Jakie buty na quada wybrać?

Jasna strona offroadu to adrenalina płynąca z jazdy, wolność czerpana z wytyczania nowych szlaków i spokój towarzyszący kontakcie z naturą. Ciemna strona nie wygląda już tak różowo — nieprzygotowani muszą liczyć się ze złamaniami, bolesnymi upadkami i innymi atrakcjami, które zniechęcają do jazdy na quadzie. Dowiedz się, jakie buty na quada warto wybrać, żeby być bezpiecznym podczas szaleństw w terenie. Bądź jednym z przygotowanych i daj przykład innym.

Cechy butów na quada/ATV

Buty na quada powinny posiadać szereg cech, bez których nie ma mowy o bezpiecznej i komfortowej jeździe w terenie. Zobacz poszczególne cechy z trzech kategorii (bezpieczeństwa, wygody i stylu), a gwarantujemy, że wybór butów na quada stanie się o wiele prostszy.

  • Bezpieczne — buty na quada chronią stopę, staw skokowy i goleń podczas upadku. Najlepsze modele mają systemy, które uniemożliwiają skręcenie i zwichnięcie kostki. To szczególnie ważne podczas jazdy w terenie, gdzie non stop mamy do czynienia z niepewnym podłożem. Dobre buty na quada cechuje również gruba i sztywna podeszwa, dzięki której stopy nie męczą się podczas wielogodzinnej jazdy, a ostre kamienie czy korzenie drzew nie robią na kierowcy żadnego wrażenia. W najlepszych butach na quada znajdziesz ortezę stawu skokowego oraz systemy, które pochłaniają energię uderzenia, zanim trafi ona do twoich nóg.
  • Wygodne — dobra wentylacja, szczelna budowa i podeszwa o dużej przyczepności, która szybko oczyszcza się z błota to minimum przy butach na quada. Rozglądaj się za dopasowanymi modelami, które posiadają miękki — najlepiej wyjmowany, co ułatwia utrzymanie czystości — but wewnętrzny.
  • Stylowe — na rynku znajdziesz wielu producentów, którzy jeden model butów oferują w kilku wersjach kolorystycznych. To doskonała wiadomość dla tych, którzy poza bezpieczeństwem i komfortem, cenią również wygląd. My rekomendujemy, żeby styl zostawić na koniec, a w terenie skupić się na dwóch poprzednich wartościach.

Buty na quada przeprawowego — jakie wybrać?

Buty na quada przeprawowego możesz wybrać z dwóch kategorii — cross/enduro lub ADV. Jeśli jesteś nastawiony na jazdę w wymagającym terenie, a przeprawy przez głębokie błoto, brodzenie w rzekach i szaleństwa w śniegu przy minusowych temperaturach to twój ulubiony sposób na spędzanie wolnego czasu, zdecydowanie polecamy buty z pierwszej kategorii. Co innego, jeśli większość czasu spędzasz na asfalcie i szutrach, a także lubisz wybrać się quadem w daleką podróż — wtedy obok butów cross/enduro w grze pojawiają się buty ADV. Są wygodniejsze niż sztywne buty cross/enduro, jednak przy solidnej glebie — zazwyczaj — nie zapewnią aż tak dobrej ochrony (oczywiście wszystko zależy od wybranego modelu).

Odpowiednie buty to nie wszystko. Zobacz też —  Jak się ubrać na quada? Podpowiadamy, jaki strój wybrać do jazdy na quadzie/ATV

Buty na quada dla dzieci — zadbaj o bezpieczeństwo najmłodszych

Niezależnie od tego, czy quad jest komunijnym prezentem od wujka, czy postanowiłeś wprowadzić swojego potomka do własnego świata offroadu — jego bezpieczeństwo w terenie leży w twoich rękach. Całe szczęście, w dzisiejszych czasach renomowani producenci przygotowują linie produktowe również dla najmłodszych. Twoje dziecko może mieć kilka albo kilkanaście lat — to bez różnicy, z łatwością znajdziesz dla niego bezpieczny i wygodny strój do poruszania się w terenie. Buty na quada dla dzieci powinny mieć te same cechy, co buty cross/enduro dla dorosłych, przy czym być odpowiednio dopasowane do stóp o mniejszym — niż u dorosłych kierowców — rozmiarze. Pamiętaj, że buty na quada dla dzieci to nie wszystko. Zadbaj również o prawidłowo dobrany i dobrze dopasowany kask i strój do jazdy w terenie (w tym ochraniacze klatki piersiowej, łokci i kolan). Warto zabrać młodsze pokolenie na zakupy do salonu stacjonarnego lub razem przeglądać oferty w sklepie internetowym. Ty — jako odpowiedzialna osoba, która bierze pod uwagę bezpieczeństwo i komfort małego kierowcy — decydujesz o wyborze produktów, a ich użytkownik wybiera wersje kolorystyczne lub malowania. Wtedy będziesz mieć pewność, że twój syn lub córka chętnie będzie nosić buty, ubrania i ochraniacze, od których zależy jego/jej bezpieczeństwo podczas szaleństwa w terenie. Buty na quada dla dzieci, którymi warto się zainteresować, znajdziesz m.in. w ofercie marek Alpinestars, FOX, Leatt, Gaerne i THOR.

Buty na quada do 200 złotych — czy taki zakup jest możliwy?

Jeśli jesteś jedną z tych osób, które szuka odpowiedzi na to pytanie w internecie, niestety nie mamy dla ciebie dobrej wiadomości. Butów na quada, szczególnie cross/enduro, nie kupisz za 200 złotych — za taką kwotę dostaniesz co najwyżej klamrę, wymienną podeszwę lub kilka par sznurówek, ale na pewno nie parę dobrych butów cross/enduro. Nawet obuwie z tańszych kategorii, np. dedykowane do jazdy po mieście na skuterach/małych motocyklach, to koszt od 300 złotych w górę. Powód jest bardzo prosty — 200 złotych nie pokryje kosztów materiałów, opracowania i wyprodukowania butów cross/enduro, nie wspominając o dystrybucji oraz zyskach dla producenta i sprzedawców. Dobre buty na quada, które ochronią cię podczas upadku w terenie, to wydatek rzędu 600 złotych i więcej. Jeśli nie masz dużego budżetu, sprawdź buty cross/enduro od marek Thor, UFO i Fly Racing — poniżej 1000 złotych znajdziesz kilka fajnych propozycji, które sprawdzą się podczas upalania w terenie.

Buty na quada znajdziesz w sklepie motocyklowym Gmoto.pl

W zespole Gmoto nie brakuje osób, które uprawiają offroadowe szaleństwo we wszystkich formach — czy to na motocyklach cross/enduro, czy na quadach i buggy. Na podstawie własnych doświadczeń — przez lata nauczyliśmy się, co działa w terenie — stworzyliśmy rozbudowaną ofertę butów na quada. Znajdziesz u nas najlepszych producentów (m.in. Leatt, FOX, Thor, Gaerne i Alpinestars) oraz ogromny wybór rozmiarów, wersji kolorystycznych i rodzajów (męskie, damskie i dziecięce) obuwia do upalania w terenie. Zobacz ofertę butów na quada.

Wiktor Karczewski

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się klasycznie - od Ogara, przez WSK 125, do chińskiego skutera. Na WSK 125 zjeździłem pół Polski i Skandynawię, a na Chińczyku kręciłem się zimą po Bieszczadach i jesienią po Finlandii. Obecnie ujeżdżam polsko-chińską myśl techniczną, czyli Rometa SCMB 125. Doskonały motocykl do dojazdów do pracy ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *