check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Przewody hamulcowe motocyklowe

Producent

Typ układu

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 7281
Przewód hamulca MZ ETZ 150 250 251 - 62697
Przewód hamulcowy 600 mm ATV 150 200 250 - 85675
Przewód hamulca ATV 400 mm - 90223
Przewód hamulca ATV 640 mm - 234729
Przewód hamulca 900mm  - 74105
Przewód hamulca 4T - 56957
Przewód hamulca komplet QUAD ATV 150 200 250 - 135644
Przewód hamulcowy przód Junak 901 - 110030
Przewód hamulcowy - 58971
Przewód hamulca tylnego Yarox - 75524
Uchwyt przewodów ABS
Przewód hamulca przód 100cm ATV 110 - 73914
Przewód hamulca - 56833

Przeglądaj według producenta

Przewody hamulcowe motocyklowe do Najpopularniejszych motocykli

Przewody hamulcowe to nowoczesny łącznik dźwigni z zaciskami

Przewody hamulcowe to elementy układu hamulcowego motocykla, które łączą dźwignie hamulca z mechanizmami przy kołach. Wykorzystywane przez motocykl przewody hamulcowe przenoszą siłę nacisku, jaką wywiera na dźwignię motocyklista, i pozwalają wygenerować adekwatną siłę hamowania. Uszkodzony przewód hamulcowy grozi zmniejszeniem, a nawet całkowitym zanikiem siły hamowania motocykla.

Co różni przewód hamulcowy do motocykla od linki?

W przeszłości, podstawowym łącznikiem dźwigni z układem hamowania przy kole były łączniki mechaniczne, najczęściej linki. Obok zalet, miały one także szereg wad, w tym potrzebę umieszczania ich w konkretnej pozycji i brak praktycznej możliwości zwielokrotnienia siły hamowania na łączniku. Wśród alternatyw, na czoło szybko wyszły przewody hamulcowe, czyli przewody hydrauliczne z nieściśliwym płynem. Elastyczny przewód hamulcowy motocyklowy nie tylko nie wymaga ściśle określonego położenia, ale dzięki rozmaitym zjawiskom fizycznym towarzyszącym przenoszeniu siły przez ciecz, pozwala zwiększyć siłę nacisku w układzie hamulcowym.

Przewody hamulcowe motocyklowe także mają swoje wymagania

Przy szeregu zalet, typowy przewód hamulcowy motocyklowy ma też swoje ograniczenia. Niezbędna jest tu przede wszystkim szczelność, zarówno w tłoczkach łączących przewody z innymi mechanizmami, jak i na samym przewodzie. Każda nieszczelność doprowadzi do ubytku płynu i utraty ciśnienia w przewodzie. Z tych samych powodów, wykorzystywane przez motocykl przewody hamulcowe muszą być też odporne na uszkodzenia. Te mogą powstawać nie tylko wskutek czynników zewnętrznych czy uderzeń, ale też zużycia przewodu, miejscowego osłabienia materiału i działania na to miejsce siły przenoszonej na układ hamulcowy.

Twardy przewód hamulcowy lepszy, choć nie bez wad

Skutki zużycia przewodu hamulcowego sprawiają, że w miejsce standardowych, gumowych przewodów hamulcowych, coraz częściej stosowane są tak zwane przewody hamulcowe twarde. Wykorzystujący oplot i inne elementy metalowe, przewód hamulcowy twardy staje się bardziej odporny na rozmaite uszkodzenia. Zastosowanie miękkiej stali czy aluminium w układzie ma jednak także swoje wady, na czele ze zjawiskiem korozji. Nawet w przypadku aluminium wrażliwego na korozję elektrolityczną, zjawisko doprowadzi do uszkodzeń przewodu nawet bez użycia większej siły nacisku. Z tego powodu, zmiana przewodów na twarde musi być dokonana przy wykorzystaniu elementów dobrej jakości, odpowiednio uodpornionych na korozję.

Nowoczesne przewody hamulcowe motocyklowe w Gmoto.pl

U nas znajdziesz przewody hamulcowe do rozmaitych modeli motocykli. Oferujemy przewody hamulcowe motocyklowe cenionych producentów, w tym firmy przewody hamulcowe HEL Performance, standardowe i wysokiej jakości zamienniki o lepszych właściwościach. Cechy i parametry danych przewodów znajdziesz po kliknięciu na produkt.