check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Motocyklowa oś tylna wahacza

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 78
Oś wahacza Motorynka Komar kpl - 55880
Oś wahacza + tuleje Romet - 55879
Oś wahacza Simson S51 - 73366

20,19 zł

Oś wahacza Simson S51 - 73366

stars    (4)
Oś wahacza tył WSK 125 175 - 84464
Oś wahacza tył WSK 125 B3 - 121950
Oś wahacza komplet Simson S51

59,90 zł

Oś wahacza komplet Simson S51

stars    (5)
Oś wahacza Simson SR50 Skuter - 62081
Oś wahacza komplet Simson SR50
Oś wahacza kompletna Romet Kadet 50 - 199314
Oś wahacza MZ ETZ 250

38,00 zł

Oś wahacza MZ ETZ 250

stars    (1)
Sworzeń wahacza + tulejka krótka - 59547
Oś wahacza tył GB Street - 135496
Oś wahacza Junak 901 902 - 110016
Oś wahacza Suzuki GN 125 - 98547
Oś wahacza komplet Simson KR51 - 99561
Oś wahacza PY-5 - 74456
Oś wahacza Junak 901 Sport - 110017
Oś wahacza tył Junak 904 - 319160
Oś wahacza tył Junak 905 - 319229
Oś wahacza Mińsk 125 - 274946
Oś wahacza Simson
Oś wahacza Niu M10 - 30208005
Oś wahacza Niu M10 - 30208002
Oś wahacza Drag Specialties chrom - 47610-08
Oś wahacza Paughco  - R154S

820,08 zł

dostawa 0 zł

Oś wahacza Paughco - R154S

Oś wahacza z tulejkami Drag Specialties chrom - R22500A
Oś wahacza WSK 175 W2 - 121951

27,99 zł

Niedostępny

Oś wahacza WSK 175 W2 - 121951

stars    (1)
Oś wahacza Street - 76078

21,00 zł

Niedostępny

Oś wahacza Street - 76078

stars    (3)
Oś wahacza + zestaw naprawczy WSK 175 - 137987

145,00 zł

Niedostępny

Oś wahacza + zestaw naprawczy WSK 175 - 137987

stars    (1)
Oś wahacza tył M12 King - 98688

17,99 zł

Niedostępny

Oś wahacza tył M12 King - 98688

Oś wahacza Romet Ogar 900 M12x260

26,38 zł

Niedostępny

Oś wahacza Romet Ogar 900 M12x260

Przeglądaj według producenta

Motocyklowa oś tylna wahacza do Najpopularniejszych motocykli

Oś tylna wahacza motocyklowego

Oś tylnego wahacza to element tylnego zawieszenia stanowiący oś ruchu obrotowego wahacza i zamontowanych na nim elementów wobec ramy motocykla. Oś tylnego wahacza stanowi również główny łącznik nieresorowanej tylnej części motocykla z ramą. Obie te funkcje sprawiają, iż oś wahacza stanowi jeden z najważniejszych elementów, a jego uszkodzenie może zakończyć się dramatycznym wypadkiem.

O ile przy przednim kole amortyzatory stanowią część lub przedłużenie widelca, konstrukcja tylnego zawieszenia motocykla składa się z dwóch współpracujących ze sobą elementów: wahacza i amortyzatora. Tylni amortyzator reguluje tu ustawienie koła wobec korpusu, jego usunięcie nie oznaczałoby jednak całkowitego odłączenia koła od ramy. Głównym punktem zaczepienia jest tu mianowicie połączenie tylnego wahacza z ramą, a owym łącznikiem jest oś wahacza.

Oś wahacza pozwala wahaczowi obracać się w konkretnej pozycji wokół miejsca połączenia z ramą, dając amortyzatorowi odpowiednio ograniczone pole działania. Łatwo więc wywnioskować, że niepożądanym problemem związanym z osią wahacza są przede wszystkim luzy. Te nie tylko pogorszą pracę amortyzatora, ale przede wszystkim umożliwią ruch wahacza niezgodny z założeniami zawieszenia, czego efektem jest chociażby groźne „przepadanie” koła. Zwykle luzy są skutkiem problemów z łożyskami lub innymi elementami łączącymi, jednak może być to również skutek np. niedokładnego montażu lub uszkodzenia samej osi.

Z drugiej strony, równie niepożądanym jest także uszkodzenie osi wahacza niepozwalające wahaczowi na swobodny ruch po określonej cięciwie. Tu powodem może być uszkodzenie mechaniczne lub korozja, w każdym przypadku wymagające wymianę osi. Bagatelizowanie problemu z ruchem wahacza może mieć skutki równie groźne, co jego luz, z pęknięciem osi włącznie.

W naszej ofercie dostępne są osie tylnego wahacza przygotowane do instalacji w wielu modelach motocykli. Oferujemy osobne osie wahacza oraz komplety wyposażone w odpowiednie nakrętki, podkładki albo tulejki. Cechy i parametry danej osi wahacza oraz listę modeli, do których pasuje dana oś są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.