Hamulce motocyklowe
Can-Am Outlander 450
Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?
Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe.
Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?
Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:
- typowe zużycie
- nagłe uszkodzenia
- zabrudzenie
Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia
Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.
Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?
Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.
Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?
W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ.
Jak dbać o hamulce w motocyklu?
To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:
- Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
- Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
- Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.
Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.
Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?
Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:
Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości
Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności
Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu
Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.
Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione
Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.
Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?
Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla.
Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
5,33 zł
Uchwyt przewodów ABS
98,33 zł
103,50 zł
Najniższa cena: 103,50 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 861 SI (2 szt.) - MCB861SI
103,08 zł
108,50 zł
Najniższa cena: 108,50 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 862 SI (2 szt.) - MCB862SI
292,34 zł
324,82 zł
Najniższa cena: 324,82 zł
dostawa 0 złTarcza hamulcowa EBC MD 6370 D Stahl rostfrei przód/tył - MD6370D
Posiadamy Hamulce motocyklowe do Can-Am Outlander 450
- Can-Am Outlander 450 2017
- Can-Am Outlander 450 Pro DPS 2017
- Can-Am Outlander 450 2018
- Can-Am Outlander 450 Max 2018
- Can-Am Outlander 450 Pro DPS 2018
- Can-Am Outlander 450 L 2015
- Can-Am Outlander 450 L DPS 2015
- Can-Am Outlander 450 L Max DPS 2015
- Can-Am Outlander 450 L 2016
- Can-Am Outlander 450 L DPS 2016
- Can-Am Outlander 450 L Max DPS 2016
- Can-Am Outlander 450 L Pro DPS 2016
- Can-Am Outlander 450 L Max 2016
- Can-Am Outlander 450 L7E 2017
- Can-Am Outlander 450 L7E DPS Max 2017
- Can-Am Outlander 450 T3 DPS Pro 2016
- Can-Am Outlander 450 T3 DPS Pro 2017
- Can-Am Outlander 450 T3 2017
- Can-Am Outlander 450 T3 DPS Max 2017
- Can-Am Outlander 450 T3 2018
- Can-Am Outlander 450 T3 DPS Max 2018
- Can-Am Outlander 450 T3 DPS Pro 2018
- Can-Am Outlander 450 2019
- Can-Am Outlander 450 Pro DPE 2019
- Can-Am Outlander 450 T 2019
- Can-Am Outlander 450 T 6x6 2019
- Can-Am Outlander 450 T DPS ABS 2019
- Can-Am Outlander 450 T DPS Max 2019
- Can-Am Outlander 450 T 6x6 Pro 2019
- Can-Am Outlander 450 T DPS Pro 2019
- Can-Am Outlander 450 Pro DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 T Pro DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 L 4x4 EFI Max 2015
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2017
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max 2017
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI 2018
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2018
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS Mossy Oak Hunting Edition 2018
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS 2019
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI 2020
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS Max 2020
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI 2020
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI 2021
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI 2021
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 XU 4x4 EFI DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 XU T 4x4 EFI DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 XU+ T 6x6 EFI DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI 2022
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI Max 2022
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS Max 2022
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI 2022
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 XU 4x4 EFI DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 XU T 4x4 EFI DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 XU+ T 6x6 EFI DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 XMR EFI 2017
- Can-Am Outlander 450 EFI Pro 2017
- Can-Am Outlander 450 XMR EFI 2018
- Can-Am Outlander 450 EFI Pro 2018
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI DPS Max 2019
- Can-Am Outlander 450 EFI Pro 2019
- Can-Am Outlander 450 XMR EFI 2019
- Can-Am Outlander 450 EFI Max 2019
- Can-Am Outlander 450 EFI DPS 2019
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI 2020
- Can-Am Outlander 450 EFI DPS Max 2021
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI 2021
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2019
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2018
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2017
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max 2022
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max 2021
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max 2020
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Max 2023
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI Max DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI Max DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Mossy Oak Hunting Edition DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Mossy Oak Hunting Edition DPS 2019
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Mossy Oak Hunting Edition DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Mossy Oak Hunting Edition DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI Mossy Oak Hunting Edition DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI 2023
- Can-Am Outlander 450 T 4x4 EFI DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 XU T 4x4 EFI DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 XU 4x4 EFI DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 4x4 EFI 2023
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI Max DPS 2023
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI Max DPS 2020
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI Max DPS 2021
- Can-Am Outlander 450 6x6 EFI Max DPS 2022
- Can-Am Outlander 450 XU+ T 6x6 EFI DPS 2023
other_motorcycle_models
- Can-Am Outlander 850
- Can-Am Outlander 800
- Can-Am Outlander 500
- Can-Am Outlander 650
- Can-Am Outlander 1000
- Can-Am Outlander 570
- Can-Am Outlander 400
- Can-Am Outlander 1000 4x4
- Can-Am Outlander 330
- Can-Am Maverick 700
- Can-Am Rally 200
- Can-Am Commander 700
- Can-Am Commander 800
- Can-Am Commander 1000
- Can-Am Renegade 800
- Can-Am Renegade 1000
- Can-Am Renegade 850
- Can-Am Renegade 650
- Can-Am Renegade 500
- Can-Am Renegade 570
- Can-Am DS 250
- Can-Am Renegade 70
- Can-Am DS 70
- Can-Am Renegade 110
- Can-Am Maverick 1000
- Can-Am Maverick 800
- Can-Am Traxter 450
- Can-Am Traxter 1000
- Can-Am Traxter 650
- Can-Am Maverick 900
- Can-Am Ryker 900
- Can-Am Ryker 600
- Can-Am Defender 650
- Can-Am Defender 450
- Can-Am Defender 1000
- Can-Am Defender 800
- Can-Am Spyder 1330
- Can-Am Mavercik 1000
- Can-Am Mavercik 900
- Can-Am Rally 175
- Can-Am Traxter 800