Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
33,00 zł
Oś wahacza tył WSK 125 B3 - 121950
21,00 zł
Oś wahacza Junak 901 902 - 110016
14,61 zł
Oś wahacza Suzuki GN 125 - 98547
24,00 zł
Oś wahacza PY-5 - 74456
18,42 zł
Oś wahacza tył Junak 904 - 319160
18,42 zł
Oś wahacza tył Junak 905 - 319229
41,40 zł
Oś wahacza Mińsk 125 - 274946
28,71 zł
Oś wahacza Simson
17,20 zł
Oś wahacza Niu M10 - 30208005
17,20 zł
Oś wahacza Niu M10 - 30208002
Przeglądaj według producenta
Motocyklowa oś tylna wahacza do Najpopularniejszych motocykli
Oś tylna wahacza motocyklowego
Oś tylnego wahacza to element tylnego zawieszenia stanowiący oś ruchu obrotowego wahacza i zamontowanych na nim elementów wobec ramy motocykla. Oś tylnego wahacza stanowi również główny łącznik nieresorowanej tylnej części motocykla z ramą. Obie te funkcje sprawiają, iż oś wahacza stanowi jeden z najważniejszych elementów, a jego uszkodzenie może zakończyć się dramatycznym wypadkiem.
O ile przy przednim kole amortyzatory stanowią część lub przedłużenie widelca, konstrukcja tylnego zawieszenia motocykla składa się z dwóch współpracujących ze sobą elementów: wahacza i amortyzatora. Tylni amortyzator reguluje tu ustawienie koła wobec korpusu, jego usunięcie nie oznaczałoby jednak całkowitego odłączenia koła od ramy. Głównym punktem zaczepienia jest tu mianowicie połączenie tylnego wahacza z ramą, a owym łącznikiem jest oś wahacza.
Oś wahacza pozwala wahaczowi obracać się w konkretnej pozycji wokół miejsca połączenia z ramą, dając amortyzatorowi odpowiednio ograniczone pole działania. Łatwo więc wywnioskować, że niepożądanym problemem związanym z osią wahacza są przede wszystkim luzy. Te nie tylko pogorszą pracę amortyzatora, ale przede wszystkim umożliwią ruch wahacza niezgodny z założeniami zawieszenia, czego efektem jest chociażby groźne „przepadanie” koła. Zwykle luzy są skutkiem problemów z łożyskami lub innymi elementami łączącymi, jednak może być to również skutek np. niedokładnego montażu lub uszkodzenia samej osi.
Z drugiej strony, równie niepożądanym jest także uszkodzenie osi wahacza niepozwalające wahaczowi na swobodny ruch po określonej cięciwie. Tu powodem może być uszkodzenie mechaniczne lub korozja, w każdym przypadku wymagające wymianę osi. Bagatelizowanie problemu z ruchem wahacza może mieć skutki równie groźne, co jego luz, z pęknięciem osi włącznie.
W naszej ofercie dostępne są osie tylnego wahacza przygotowane do instalacji w wielu modelach motocykli. Oferujemy osobne osie wahacza oraz komplety wyposażone w odpowiednie nakrętki, podkładki albo tulejki. Cechy i parametry danej osi wahacza oraz listę modeli, do których pasuje dana oś są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.