Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
33,00 zł
Oś wahacza tył WSK 125 B3 - 121950
17,99 zł
Oś wahacza tył M12 King - 98688
14,61 zł
Oś wahacza Suzuki GN 125 - 98547
21,00 zł
Oś wahacza Junak 901 902 - 110016
24,00 zł
Oś wahacza PY-5 - 74456
18,42 zł
Oś wahacza tył Junak 904 - 319160
18,42 zł
Oś wahacza tył Junak 905 - 319229
41,40 zł
Oś wahacza Mińsk 125 - 274946
28,71 zł
Oś wahacza Simson
17,20 zł
Oś wahacza Niu M10 - 30208002
80,90 zł
Oś wahacza Kreidler
Przeglądaj według producenta
Motocyklowa oś tylna wahacza do Najpopularniejszych motocykli
Oś tylna wahacza motocyklowego
Oś tylnego wahacza to element tylnego zawieszenia stanowiący oś ruchu obrotowego wahacza i zamontowanych na nim elementów wobec ramy motocykla. Oś tylnego wahacza stanowi również główny łącznik nieresorowanej tylnej części motocykla z ramą. Obie te funkcje sprawiają, iż oś wahacza stanowi jeden z najważniejszych elementów, a jego uszkodzenie może zakończyć się dramatycznym wypadkiem.
O ile przy przednim kole amortyzatory stanowią część lub przedłużenie widelca, konstrukcja tylnego zawieszenia motocykla składa się z dwóch współpracujących ze sobą elementów: wahacza i amortyzatora. Tylni amortyzator reguluje tu ustawienie koła wobec korpusu, jego usunięcie nie oznaczałoby jednak całkowitego odłączenia koła od ramy. Głównym punktem zaczepienia jest tu mianowicie połączenie tylnego wahacza z ramą, a owym łącznikiem jest oś wahacza.
Oś wahacza pozwala wahaczowi obracać się w konkretnej pozycji wokół miejsca połączenia z ramą, dając amortyzatorowi odpowiednio ograniczone pole działania. Łatwo więc wywnioskować, że niepożądanym problemem związanym z osią wahacza są przede wszystkim luzy. Te nie tylko pogorszą pracę amortyzatora, ale przede wszystkim umożliwią ruch wahacza niezgodny z założeniami zawieszenia, czego efektem jest chociażby groźne „przepadanie” koła. Zwykle luzy są skutkiem problemów z łożyskami lub innymi elementami łączącymi, jednak może być to również skutek np. niedokładnego montażu lub uszkodzenia samej osi.
Z drugiej strony, równie niepożądanym jest także uszkodzenie osi wahacza niepozwalające wahaczowi na swobodny ruch po określonej cięciwie. Tu powodem może być uszkodzenie mechaniczne lub korozja, w każdym przypadku wymagające wymianę osi. Bagatelizowanie problemu z ruchem wahacza może mieć skutki równie groźne, co jego luz, z pęknięciem osi włącznie.
W naszej ofercie dostępne są osie tylnego wahacza przygotowane do instalacji w wielu modelach motocykli. Oferujemy osobne osie wahacza oraz komplety wyposażone w odpowiednie nakrętki, podkładki albo tulejki. Cechy i parametry danej osi wahacza oraz listę modeli, do których pasuje dana oś są dostępne po kliknięciu na konkretny produkt.