentu obrotowego jest też niezbędny dla zachowania poprawnego naciągu paska, który przy zmianach przy wariatorze i tym samym przełożeniu przy sprzęgle wymagałby elementu naciągającego pasek.
Czego wymaga wyposażony w korektor momentu obrotowego skuter?
Dzięki korekcji przełożenia, korektor momentu obrotowego 4t czy 2t wyraźnie zwiększa żywotność paska, sprzęgła i innych elementów układu. Sam korektor także wymaga jednak kontroli, w tym smarowania miejsca ruchu talerza po tulei. Brak smarowania, odkształcenie czy inne uszkodzenia utrudnią sprawną zmianę przełożenia, a przez to przyśpieszą zużycie układu. Będzie to widoczne także w osiągach maszyny.
Korektor momentu obrotowego także jako element tuningu
Osiągi maszyny można zmodyfikować także, gdy wykorzystywany przez skuter korektor momentu obrotowego zmienimy na taki o nietypowych parametrach. Mowa tu o lżejszych, lepiej chłodzonych i większych talerzach albo poprawieniu przyczepności paska do ich powierzchni. Należy jednak pamiętać, że te parametry mogą wpłynąć także na moment zmiany przełożenia. Bez modyfikacji sprężyny centralnej czy nawet rolek wariatora, efekt może być tu odwrotny od oczekiwanego.
Korektory momentu obrotowego 4t i 2t w Gmoto.pl
U nas znajdziesz korektory momentu obrotowego cenionych producentów, w tym Polini, Stage6 czy Motoforce. Oferujemy wysokiej jakości standardowe korektory do wielu skuterów, jak i tuningowe korektory wpływające na osiągi jednośladów. Cechy i parametry korektora znajdziesz klikając na produkt.