check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Rozpieraki i dźwignie hamulca motocyklowego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 99
Sprężyna bębna hamulca Romet - 58218
Dźwignia rozpieraka hamulca tył Simson S51 - 73349
Rozpierak szczęk z blaszką tył Simson - 62113
Rozpierak szczęk Romet - 55907
Dźwignia rozpieraka hamulca MZ ETZ - 73391
Rozpierak szczęk hamulcowych z dźwignią - 73811
Dźwignia rozpieraka szczęk - 74909
Rozpieracz szczęk tył - 75017
Dźwignia rozpieraka szczęk - 63518
Rozpierak szczęk - 63512
Dźwignia rozpierak szczęk TGB - 337960
Rozpierak szczęk Romet 56 mm surowy
Rozpierak szczęk Romet 62 mm

Przeglądaj według producenta

Rozpieraki i dźwignie hamulca motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli

Motocyklowe rozpieraki i dźwignie hamulca

Dźwignie i rozpieraki szczęk to elementy bębnowego układu hamulcowego motocykla związane z dociskiem szczęk. Zadaniem rozpieraka jest zwiększenie odległości między szczękami, a przez to doprowadzenie do styku okładzin na szczękach z wewnętrzną powierzchnią bębna hamulcowego. Dźwignia łączy natomiast rozpierak z elementem przenoszącym ruch dźwigni hamulca do układu, a więc tym, za pomocą którego kierowca wymusza działanie hamulca. W obu przypadkach, uszkodzenie elementów grozi brakiem odpowiedniej reakcji hamulca i przez to nieoptymalnym hamowaniem motocykla.

Do czego służą motocyklowa dźwignia rozpieraka hamulca i rozpierak

Zasada działania bębnowego układu hamulcowego polega na dociśnięciu szczęk do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego. Skutkiem tego docisku jest tarcie, wskutek którego zmniejsza się prędkość obrotowa bębna, a przez to połączonego z nim koła i całego motocykla. Docisk jest zwykle wywoływany poprzez konstrukcję układu składającą się z dwóch lub więcej szczęk i zastosowanie między nimi rozpieraka, czyli elementu zwiększającego dystans między szczękami.

W przypadku popularnego układu z dwoma przeciwległymi szczękami, prostokątna krawędź rozpieraka jest umieszczona między szczękami w pozycji „pionowej”. Wskutek obrotu, krawędź rozpieraka przyjmuje pozycję „poziomą” i zwiększa swoją szerokość, a przez to rozpiera szczęki. Do obracania rozpieraka służy natomiast ramię specjalnej dźwigni, z którą połączone są elementy łączące mechanizm z dźwignią hamulca. Ważne jest przy tym odpowiednie połączenie dźwigni z rozpierakiem, szczególnie frezy, dzięki którym ruch ramienia dźwigni jest bezpośrednio przenoszony na ruch obrotowy rozpieraka. Starte frezy lub inny powód niedokładnego połączenia dźwigni z rozpierakiem stanie się powodem nieprawidłowej pracy hamulca.

Motocyklowy rozpierak hamulca i dźwignia dostępne w Gmoto.pl

W naszej ofercie dostępne są dźwignie i rozpieraki szczęk hamulców do wielu modeli motocykli. Oferujemy elementy przeznaczone do hamulców przednich i tylnych, zarówno osobne, jak i w komplecie. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.